intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 27 februari 2022

pimpen

Al sinds vorig jaar was ik op zoek naar een tweedehands kastje of rekje voor in de tuin, maar ik vond eigenlijk steeds niets geschikts. Wat ik zocht moest van massief hout en niet van gefineerde platen zijn, zodat het niet binnen de kortste keren in de buitenlucht zou vergaan. En pas onlangs kwam ik bij een tweedehands meubelwinkel dit rekje tegen:


Het was niet bepaald een mooi rekje, maar dat was niet erg. Pas thuis zag ik dat het waarschijnlijk door iemand zelf gemaakt was en dat vond ik best wel een leuk idee. Misschien was iemand er ooit wel heel erg trots op geweest. 

Ik besloot gelijk al dat de achterkant van het rekje bij mij de voorkant ging worden. Eigenlijk was het de bedoeling dat ik het in twee kleuren ging verven, maar de kleuren die ik had vloekten nogal bij elkaar, dus verfde ik de andere kleur over met hetzelfde groen als de rest van het rekje. 


En omdat ik opeens de smaak te pakken had, ging ik nog eens terug naar die tweedehands meubelwinkel en kocht daar een krukje en een lectuurbak. 



Het krukje ben ik nu ook aan het verven en daarna ga ik aan de lectuurbak beginnen. 

Al die tweedehands meubels in die winkel... het was een feest van herkenning! Hoeveel van die lectuurbakjes zal ik in mijn leven al afgestoft hebben? Van dit model stonden er nog drie en voor de rest een heleboel van donker eiken. En al die donker eiken buffetkasten die te koop stonden, zagen er allemaal bekend uit. En nog kom ik veel van dat donkere eiken op mijn werk tegen.

Het rekje, het krukje en de lectuurbak krijgen hier een tweede leven. En wie weet, ga ik hierna nog wel op zoek naar iets om te verven. Ik heb nog verf genoeg. 

๐Ÿ–Œ ๐Ÿ–Œ ๐Ÿ–Œ ๐Ÿ–Œ ๐Ÿ–Œ ๐Ÿ–Œ ๐Ÿ–Œ ๐Ÿ–Œ

Hierbij wil ik je een fijne week wensen!

20 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee. Strakjes kun je nog een winkeltje beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha dat nou ook weer niet. Ik hou het maar bij mijn eigen tuin :)

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. https://www.deverfzaak.nl/tuin-steigerhout-750-ml-helm-groen-1144.html

      Verwijderen
  3. Wat een verfje kan doen he, heel erg leuk, vooral de lectuurbak vind ik heel leuk
    van model. Ik hoop, dat ze nog een tijd meegaan op deze manier, het brengt ook veel
    sfeer in de tuin.
    Verf ze,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Een beetje kleur in de tuin vind ik wel leuk.
      Ik heb beits gebruikt, dus ik hoop dat het een beetje goed blijft.

      Verwijderen
  4. De kleur van jouw tuinkastje is erg mooi. Wij hadden in de boerderij eenzelfde kleur keuken, zo gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed bezig en ook nog eens leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. en weer mooi gestipt, leuk hoor, groetjes Amanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het kastje heeft een mooie kleur gekregen.
    Ja, de herkenning in de meubelhoek bij de kringloop is groot.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk! Als ik dit zie, dan begint het bij mij ook weer te kriebelen... In het verleden heb ik dit veel gedaan. Het is zo gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een paar jaar geleden heb ik een buffetkast, een televisiekastje en de salontafel ook geverfd. Aan die buffetkast heb ik heel veel werk gehad, maar ik ben nog altijd blij dat ik het gedaan heb.

      Verwijderen
  9. Wat leuk dat je deze meubels een tweede leven geeft! Zelf ben ik totaal niet handig, maar ik vind het altijd prachtig om te zien hoe anderen dingen pimpen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat je zelf niet zo handig bent. Ik hoef dit ook weer niet per se dagelijks te doen en er zit ook geen haast achter. Maar af en toe even de kwast pakken en op het gemak verder verven, werkt ook nog eens rustgevend.

      Verwijderen
  10. Wat een mooi kleurtje ben benieuwd naar de rest.

    BeantwoordenVerwijderen