intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 12 februari 2022

het is zover

Corona is in huis! 

Zoonlief, die gisteren nog nergens last van had, begon vannacht te hoesten. Zo erg dat hij met pijn in zijn ribbenkast opstond. De zelftest was overduidelijk positief. De test bij de GGD is zo meteen. Zelf ga ik vandaag niet naar mijn moeder toe, die heb ik afgebeld.

Zoonlief heeft een booster gehad, waardoor hij hopelijk niet te ziek gaat worden. Veel van zijn collega's zijn niet gevaccineerd vanwege het geloof en er zit ook nog een enkele complotdenker tussen, die alles ontkent. Er zijn meer zieken op zijn werk en ik vermoed dat hij het daar opgelopen heeft. 

😷 😱 😷 😱 😷 😱 😷

De dag begon mooi en ik ging naar buiten om een beetje te oefenen met mijn macrolens. 



Onderstaand lampionnetje heeft zijn beste tijd gehad, maar is daarom niet minder mooi. Of misschien nog wel mooier dan als hij nog niet vergaan is.



Mijn macrolens is heel erg schok- en bewegingsgevoelig en daardoor is het erg moeilijk om mijn foto's, zonder statief of een steuntje honderd procent scherp te krijgen. Maar ik blijf oefenen!

Fijn weekend!

28 opmerkingen:

  1. Oh, balen dat corona bij jullie binnen is. Ook in onze naaste omgeving komt het binnen. Ik verwacht dat binnenkort ook wij aan de beurt zijn. Ik hoop net als jij dat de vaccinaties en de booster voor een mild verloop zorgen. In ieder geval beterschap voor je zoon.

    De foto's zijn prachtig, blijven oefenen en dank voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopelijk valt het allemaal mme, wat Corona betreft. Maar sowieso balen. Ook al zeg je dat het oefenen is, je foto's vind ik nu al erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vervelend ook voor jullie dat het net in deze maand gebeurt bij je zoon, je hebt toch beperkingen.

    Foto's van geraamtes van bladeren etc vind ik ook altijd zo fotogenieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoor maandag wel of ik mag werken, maar ik verwacht dat ik thuis moet blijven.

      Verwijderen
  4. Dat is echt balen. Beterschap en hopelijk word je zoon niet te ziek. Nu jullie zelf ook maar in de gaten houden. Hopelijk gaat het meevallen. Sterkte!!
    Je hebt altijd je macro-lens nog ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik thuis moet blijven zal ik me niet vast niet vervelen. Ik kan me altijd heel erg goed met van alles en nog wat bezighouden.
      Zoonlief heeft de hele middag geslapen en heeft nu ook hoofdpijn.

      Verwijderen
  5. Ha, we kunnen elkaar de hand schudden. Bij ons zit corona ook in huis. Mijn man is positief getest. Hij heeft er gelukkig, op wat hoesten en een lopende neus, verder geen last van. Ik hoop maar dat ik het niet krijg want mijn booster is al vijf maanden geleden. Ik krijg op 25 februari mijn 4de prik.
    Veel beterschap voor je zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beterschap voor je man. Het is zeker te hopen dat je het ook niet krijgt en dat je gewoon om die 4e prik kan gaan.

      Verwijderen
  6. Sterkte voor je zoon; hoop dat hij jullie niet aansteekt, maar dat lijkt me heel moeilijk te vermijden. Las dat het ook bijna niet te vermijden is dat je nu Corona oploopt, deze versie althans, want veel besmettelijker.
    Die foto's zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Ik denk dat we het vroeg of laat toch allemaal een keer moeten doormaken.

      Verwijderen
  7. He wat naar dat jullie zoon corona heeft, maar het is bijna niet te vermijden lijkt wel. Het. Lijkt de laatste week of ik niets anders hoor. Hier heb ik jongste eergisteren nog getest, hoofdpijn en naar na de booster, daar zal het vast van komen, maar in zijn team waren er een paar positief dus toch maar testen. Straks nog maar eens, hij ziet er nog steeds niet florissant uit. Je foto's zijn weer erg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Inmiddels hebben best al veel mensen die we kennen corona gehad. Toch zeker de afgelopen weken.
      Beterschap voor je zoon.

      Verwijderen
  8. Het is inmiddels niet meer de vraag of je het krijgt, maar wanneer je het krijgt.

    Jongste hier sinds woensdag weer uit isolatie. Wij drieën zijn niet besmet geraakt. Maar of dat nu aan de booster ligt of omdat we zo goed die isolatie hebben gedaan? Tegelijk vind ik het ook wel wat dubbel, maar daar blogde ik al over. Misschien was het 'praktischer' geweest als we het alledrie ook gekregen hadden. Want misschien komt dat nu toch nog? Enfin: gedoe toch steeds.

    Beterschap voor zoonlief!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Het is inderdaad lastig. Wij hebben besloten om zoonlief gewoon bij ons in de buurt te laten. We zien wel wat er gebeurt.

      Verwijderen
  9. Och heden... Ja, overal om je heen hoor je het; gevaccineerd of niet, booster of niet...
    Ik hoop dat het allemaal mee valt en dat jullie geen klachten krijgen.
    Wat maakte je prachtige foto's! Die laatste is helemaal bijzonder mooi..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      De één krijgt het, de ander niet... er is geen pijl op te trekken.

      Verwijderen
  10. Sinds maart 2020 geen snotneus, geen keelpijn, niets noppes! Ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben. Mooi plaatjes Mw W!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Afgelopen september zijn we alle drie behoorlijk verkouden geweest. Ik geloof dat ik me de afgelopen twee jaar drie keer bij de GGD heb laten testen.
      Je hebt een goede weerstand en je hebt je waarschijnlijk ook erg goed aan de regels gehouden.

      Verwijderen
  11. Balen, Corona in huis. Beterschap voor je zoon, en hopen dat jullie geen klachten krijgen.
    Ik blijf de 1,5 meter nog maar gewoon hanteren, al wordt verwacht dat ze dinsdag gaan vertellen dat dat niet meer nodig is.
    Je foto's zijn prachtig, ik geniet er elke keer van als je ze met ons deelt.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Ik verwacht dat we op mijn werk ook afstand moeten blijven houden, toch zeker van de bewoners. En mondkapjes zullen ook nog wel moeten als we dicht bij iemand in de buurt komen.

      Verwijderen
  12. Prachtige foto’s, telkens weer genieten.
    Beterschap voor je zoon, ik hoop dat hij niet erg ziek wordt. Niet vaccineren vanwege een geloof en complotdenkers……..je zult er maar mee moeten werken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Die complotdenker is het ergste, volgens zoon. Die komt gewoon werken als hij in contact geweest is met iemand die besmet is, zonder iets te zeggen. De anderen zijn daar wel eerlijk in. Ondertussen zijn er al heel veel besmettingen binnen het bedrijf geweest en het valt nog mee dat zoonlief het al niet eerder gekregen heeft. Misschien komt dat toch doordat hij gevaccineerd is.

      Verwijderen
  13. Prachtige foto’s, telkens weer genieten.
    Beterschap voor je zoon, ik hoop dat hij niet erg ziek wordt. Niet vaccineren vanwege een geloof en complotdenkers……..je zult er maar mee moeten werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Onze zoon heeft sinds donderdag ook Corona, waarschijnlijk via de school van
    kleinzoon.
    Daar was de juf ziek en 12 kinderen in zijn klas, kleinzoon zelf heeft het al gehad,
    maar kan het wel overbrengen. Zoonlief heeft keelpijn en is vooral erg moe.Ze zitten
    nu voor de vierde keer in isolatie, hopelijk blijft het daarbij.
    Beterschap voor je zoon .
    Groeten, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de vierde keer al...Jemig! Beterschap ook voor jouw zoon en ik hoop voor ze dat het hierna eindelijk klaar is.

      Verwijderen