intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 13 februari 2022

poeperkes

Wij kunnen wandelen en daarbij vrijwel geen andere mensen tegenkomen. Dat vinden we niet alleen fijn, maar deze keer was het ook verstandig om bij anderen uit de buurt te blijven, aangezien zoonlief corona heeft. Het was mijn beurt om een wandeling te verzinnen en dat doen we altijd op route.you. Eigenlijk lopen we niet vaak bestaande wandelingen en we zien onderweg wel of het iets is. Omdat we na de lunch besloten om toch maar op pad te gaan, stippelde ik -hup hup hup- een wandeling uit. En eigenlijk werd dat zo'n leuke wandeling dat we hem later, in een ander jaargetijde, nog eens willen wandelen. 

Goed, we gingen naar Bentille net over de grens in de België. 

(Bron: Google Maps)

En wat wij nou zo leuk vonden, was dat dit een best wel afwisselende wandeling over voornamelijk onverharde paden was. 


Het is altijd fijn als je niet al teveel op andere weggebruikers hoeft te letten.


En sommige stukken waren momenteel zo slecht begaanbaar dat er helemaal geen fietsers en auto's konden rijden:


Wij vinden het niet erg om door de modder te lopen. 


En toen we dit straatnaambord tegenkwamen moesten we daar toch echt een foto van maken:


Poep heeft in dit geval niks met ontlasting te maken. Poepen betekent in dit deel van België 'seks hebben'. De Poeperkeswegel is een stil weggetje dat geliefd is bij verliefde stelletjes, om het netjes te zeggen 😉 




Het was alweer een paar weken geleden dat manlief en ik samen gingen wandelen. Manlief had het druk met andere dingen. Ik ben wel alleen en met mijn vriendin wezen wandelen. 

🚶 🚶 🚶 🚶 🚶 🚶 🚶 🚶

Gisteren zou ik eigenlijk met mijn oudste broer op stap gaan, naar het theater en vooraf ergens een hapje eten. Door ziekte van de artiest ging deze voorstelling niet door. Achteraf gezien was het voor mij niet erg, want ik zou nu toch niet gemogen hebben. Later zullen broer en ik wel weer eens samen ergens heen gaan.


13 opmerkingen:

  1. Wat grappig, ik wist dat niet van poepen. Je laatste foto vind ik heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi hè, dat vervallen huisje. Ik volg graag Daan Oude Elferink. Ken je die? Die maakt prachtige foto's van vervallen gebouwen.

      Verwijderen
  2. Vreemd dat de aanbevelingen zo verschillen. Ik hoef niet in quarantaine, mag gaan en staan waar ik wil terwijl mijn man wél corona heeft. Hij moet ook niet in isolatie. Dat vond de dame van de contacttracing die ik aan de lijn had nogal moeilijk als je onder hetzelfde dak woont.
    Manlief heeft net een zelftest gedaan en die was negatief. Of dat betrouwbaar is? Onze huisarts zegt van niet ... Dan vraag ik me af waarom ze die dingen op de markt brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het advies hier is om vijf dagen in quarantaine te gaan omdat een huisgenoot corona heeft en op de vijfde dag een pcr-test te laten afnemen. Maar er zijn uitzonderingen. Zo kreeg zoonlief, die corona heeft, van zijn baas te horen dat hij mag komen werken als hij geen klachten heeft. Dat komt omdat hij voor een essentieel bedrijf werkt. Zoon heeft wél klachten en moet nu de rest van de week thuis blijven. Het advies van de GGD is trouwens dat hij gewoon in thuisisolatie gaat.
      Manlief en ik horen morgen of we mogen komen werken. Ik werk met kwetsbare mensen en ik kan gemist worden. Als mijn baas vindt dat ik thuis kan blijven dan doe ik dat.

      Verwijderen
  3. prachtig mevrouw w, dat zijn heerlijke paadjes daar loop ik ook het liefst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij ook. Je hoeft niet steeds op te letten of er iemand aankomt. Zeker fietsers hoor ik niet altijd aankomen.

      Verwijderen
  4. Route.you, ik heb er al vaker van gehoord. Ik ga hem ook eens opzoeken. Dank je voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maak een route op de route.you website op mijn laptop. Ik heb de route.you app op mijn telefoon en daarin kan ik mijn route vervolgens openen en daarmee navigeren. Ik heb weleens ruzie met de app, moet ik toegeven, maar over het algemeen werkt het goed.

      Verwijderen
  5. Wat een fijne wandeling.

    Hoe gaat het met zoonlief?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij heeft milde klachten en is vandaag een stuk fitter dan gisteren.

      Verwijderen
  6. Haha .. Poeperkeswegel ..alleen in België! Leuk stukje en mooie wandeling!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige stralend blauwe lucht hadden jullie!

    BeantwoordenVerwijderen