intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 2 december 2021

glitters

Vraag van de dag: wat zou je met één miljoen euro doen?

Ik heb een collega die soms tegen me zegt: "ik ben langs je huis gereden en het stond er nog, dus die één miljoen euro heb je nog niet gewonnen!" En dat is dus wat ik altijd zeg: als ik veel geld win dan gaat dit huis tegen de vlakte en wordt er een nieuw huis gebouwd. 

🏠 💰 🏠 💰 🏠 💰 🏠 💰 🏠

Door de nieuwe coronaregels kunnen de avondlessen van de naailes niet doorgaan. De docente kwam met het voorstel om de leerlingen van de avondgroepen bij de lessen overdag in te delen en om ook nog een extra ochtend les te geven. Als ik het minder druk zou hebben dan zou ik wel overdag gegaan zijn, maar nu komt me dat niet zo goed uit en ik laat daarom even verstek gaan. De lessen die ik mis haal ik later wel een keer in. 

De laatste weken was ik op naailes bezig aan een jurk en die heb ik thuis verder af gemaakt:


Het patroon komt uit een Knipmode van 2016. Door de glitters in de stof is het een beetje een feestjurk geworden.

18 opmerkingen:

  1. De jurk ziet er prachtig uit. Ik ben altijd een beetje jaloers op mensen die dat zo mooi kunnen. Helaas leef ik altijd in oorlog met een naaimachine. Als ik er naar kijk dan gaat hij al stuk. Mijn laatste machine heb ik dan ook al jaren geleden gedag gezegd. Ik begin er niet meer aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je er zo weinig plezier aan beleeft, kun je er beter gewoon niet meer aan beginnen. Groot gelijk dat je je naaimachine daarom weggedaan hebt.

      Verwijderen
  2. Mooie jurk, steeds neem ik me voor om ook weer eens te beginnen, vooral als ik weer eens niet dat ding (rok, jurk, shirt kan vinden wat ik mooi vind.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een paar jaar geleden heb ik zelf leren patroontekenen, maar eigenlijk doe ik daar niks meer mee. Meestal vind ik wel een geschikt patroon in mijn tijdschriften of patroonboeken.

      Verwijderen
  3. Haha, ik fantaseer ook graag over wat ik zou doen met die grote prijs. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga ervan uit dat die prijs hier nooit zal vallen, maar erover dromen kan altijd.

      Verwijderen
  4. Leuke jurk met mooie halslijn. Winterjurken staan me niet helaas, heb er al veel gepast.
    Ik ben nu met trui bezig als proef om een mooiere lap te verwerken maar ben er niet zo tevreden mee, de col hangt niet mooi. Verder is hij wel leuk alleen heb ik bij knippen niet goed opgelet, nu heb ik van voren de driehoekpuntjes naar beneden en achter naar boven. 😁

    Van de Kruidvat aanbieding heb ik de Knip gekozen 5x.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was het eerst niet van plan, maar afgelopen weekend heb ik toch nog een voucher gekocht en ook voor de Knip gekozen. Zomaar vijf nummers vind ik dan ook wel weer genoeg.

      Verwijderen
  5. Wat een mooie jurk! Ik wou dat ik zo handig was. Niet dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk jurkje! Ik heb naailes genomen toen ik in Londen woonde, en ik heb jaren lang mijn broeken en rokken en blazertjes zelf gemaakt. Inmiddels niet meer omdat ik nu andere dingen doe in mijn vrije tijd. Een miljoen, is eigenlijk niet eens zo heel veel. Een beetje huis en meer dan de helft is op! Ik denk er ook maar niet over na, want doe niet mee aan loterijen etc, en ben ook geen erfgenaam van een miljonair voor zover ik weet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van een rijk familielid moet het bij mij ook niet komen. Ik speel mee met de postcodeloterij, maar in al die jaren dat ik meespeel heb ik nog nooit een geldprijs gewonnen.

      Verwijderen
  7. Wat een leuke jurk! Ik vind hem ook geschikt voor Kerstmis.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke jurk. En goed gemaakt. Heel feestelijk en toch niet over the top.

    BeantwoordenVerwijderen