intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 2 januari 2022

naar het bos

Oudjaar verliep rustig. Terwijl buiten niet veel van het vuurwerkverbod te merken was, keken wij binnen de hele avond naar televisie met koffie en later een wijntje erbij. Zoonlief was naar vrienden toe en had ook een gezellige avond/nacht. Om half zes 's morgens kwam hij thuis.

Op nieuwjaar gingen we 's middags naar mijn schoonmoeder toe, maar eerst moest er voor de zekerheid even getest worden:


De uitslag was negatief en we hadden vervolgens een gezellige middag. Voor ons was het de eerste keer sinds Jus' dood dat we weer nieuwjaar gingen vieren. De jaarwisseling zelf zijn manlief en ik nog altijd liever thuis.

Vanmorgen ging ik bij mijn moeder op visite en vanmiddag gingen manlief en ik wandelen in Provinciaal Domein Het Leen in Eeklo.

(Bron: Google maps)

Voor informatie over dit gebied kun je hier kijken: klik! Wij zijn hier al vaker geweest en het is een fijn wandelgebied. Je bent hier eigenlijk ook nooit alleen en ook vandaag was het best wel druk:


Maar op een zondag in januari terwijl het 13℃ is kun je dat natuurlijk verwachten.


Omdat het een groot gebied is, loop je elkaar toch niet in de weg. 






Er is 36 km aan wandelpaden en daarvan is 18 km verhard. Omdat het een vochtrijk gebied is, waren de onverharde paden zo hier en daar behoorlijk nat. Toch hebben we veel onverhard gelopen, want daar is het gewoon lekker rustig.





De tondelzwam leeft op zieke of dode bomen:


De bolster van een kastanje:


Na het bos gingen we naar het arboretum toe.




Eigenlijk hoopte ik dat er helleborussen waren, maar dat viel wat tegen. Ik kwam alleen deze tegen:



De camelia's stonden in de knop:


En sommige planten bloeiden al:


Het arboretum bestaat uit twee delen. Wij bezochten ze deze keer niet allebei. 




Na een wandeling van negen kilometer was het weer welletjes geweest.

15 opmerkingen:

  1. Allereerst nog de beste wensen voor 2022, met de beterende gezondheid van beide
    broers een goed begin voor jullie.
    Wat veel mooie foto's weer , in het park hier stonden 3 weken geleden al veel
    helleborussen, bij mij bloeit nu de witte. Morgen zal ik de camelia eens inspecteren, ik heb nog geen knoppen gezien. Bizar he, 15 graden in december, ik vond het niet eens lekker in een winterjas,
    Groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Voor jullie ook de allerbeste wensen.

      Ik heb nog overwogen om mijn jas uit te doen omdat ik het tijdens de wandeling toch wel erg warm kreeg. Ik heb het niet gedaan, maar als het weer eens zo warm is zal ik toch een dunnere jas aantrekken.
      In onze camelia zitten geen knoppen. Die heeft het toch niet zo erg naar zijn zin in onze tuin. Teveel zeewind, denk ik. De helleborussen doen het hier wel goed. Ik had er nog één bij de boodschappen meegenomen en deze zaterdag in de tuin geplant.

      Verwijderen
  2. Toen ik vrijdagochtend om kwart voor 7 naar mijn auto liep, trok ik mijn winterjas uit, want het voelde gewoon akelig warm. De meter in mijn auto gaf aan dat het buiten 13 graden was, hoe bizar! Heel logisch dat veel mensen aan het wandelen gingen, goed voornemen voor het nieuwe jaar van velen, en met zulk warm weer goed te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was overdag warm en 's nachts ook, want de temperatuur zakte eigenlijk niet.

      Verwijderen
  3. Mooie foto's, mevrouw W. Ik wens je (o.a.) nog vele mooie wandelingen dit jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allereerst de beste wensen, en wat een heerlijke foto's, ik geniet gewoon mee.

    groet Amanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk! Dank je wel en ook de allerbeste wensen voor 2022.

      Verwijderen
  5. Goede tip van dat wandelgebied! Ik houd het in mijn achterhoofd!
    Voor jullie alleen een gezond en tevreden 2022.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is best een flinke afstand inderdaad. Ik vond dat er hier bij ons in de buurtnog best veel vuurwerk was ondanks het verbod... Best erg vond ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hoort het van door het hele land. En dan vooral over de cobra's en andere harde knallen. Op oudjaar zijn er bij verschillende mensen hier in de regio invallen gedaan en werd er zwaar vuurwerk in beslag genomen.

      Verwijderen
  7. Allereerst ook van mij de beste wensen voor het nieuwe jaar.
    Toen ik die drukte zag....daar dus ook, maar bij ons konden we niet eens meer parkeren en zijn toen naar het bos 2 dorpen verder gereden...
    Wat een mooie wandeling hebben jullie gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Toen wij kwamen was er nog voldoende parkeerplaats, maar toen we weggingen stond het parkeerterrein ver vol.

      Verwijderen
  8. Ja, wat een heerlijk weer was het afgelopen weekend. Op 1 januari hebben we al een fijne fietstocht gemaakt én op een terras (uit de wind) gezeten. Was heerlijk! En weinig mensen op de been want die zaten natuurlijk aan de feestdis.

    BeantwoordenVerwijderen