intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 28 oktober 2021

glitter en glamour

Op maandag was het tijd om onze spullen bij elkaar te zoeken en het vakantiepark te verlaten. Ik wilde graag naar de kerstshow van Intratuin in Halsteren. Ik had daar al zoveel over gehoord en de anderen wilden er ook graag heen.

Een collega vertelde onlangs nog dat ze vorig jaar geweest was en het eigenlijk helemaal niet groot vond. Nou weet ik niet wat zij dan verwacht had, maar wij bleven tussen de kerstspullen lopen! Als je een bocht om ging kwam je wéér in een ander thema terecht. Ik heb nog nooit zoveel glitter bij elkaar gezien!

Echt, we keken onze ogen uit!

Het opbouwen zal vast heel veel werk geweest zijn. Petje af, hoor!

Ik hoefde geen kerstspullen te kopen. Aan foto's maken had ik genoeg.


Alles was trouwens behoorlijk prijzig en daarnaast geef ik niet zo veel meer om kerst. Ik hang wel lampjes voor de ramen en die heb ik al heel erg lang. Vervangen is nog niet nodig. 


Het enige wat ik kocht had niks met kerst te maken: een vogelvoerderhuisje voor in de tuin.


We hebben lang in het tuincentrum rond gelopen en daarna zijn we (weeral) naar een kringloopwinkel geweest. Schoonzus E. en ik waren in Tilburg en in Hilvarenbeek geweest en mijn andere schoonzus en schoonmoeder wilden ook graag nog naar een kringloopwinkel toe.


Voor mij was er niet veel, maar dat was niet erg: ik had een paar dagen eerder al genoeg gekocht.


En daarna was het tijd om afscheid van elkaar te nemen. Schoonzus E. bracht me naar huis.


Ze dronk nog een kopje koffie en ging daarna ook naar huis.


Ik pakte mijn koffer en tas uit en ruimde mijn spullen op. En toen manlief thuiskwam had ik hem heel veel te vertellen.

11 opmerkingen:

  1. Tjonge, die beelden heb je nog wel even op je netvlies... overweldigend hoor. Wat ik leuk vind aan zo'n uitstalling, is kijken hoe ze het hebben opgebouwd en wat ze nu weer bedacht hebben. Ik moet er niet aan denken om dit in huis te hebben. Wij houden het ook graag sober.
    Leuk, alweer een kringloopwinkel! Maar ook daar zijn de ballen en de glitter volop aanwezig...
    Nou ja, in elk geval had je een heel leuk en gevarieerd weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het leuk om het eens gezien te hebben. Toen we het tuincentrum binnenstapten was het net of we in Disneyland waren, zonder Disneyfiguren maar gewoon door de sfeer en de muziek in de hal.

      Verwijderen
  2. Fijn je foto's van de Intratuin hoef ik er niet naartoe 😁. Ik reed er gisteren wel langs en ben er heel lang geleden 1x geweest, vond het vreselijk die bepalende routes, net zoals bij Ikeaa maar daar kan je nog tussendoor steken.
    Ben je in Halsteren ook bij de kringloop geweest? Was ik gistermorgen ook en wel 2 mooie kerstverzieringen gekocht verder was het voornamelijk veel ballen en kitsch kerstmannen en andere opsmuk die ik niet mooi vindt. Ik kijk ook altijd naar kaarsen bij alle kringlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij waren inderdaad in Halsteren. Een schoonzus en schoonmoeder hebben daar ook kerstversieringen gekocht.
      Ik duik altijd in de handwerk- en hobbyspullen als ik in een kringloop ben.

      Verwijderen
  3. Je bent dan even in sprookjesland vind ik altijd. We hebben hier een hele grote en wil er met mijn buurmeisjes heen. We namen ooit mijn schoonvadertje mee en die zei; het lijkt wel of ik in de hemel bent.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooie uitspraak van je schoonvader! Mocht je naar een kerstshow gaan met de buurmeisjes dan wil ik jullie alvast heel veel plezier wensen. De meisjes zullen het vast prachtig vinden.

      Verwijderen
  4. Mijn zoon en z'n gezin gaan elk jaar een avondje uit naar Intratuin in Duiven.
    Zelf heb ik er niet zoveel mee, maar als ik jouw foto's bekijk dan ben ik fan van de boer met z'n koeien.
    De glitter en glamour is net iets teveel.
    Maar : je hebt het keurig op de foto gekregen, bij mij mislukken foto's van al die lichtjes steeds.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik flits nooit als ik foto's maak. Bij mijn camera zit een losse flitser en die heb ik nog nooit gebruikt, ligt al 7 jaar in de kast.
      Die boer vond ik ook zo leuk.

      Verwijderen
  5. Ik heb hier zo niets mee eigenlijk. Soms kom ik per ongeluk tijdens de kerstperiode bij de Intratuin hier in de gemeente en ik probeer er zo snel mogelijk doorheen te lopen. En dat terwijl ik wel houd van een superbonte boom.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij is het eigenlijk andersom: ik doe thuis niet veel aan kerst, maar zo'n kerstshow vind ik dan weer wel leuk.

      Verwijderen
  6. De Intratuin in Halsteren, daar komen wij ook wel eens. Je vergaapt je aan de mooie kerstopstellingen. En het ziet er elk jaar weer anders uit.
    Gelukkig dat je niet op zondag geweest bent want dan kan je daar over de koppen lopen.

    BeantwoordenVerwijderen