intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 15 november 2021

over de grens

Vraag van de dag: haring? Ja of nee? 

Ik lust het wel, maar eet het eigenlijk nooit. 

๐ŸŸ ๐Ÿ  ๐ŸŸ ๐Ÿ  ๐ŸŸ ๐Ÿ  ๐ŸŸ

Manlief en ik gingen weer eens samen wandelen.


We parkeerden de auto net over de grens en onze wandeling was daardoor in Nederland en in Belgiรซ.

(Bron: Google Maps)

Het was een grijze dag. Het was niet koud, maar de wind maakte het fris. Eigenlijk had ik een net iets te dunne jas aan, maar het voordeel van wandelen is dat ik het na een tijdje toch wel warm krijg. 



We kwamen langs een kapelletje in Sint-Jan-in-Eremo gewijd aan Maria.


Vaak zijn de kapelletjes dicht, maar van deze was de deur open.


Wij wandelen wel vaker in deze buurt en altijd zien we dan in de verte de watertoren van Sint-Jan-in-Eremo staan, maar eigenlijk liepen we er nooit zo dicht langs als nu. 


De watertoren is uit 1983 en is sinds 2009 bouwkundig erfgoed.

Halverwege de middag brak de zon steeds vaker door de wolken heen.



Een verlaten en vervallen boerderij. Het huis⬆ zag er nog wel redelijk uit, maar de schuren waren rijp om gesloopt te worden. Tussen de schuren in heb je zicht op de kerk van Sint-Margriete:


Hieronder kun je die kerk ook zien:



Soms was het glibberen en glijden op de onverharde paden. Manlief was zijn wandelschoenen vergeten en liep op zijn nette schoenen. Gelukkig zijn die goed schoon te maken. 



Dit jaar hebben we niet veel samen gewandeld. Man en zoon bouwden een schuur en dat ging voor. Nu de schuur klaar is heeft manlief weer meer tijd om het wandelen terug op te pakken.

18 opmerkingen:

  1. prachtig mevrouw w, wat een fijne route,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb liever gerookte haring.
    Herkenbare punten bij je wandeling voor mij, de kerk en watertoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was een mooie wandeling en ik genoot mee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja heerlijk, haring met uitjes....
    Weet je eigenlijk vind ik foto's bij "donker"weer juist heel mooi!
    Fijn om weer mee te wandelen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een wolkenlucht vind ik ook mooier dan een strak blauwe lucht. Toch zeker om te fotograferen.

      Verwijderen
  5. Haring, heerlijk. Helaas eet mijn man ze niet en daarom koop ik ze ook maar zelden. Moet ik toch eens vaker doen ...........

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon doen! Dan koop je voor hem iets wat hij lekker vindt ;)

      Verwijderen
  6. Haring, als in maatjes? Neen, dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi allemaal daar. Lekker met je meegewandeld.

    Enne: geen haring.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Brrr, haring, nee dat lust ik niet moet ik bekennen. Maar mijn man en jongste dochter smullen er wel van.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haring... nog nooit zo'n maatjesharing gegeten, ben het ook niet van plan. Weet eigenlijk niet eens waarom niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee, voor mij geen haring... Wat een mooie wandeling door een prachtig gebied!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Enkele foto's doen me denken aan een gedichtje dat ik, nu ruim 60 jaar geleden, eens voor de grap uit het hoofd geleerd heb. Alle woorden ervan begonnen met de letter d. Het begin weet ik nog en de rest zal ongetwijfeld op www te vinden zijn: "Door Drimmens droezige dreven drentelde des dominees dartel dochter Doortje. ....." Als ik me goed herinner ging ze iets doen wat met dierenliefde en -bescherming te maken had.
    En wat haring aangaat; zolang het geen maatjesharing is met of zonder uitjes, eet ik het wel, maar de bekende, -voor mij beruchte-, Hollandse nieuwe is er goed voor om mij de ruimte uit te jagen. Vrouw Helena is er dol op, maar eet ze bijna uitsluitend buitenshuis.

    BeantwoordenVerwijderen