intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 4 januari 2022

vrij

Als wij op vakantie zijn of naar een rommelmarkt of een kringloopwinkel gaan, dan gaan we altijd op zoek naar eierdopjes. We kennen iemand die al heel wat jaren eierdoppen spaart en het is altijd leuk om voor haar op zoek te gaan. Ze heeft tussen de 2000 en 3000 eierdoppen (echt waar!) en natuurlijk gebeurt het weleens dat we met een exemplaar aan komen zetten die ze al heeft. Maar het eierdopje op de foto heeft ze zeker weten nog niet:


Het eierdopje kocht ik weliswaar in de kringloopwinkel, maar de stippen maakte ik erop. Het is dus een uniek exemplaar!

Dat stippen is zo leuk om te doen! Ik vind het wel lastig om alles netje op één lijn te krijgen en dat lukt me dan ook niet. Maar ach, zo kun je zien dat het echt handwerk is.

🥚 🥚 🥚 🥚 🥚 🥚 🥚 🥚

Vandaag was ik vrij en het was de eerste doordeweekse vrije dag sinds maanden dat ik gewoon de hele dag thuis was. Ik moest niet op ziekenbezoek en er waren ook geen andere dingen waar ik heen moest. Deze dag was gewoon eens helemaal voor mezelf. Ik heb de kerstversieringen opgeruimd, in de tuin gewerkt, een bloempot gestipt (foto volgt later), erwtensoep gekookt, vetbollen voor de vogels gemaakt...
 Ik heb echt van deze dag genoten! 

25 opmerkingen:

  1. Je hebt van je vrije dag wel een nuttige dag gemaakt. Toppie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig, aangezien ik gepensioneerd ban ben ik altijd vrij maar het opruimen vd kerstspullen voelde voor mij als werken. Zoveel dozen te vullen, de lichtjesslingers netjes opwollemn en alle andere slingers ook zo dat het makkelijk gaat de kerstbomen weer op te tuigen over 11 maanden.
    Ben er echt moe van en de stofzuiger die partner zo graag gebruikt (met een borstel) wilde de restjes goudsliertjes niet opzuigen. Morgen maar met de andere proberen en de ramen alppen zal wel zwarts afkomen van de vele kaarsen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik berg alles ook netjes op, toch zeker de lichtjes zodat ik ze volgend jaar niet uit de knoop hoef te halen.
      Het is nu best wel weer kaal in huis zonder de kerstspullen.

      Verwijderen
  3. Mijn moeder spaarde ook eierdoppen. In vakanties gingen we altijd met/voor haar op zoek naar bijzondere exemplaren! Lekker zo'n dag waarop je niets moet, ik wens je er nog vele toe!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Ik heb altijd een doel als ik naar de kringloopwinkel ga, want ik kan altijd voor eierdoppen kijken. Zelf verzamel ik niks.

      Verwijderen
  4. Heerlijk zo'n dagje en wat leuk dat gestipte eierdopje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja heerlijk zo'n dagje. Daar kan een mens echt aan toe zijn. Dat eierdopje is leuk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Het was echt fijn om zomaar eens een dag helemaal geen verplichtingen te hebben.

      Verwijderen
  6. Wat heb je dat eierdopje mooi gestipt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, zo'n dagje voor jezelf.
    Ik vind het echt knap hoor, hoe je het eierdopje hebt gestipt (en zo heeft je vriendin er een uniek exemplaar bij!).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik denk dat ze het heel erg leuk gaat vinden.

      Verwijderen
  8. Wat een keischoon eierdopje! Je vriendin gaat daar zeer blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inspirerend dat gestipte dopje...Ik ga ook mn spullen weer eens opzoeken. Wat een schatje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo'n dag kan aanvoelen als een geschenk en je hebt hem ook heerlijk benut!
    Leuk om zo'n dopje te beschilderen. Ik heb het nog steeds niet gedaan, maar mijn vriendinnen heeft de spulletjes klaar liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het heerlijk om te doen en ik word er lekker rustig van.

      Verwijderen
  11. ohw leuk dat unieke eierdopje met de stippen, ik zie het stippen steeds vaker langs komen, ga er maar eens naar kijken of dat wat voor me is, vind het altijd leuk om iets om handen te hebben.

    Groetjes Amanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh prachtig Mevrouw W!!!!! Ik vond het al zo'n mooi eierdopje en toen las ik dat je het zelf zo hebt gemaakt! Ik zou dat zo kopen als ik het tegenkwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat stippen doe ik ook soms. Inderdaad niet altijd even gemakkelijk (als het lijkt), maar heel leuk om doen. en jouw eierdopje is echt mooi met die kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen