intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 17 november 2021

helemaal weg

Vraag van de dag: ga je liever skydiven, bungeejumpen of deltavliegen?

Hoezo liever? Ik blijf liever met beide benen op de grond!

Toen mijn schoonmoeder zeventig werd, hebben we haar met de familie een parachutesprong cadeau gegeven. De enige die mee wilde/durfde was mijn man. We zijn wel allemaal mee geweest naar het vliegveld om te supporteren. Schoonmoeder en manlief vonden de parachutesprong een geweldige ervaring en beiden zouden het zo weer doen. 

Schoonmoeder is nu tachtig en ze zou ook nog wel eens willen bungeejumpen...

🪂 🪂 🪂 🪂 🪂 🪂 🪂 🪂

Vandaag gingen vriendin en ik wandelen in Breskens. Op 11 augustus waren we hier ook en ik maakte toen een foto van de haven. Vandaag maakte ik weer een foto vanaf ongeveer hetzelfde punt. Zoek de verschillen:


Een paar weken geleden werd de graansilo afgebroken en ook andere gebouwen zijn weg. Het kunstwerk 'Brood en Vis' van Johnny Beerens verhuist naar een silo in Terneuzen. 

Op onderstaande satellietfoto van Netherlands Space Office, heb ik het gedeelte waar de gebouwen en de silo stonden rood omrand. Daar gaan appartementsgebouwen en een woontoren komen. Links ervan, aan de andere kant van het water, staan de appartementsgebouwen die je op mijn foto's ook kunt zien. Daar stonden eerst ook bedrijfsgebouwen die gesloopt zijn.


De graansilo werd in 1953 gebouwd en het is gek dat hij nu weg is. 

11 opmerkingen:

  1. Als ik er eentje moet kiezen, dan deltavliegen. Lijkt me nog wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou ook deltavliegen kiezen.

    Wat een veranderingen zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor geen goud zou ik dat soort enge dingen willen doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik moet kiezen dan bunjeejumpen maar echt liever zou ik het allemaal nog willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bunjee jumpen lijkt me doodeng dan maar deltavliegen dan schijn je geen hoogtevrees te kennen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat dapper zeg van je schoonmoeder! Voor geen goud zou ik een van de 3 dingen doen. Brrr.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een dappere schoonmoeder heb je. Ik zou het voor geen goud durven. Mijn moeder was 80jaar toen we met haar een ballonvlucht hebben gedaan. Toen ik eenmaal in de lucht was viel het allemaal reuze mee maar van een berg of een brug afspringen ........ nee echt niet daar begin ik niet aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, leuk; even een enorme adrealine-kick! Skydiven lijkt me wel wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jakkes, geen van drieën! Veels te gevaarlijk. Ik vind dat onnodige risico's nemen voor iets dat niets toevoegt.

    BeantwoordenVerwijderen