intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 27 november 2021

knippen en plakken

Vraag van de dag: hoeveel ijsjes eet jij ongeveer in de zomer? 

Dat zullen er niet veel zijn. Ik weet eigenlijk geeneens meer of ik deze zomer wel ijs gegeten heb. Om ijs geef ik niet zoveel en als we uit eten zijn en ik nog zin in een dessert heb, kies ik eerder voor crème brûlée dan voor ijs.

🍦 🍨 🍦 🍨 🍦 🍨 🍦

Ondertussen in huize W.:

Wat ben ik toch weer braaf aan het knutselen!

Dit jaar verras ik mijn familie, vrienden en collega's weer eens met zelfgemaakte kerstkaarten:


Vroeger maakte ik ieder jaar kerstkaarten, totdat ik het wel heel erg makkelijk vond om gewoon kerstkaarten te kopen. Vorige winter kocht ik een hobbytijdschrift en daar stonden kaarten met deze gehaakte figuurtjes in, die ik wel heel erg leuk vond:


Ik bestelde een paar knipvellen en ging er driftig mee aan de slag, totdat ik het op een gegeven moment beu was. Vorige week pakte ik dit werkje weer op en zal ik op tijd klaar zijn om ze de deur uit te doen.

Het is wel fijn om me nu hiermee bezig te houden. Voor de rest heb ik het druk en zo kom ik lekker tot rust.

Fijn weekend!

18 opmerkingen:

  1. Lekker knutselen. Bij mij zit de klad erin, maar het komt vast wel weer. Ik at nooit veel ijsjes, maar dit jaar heb ik lemon-merinque-ijs ontdekt en was er geen houden meer aan. Gelukkig hadden ze het niet overal en moest ik een heel eind omlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zult het inderdaad wel heel druk hebben met je moeder en je broer die zo ziek is geweest. En je nieuwe hond;-) Ik hop dat je dit weekend veel vrije tijd hebt en kan genieten. Mooie kaarten maak je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die hond wil maar niet luistern: blijft alleen maar liggen :)
      Vanmorgen was ik weer naar mijn moeder toe. Ik had donderdag een foto van mijn broer gemaakt (nu hij er gelukkig een stuk beter uitziet) en naar haar gestuurd en daar was ze erg blij mee.

      Verwijderen
  3. Mooie kaarten heb je gemaakt.
    Ik heb vorig jaar ook kaarten gemaakt, maar dan voor de zeldzame ouderen zoals Naomi ze noemden.
    Denk dat ik dit jaar weer ga knutselen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha zeldzame ouderen! Leuk zijn dit soort uitspraken.

      Op mijn werk ontvingen de bewoners ook kaarten die kinderen gemaakt hadden. Dat was erg lief van ze.

      Verwijderen
  4. Mmmmm ijsjes, lekker al eet ik er niet zo veel in de zomer. Maar als ik ga uit eten dan kies ik als dessert meestal een dame blanche. Ik weet dat ik het beter niet moet doen maar ik kan dan bijna geen weerstand bieden.
    Kaarten knutselen heb ik ook vaak gedaan en vond ik altijd weer leuk maar of ik dit jaar nog veel kaarten ga versturen???????? Geen idee. Het wordt ieder jaar minder door die dure kerstzegels.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn man eet ook graag een dame blanche. En gelukkig staat dat vrijwel altijd op de kaart.

      Ik heb het geluk dat ik heel veel kaarten rond kan brengen, dus dat scheelt postzegels.

      Verwijderen
  5. Chocolade en mocca ijsjes vind ik erg lekker en in de zomer af en toe wel. En afgelopen weken bananenijs gemaakt van zachte bananen uit de Too good to go box. Simpel prakken en daarna staafmixer met creme fraiche (die toevallig openstond) en/of slagroom. Blijft ook lekker zacht in de vriezer.

    Mijn artrose handen kunnen dat fijne werk niet meer helaas

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn moeder heeft de Ziekte van Parkinson en ik heb heel veel spullen van haar overgenomen, omdat ze dat fijne werk ook niet meer kon. Vroeger was ze ook altijd kaartjes aan het maken.

      Verwijderen
  6. Heerlijk bezig! Ik twijfel elk jaar; wel of geen kerstkaarten maken. Maar het is eigenlijk heel leuk om te doen, en als je eenmaal bezig bent gaat het vanzelf...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tijd vrij maken om tot rust te komen in drukke periode van je leven.....
    zie dat zo te houden!!!
    Heel verstandig en belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb heel veel ijsjes gegeten en niet alleen in de zomer.
    Ik eet ze nooit als dessert maar eerder overdag of 's avonds voor de TV.
    Mooie kaarten heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aan het eind van de afgelopen zomer ontwikkelde ik de ongezonde gewoonte om op zaterdagavond een hele Viennette ijsstam op te vreten... Ik weet niet hoeveel ijsjes dat zijn? Ik ben er nu gelukkig weer vanaf. Nu eet ik 3 melo cakes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik durf mijn ijsjes in zomer én winter niet te tellen.....
    Leuk die kaarten! Zelf kom ik er niet toe. Soms waag ik een poging, en na één kaart ben ik het beu. Jammer, maar helaas. Jij maakt heel mooie!

    BeantwoordenVerwijderen