intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 6 december 2021

vraag van de dag

De vraag van de dag... ik ga er mee stoppen. Ik heb het jaar er net niet mee vol gemaakt, maar ik was toch al van plan om er eind van de maand mee te stoppen. Ik heb het ondertussen wel een beetje gehad met al die vragen. Bedankt aan iedereen die de vragen het afgelopen jaar ook beantwoord hebben. Het was leuk om te doen. 

❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤

Deze afbeelding kwam ik onlangs op een Facebookpagina tegen:


Ik vind het een goed voorbeeld van hoe rouwen voelt. Er wordt al snel gezegd dat je het verwerkt of dat het moet slijten, maar het verdriet wordt niet minder. Je leert ermee omgaan.

❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤

Het was mooi weer en dus gingen we wandelen. Het was zelfs aangenaam warm in het zonnetje en er stond totaal geen wind. 



Door de vele regen van de afgelopen tijd, was het pad soms erg modderig en stonden er grote plassen. Voor mij is dat niet zo erg, maar manlief heeft schoenen waarvan de zolen behoorlijk afgesleten en glad geworden zijn. Voor hem was het soms glibberen en glijden. 


Deze knotwilg heeft het loodje gelegd:




Later op de dag zou het weer bewolkt worden, de dreigende wolken waren al in aantocht:



We keken maar de andere kant op, want daar zag het er nog wel goed uit 😉:



Na de wandeling gingen we op visite bij mijn schoonmoeder. Toen we een paar uur later naar huis reden regende het en was het weer gedaan met het mooie weer.


23 opmerkingen:

  1. Dat is heel mooi verbeeld en heel duidelijk. Overigens bedoelde ik in mijn reactie niet dat het verdriet minder wordt, ik denk niet dat dat kan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar zo heb ik het ook niet opgevat, hoor. Het verdriet blijft even groot, maar de scherpe kanten gaan er af doordat je er mee leert omgaan. En dat is ook wat jij bedoelde met dat het minder rauw wordt en wat door dit plaatje mooi geïllustreerd wordt.

      Verwijderen
  2. Dat mooie weer bij jullie, was dat zondag? Ik heb er hier niks van gezien helaas. Wolken, wolken, wolken. We waren al blij dat het eens een dag niet regende!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi weer hadden jullie, hier was het grauw en regenachtig.
    De afbeelding zegt meer dan 1000 woorden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier hadden we pas tegen de avond regen, de rest van de dag was het mooi. De bewolking kwam wel uit het oosten, dus daarom zal het bij jullie al veel eerder slecht geweest zijn.

      Verwijderen
  4. De vragen vond ik wel leuk, eigenlijk, maar op een gegeven moment is het klaar, toch.
    Hier is vandaag geen spoortje zon te zien, en KOUD, ijzig gewoon.
    Maar mooie wandeling weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We komen er hier goed vanaf met het weer. Tot ver in de middag was het vandaag ook weer mooi weer.

      Verwijderen
  5. Dat plaatje is heel duidelijk. Goede uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een mooi beeld over rouwen. Ik vond het heel duidelijk en ook herkenbaar...

    Vriendelijke groet, Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een treffend plaatje. Vaak zeggen die meer dan heel veel woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zo. Ik zou het zelf ook niet beter kunnen uitleggen, denk ik

      Verwijderen
  8. zo is dat mevrouw w.... het wordt minder scherp maar het blijft knagen....
    altijd, de ene dag wat minder en de volgende dag heftig, ik begrijp het zó goed,

    dat u stopt met de vragen.... dat begrijp ik nog beter LOL
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat je iets over die vragen zou zeggen had ik ergens wel verwacht 😀
      Ik vond het leuk om te doen, maar nu is het welletjes geweest.

      Verwijderen
  9. Hoi Mw W., was leuk om mijn antwoorden met je te delen en jouw reacties te lezen. Ik zal zo af en toe nog wel reageren maar denk minder dan voorheen. Blijf je wel trouw volgen hoor! En wat dat rouwen betreft, ik heb na bijna 30 jaar nog wel eens een momentje verdriet omdat mijn moeder niet meer leeft, maar inderdaad is het iets waar je mee leert omgaan. Fijne week! xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Ik reageer ook niet altijd overal. Soms weet ik ook niet wat ik moet zeggen en dan reageer ik gewoon niet.

      Verwijderen
  10. Elk verdriet om een overlijden blijft en komt in golven merk ik. Al waren mijn ouders dan 90 en niet te vergelijk alen met jullie heftige verdriet. Het lijkt wel of de hoogste golven van verdriet heftiger worde al komen ze minder vaak voor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jammer dat je met de vragen stopt, ik vond het leuk en heb ze ook vrij qonsequent beantwoord geloof ik

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi beeld van rouw! Die ga ik zeker onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen