intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 3 december 2021

werk

Vraag van de dag: waarom heb je besloten om het werk dat je nu doet te doen? 

Dat heeft alles met het werk van mijn man en de zorg van onze kinderen te maken. Vijftien jaar geleden zou ik voor mijn werk (horeca) avonden moeten gaan werken. Dit zou wel binnen de zorginstelling zijn waar ik nog steeds werkzaam ben. Maar omdat in die tijd manlief door zijn werk vaak laat thuis was en ik wilde dat de kinderen 's avonds gewoon thuis bij mij waren, koos ik er voor om de huishouding in te gaan. Dat betekende dat ik er in loon op achteruit ging, maar ik heb nooit één seconde spijt van deze keuze gehad. Sindsdien ben ik alle weekenden en feestdagen vrij en ik werk alleen overdag. Daarnaast werk ik in een bijzonder leuk team en ik doe het werk ook nog eens graag. En mijn kinderen hadden een moeder die er buiten schooltijd altijd voor ze was. 

Voor wie zich afvraagt waarom ik niet gestopt ben met werken toen de kinderen geboren werden: ik zou thuis tegen de muren opgevlogen zijn. Ik heb het gewoon nodig om onder de mensen te komen en omdat wij ook nog eens in het buitengebied wonen, zien we hier heel weinig mensen. 

☘ ☘ ☘ ☘ ☘ ☘ ☘ ☘

Mijn jongste broer ligt nu zes weken in Brugge in het ziekenhuis en binnenkort zal hij overgeplaatst worden naar een revalidatieafdeling of- centrum in Nederland. Doordat de verzekering revalidatie in België niet vergoedt kan hij daar niet langer blijven. Waar hij heen gaat en wanneer is nog niet bekend, als er ergens plaats voor hem is, zal hij daar heen gebracht worden. 

Ik had gisteren het laatste gesprek met zijn behandelend arts en de bacterie is inmiddels ver uit zijn lichaam. Hij zal voorlopig nog antibiotica moeten gebruiken, maar het is allemaal niet levensbedreigend meer. En of er later nog operaties zullen volgen is nog niet duidelijk. Eerst moet hij weer leren lopen en op kracht komen. 

✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿ ✿

Hierbij wil ik je een fijn weekend wensen!


8 opmerkingen:

  1. Je werk graag doen is goud waard. Veel belangrijker dan veel geld verdienen en tegen je zin elke morgen naar je werk vertrekken (hou je ook niet vol, volgens mij).
    Wat een lijdensweg heeft je broer afgelegd. Hopelijk verloopt zijn revalidatie vlotjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zomaar opeens zo ontzettend ziek worden dat je leven aan een zijden draadje hangt... en er ook nog allerlei complicaties bij krijgen... Hij heeft heel veel geluk gehad dat hij er doorheen gekomen is.

      Verwijderen
  2. Ik ben gewoon een beetje toevallig in deze baan gerold. Of nee, dat niet: ik moest natuurlijk wel solliciteren, maar dat was een interne sollicitatie. Tot die sollicitatie wist ik zelfs amper dat zulk soort functies bestonden. Maar wat is het een prachtige baan!

    Fijn dat het beter gaat met je broer. Hopelijk kan hij snel ergens terecht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt. Als je over je werkt schrijft, dan lees je ook echt de liefde voor je vak tussen de regels door.

      Verwijderen
  3. Ik wist lang niet wat ik wilde, maar toen ik na een aantal jaren in Londen gewoond te hebben naar Nederland terugkeerde wist ik het wel. Ik wilde iets doen met Engels. Het werd - niet geheel onverwacht met twee ouders in het onderwijs - de lerarenopleiding. Vier jaar lang twee avonden per week van 18 - 22 uur naar school, vrij nemen van mijn kantoorbaan om stage te lopen en ieder weekend studeren. Maar het is die tijd en energie dubbel en dwars waard geweest, ik heb er nog geen seconde spijt van gehad en de leukste baan van iedereen!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zwaar hoor om naast je werk een avondstudie te volgen. Ik vind dat enorm knap.

      Verwijderen
  4. Ik heb gestudeerd om met pensioen te zijn 😁. bevalt goed

    Fijn dat het met je broer goed gaat

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is nou eens echt een nuttige studie ;) Heerlijk toch om nu te kunnen genieten.

      Verwijderen