intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 21 december 2021

feestmaal

De winter kon niet mooier beginnen:

Eigenlijk was ik iets te laat buiten en stond de zon net iets te hoog, maar ik ben toch tevreden over mijn foto's.


En er komt vast nog wel een herkansing deze winter. 


❅ ❅ ❅ ❅ ❅ ❅ ❅ ❅

Voor de vogeltjes in de tuin kocht ik het volgende:


In het tasje zat dit:


Makkelijk om te maken: dennenappels met gesmolten pindakaas insmeren en deze daarna door vogelzaad rollen.  


Hopelijk vinden de vogeltjes het ook een feestmaal.



18 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's .Hier is het in de tuin nog steeds wit van de vorst ,zo mooi !!De vogeltjes vinden het vast wel lekker ,helaas was er hier bij de Jumbo geen vogelvoer meer te koop ,gelukkig nog wel een paar zakken in huis maar met zoveel vogels doen we daar niet lang meer mee.Leuk om dat zelf te maken met denneapels .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier was het vanmiddag boven het vriespunt, dus was er geen wit meer te zien. Het was prachtig weer vandaag.

      Verwijderen
  2. Hier komt iedere dag een haas in de tuin, die van de planten eet en daarna een poos
    lekker blijft liggen.Nu heb ik net op de markt een grote winterwortel gekocht en
    een stuk buiten gelegd in de hoop, dat hij dat lekker vind.Iedere dag komen er ook
    een hoop duiven eten, die krijgen zonnebloempitten, zo gezellig allemaal.
    Ik wens jullie goede Kerstdagen toe ondanks het gemis van Jus.
    Groet, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!

      Ik vind al die vogels in de tuin ook zo leuk om naar te kijken. Hier komt ook iedere dag een koppeltje tortelduiven, zo leuk! Die haas is ook wel bijzonder...

      Verwijderen
  3. Ja, de vogeltjes komen je vast nog bedanken door zich te laten zien! Wat een heerlijke dag is het vandaag. Geweldige foto van vanmorgen vroeg!
    Ik heb tussen de middag een boterhammetje buiten in het zonnetje zitten eten. Natuurlijk de jas aan en pal met het snuitje in de zon... poes erbij... het was genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.

      Het was een prachtige dag! Hier stond echt geen zuchtje wind.

      Verwijderen
  4. We hebben 6 vlaamse gaaien en 5 tortelduiven die paar maal per dag in hun groepje samen langskomen. Afgelopen jaren waren het slechts 2 van beiden denk dus dat je zich hebben voortgeplant
    Ben wel bang dat we daardoor de bonte specht slechts 2x hebben gezien.

    En we hebben dit jaar veel vrouwtjes vinken en minder mannen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vlaamse gaaien zie je bij ons zelden. Eksters, kauwen en kraaien zitten er wel genoeg. Er zitten 2 bonte spechten en de groene specht zit hier ook vaak.

      Verwijderen
  5. Een kersfeest voor de vogels!
    Wat een prachtige ochtend was het na al die grijze dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat er nog veel van dit soort dagen mogen volgen!
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop her ook. De wereld is zoveel mooier als de zon schijnt.

      Verwijderen
  7. Leuk idee om dennenappels met gesmolten vogel-pindakaas te smeren en dan in de zaadjes. Ik ga het onthouden voor dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De pindakaas kun je laten smelten door het potje in warm water te zetten.

      Verwijderen
  8. Zo leuk... een feestmaal voor vogels. Ze gaan genieten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een dag later: 1 dennenappel is al helemaal leeggegeten :)

      Verwijderen
  9. Mooie foto's. Op die ene foto met dat gat erin lijkt wel een hart in het midden van het blad

    BeantwoordenVerwijderen