intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 8 december 2021

goed

Geef me wat groen en bloemen uit de tuin en uit de winkel en ik ben er braaf mee:


Ik vind die pot zelf zo mooi. Deze zat bij een workshop die ik een tijd geleden volgde en sindsdien staat hij hier in huis te pronken en vul ik hem steeds opnieuw met takken en bloemen. Ik heb er wel een keer nieuw steekschuim ingedaan, want dat oude was op den duur niet zo fris meer.

🌹 🌸 🌹 🌸 🌹 🌸 🌹

 Broerlief wordt deze week nog overgeplaatst naar een ziekenhuis hier in de buurt. Broer hoopt dat hij nu ook meer bezoek zal krijgen, want de enigen die in Brugge op bezoek kwamen waren mijn andere broer en ik. We kunnen nu ook eens bekijken wanneer onze moeder eens op visite kan komen. 

Mijn ritjes naar Brugge zitten er voorlopig dus op en het zal me 140 km rijden in de week schelen, nu broer dichterbij komt. En toch ga ik het missen. Vlakbij het ziekenhuis in Brugge is een leuke kringloopwinkel waar ik regelmatig even binnensprong. En ik ging ook een paar keer naar een andere kringloopwinkel in Brugge toe. Ik heb er mooie koopjes gedaan. Gisteren ging ik voor de laatste keer en ik kwam met een lap stof, garen voor de lockmachine, kralen, kerstballen en kerstlichtjes thuis.

Broer is iedere keer weer een stukje meer opgeknapt als ik hem zie. En steeds kan hij weer wat meer. Hij is inmiddels 21 kg afgevallen. Tot van de week werd hij steeds in het ziekenhuisbed verplaatst als hij voor onderzoek weg moest, maar omdat zitten steeds beter gaat, gebeurde dat nu een keer in een rolstoel. Voor de eerste keer zag hij zichzelf na acht weken in een spiegel (in de lift) en hij herkende zichzelf niet meer. We hebben er samen om gelachen, want ook al is hij echt heel erg ernstig ziek geweest en is hij daarom zoveel afgevallen, het gaat nu gelukkig de goede kant op. 

19 opmerkingen:

  1. Die pot vind ik ook erg mooi. Fijn dat je broer opknapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een prachtig stuk heb je gemaakt

    wat fijn om te lezen dat het aan de beterende hand is met je broer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kringwinkels in Belgie zijn inderdaad ook leuk. In Maldegem en Eeklo zijn we regekmatiug geweest. Afgelopen jaar niet ivm C. En nu ook omdat ik niet in het donker terug wil rijden, vooral het eerste stukis totaal onverlicht.

    Fijn dat je broer dichterbij komt en je moeder er ook weer naartoe kan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die in Brugge zijn ook van hetzelfde concept als in Maldegem en Eeklo. Ik vind het hele fijne winkels.

      Verwijderen
  4. Dat is goed nieuws zeg. Broertje alweer zittend in een rolstoel te zien. Zo zal het nu steeds een stapje vooruit gaan. De feestdagen zullen nu extra mooi worden met het goede nieuws.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij hoopt zelfs met de kerst weer thuis te zijn. Hij is gemotiveerd genoeg.

      Verwijderen
  5. Je broer zal wel geschrokken zijn met zijn andere uiterlijk. Maar gelukkig is hij aan de beterhand.
    Weet je wat ik vreemd vind? Dat de ziekenhuizen allemaal andere regels hebben. Bij ons in het plaatselijk ziekenhuis is bezoek sinds vorige maand niet meer toegestaan, tenzij op geriatrie en op de afdeling eindelevensfase, maar wel na akkoord van de behandelend geneesheer en slechts vaste bezoeker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In het ZA St. Jan in Brugge mag op alle afdelingen nog bezoek komen. Wel één persoon per dag en slechts een uur, maar het is beter dan niks.
      Het restaurant is wel sinds 1 november gesloten.

      Verwijderen
  6. Reacties
    1. Dat zeker. Hij ligt nu al acht weken in het ziekenhuis en is echt enorm ziek geweest.

      Verwijderen
  7. Een heel mooie pot! En dn nog zelf gemaakt. Zo'n workshop zou ik ook wel eens willen volgen.
    Fijn voor je broer dat het (eindelijk) de goede richting uitgaat en dat het voor jou tijdsbesparend zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, die pot heb ik niet zelf gemaakt. Daar maakte ik tijdens een workshop een bloemstuk in. Ik zou wel willen dat ik zoiets kon maken!

      Verwijderen
  8. Fijn dat je broer nu dichterbij komt èn dat het beter gaat.
    Die pot? Geweldig, die vind ik mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die pot is geweldig en wat fijn dat je broer dichterbij komt 'wonen'. Scheelt toch een hoop gedoe.

    BeantwoordenVerwijderen