intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 15 september 2021

weer aan de slag

Vraag van de dag: wat zijn de kenmerken van je huisdier(en)? 

Hond Bee is voor mensen die ze kent enorm lief, naar onbekenden toe is ze wantrouwend. Verder is ze erg jaloers: als je Zoya aanhaalt, dan wringt ze zich ertussen.

Hond Zoya is erg ongedurig, behoorlijk aanwezig en een goede waker. Ze schrikt af, maar eigenlijk is het best wel een watje. Een lief watje. 

Poes Monster is een kletskous. Als hij je hoort of ziet miauwt hij. Het is een lieve poes. 

๐Ÿฑ ๐Ÿถ ๐Ÿฑ ๐Ÿถ ๐Ÿฑ ๐Ÿถ ๐Ÿฑ

Vorig jaar plantte ik een paar asters in de tuin, omdat ik vond dat ik te weinig najaarsbloeiers had. De planten doen het goed en hebben veel bloemen.



Soms ben ik met mijn macrolens aan het fotograferen en dan mislukken vrijwel alle foto's. Dan krijg ik het object niet duidelijk in beeld of krijg ik de belichting niet goed. En op andere momenten zit gewoon wรฉl alles mee. 

Ik vind het leuk om foto's te maken waarbij een klein deel uitgelicht wordt, zoals hieronder bij de Perzische kruisjesplant:



๐ŸŒท ๐ŸŒท ๐ŸŒท ๐ŸŒท ๐ŸŒท ๐ŸŒท ๐ŸŒท

De bloembollen, die ik onlangs besteld had, zijn binnen en ik ga ze zo snel mogelijk planten. Ik hoop zo dat ze het gaan doen!

๐ŸŒž ๐ŸŒž ๐ŸŒž ๐ŸŒž ๐ŸŒž ๐ŸŒž ๐ŸŒž

Onze vakantie zit er inmiddels weer op en we zijn alweer aan het werk. Manlief heeft alweer het hele land doorkruist en was naar Rotterdam, Den Helder, Groningen, Eindhoven, Roermond... Ik had een ontruimingsoefening op mijn werk, waarbij gelijk van alles mis ging (zoals gewoonlijk). Zo zien we maar weer dat het goed is om regelmatig te oefenen. 

13 opmerkingen:

  1. :-) ahh dat is hier ook, ace blokked iedereen die bij mij wil komen :-)
    wat een trutje is het toch hรฉ, maar wel erg lief

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo gaat dat hier ook met Bee. We moeten er altijd om lachen :)

      Verwijderen
  2. Hera is vooral een vrolijke hond bijna altijd blij. Behalve als de baas boos op haar is of terechtwijst, dan staart tussen benen en zielig op kussen liggen wachten tot het over is en ze weer mag komen en dan heel erg slijmen bij de baas. Als ik corrigeer maakt het net iets minder indruk.
    Verder is het makkelijk communiceren met haar en zij met ons. Slim en leergierig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk zo'n lieve hond.
      Als onze honden buiten zijn en ik Zoya roep dan komt deze meteen. Bee loopt altijd een vast rondje door de tuin langs de fruitbomen om gevallen appels, peren, kersen en bramen te zoeken. Dan kan ik roepen tot ik een ons weeg, maar ze komt pas als haar rondje af is.
      Beide honden luisteren heel erg goed naar zoonlief.

      Verwijderen
    2. Lijkt me een heel lief beest! Wij hebben geen huisdieren dus vandaag van mij geen antwoord op de vraag van de dag. We hebben trouwens wel een buurtpoes, Simba, lief en beetje ondeugend, loopt hier via de daken wel eens ons dakterras op en staat dan voor de deur te wachten tot we haar aaien (en een paar brokjes geven natuurlijk ;-))!

      Verwijderen
  3. Wat een mooie foto's weer. Vooral van die Perzische Kruisjesplant. Waar ik trouwens nog nooit van had gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Ik denk dat wij deze plant een keer als stekje gehad hebben van iemand. Het is een bodembedekker die een klein beetje in toom gehouden moet worden. De bloemetjes zijn erg lief.

      Verwijderen
  4. Wij hebben van allerlei dieren gehad, waaronder een hond, die supergoed luisterde
    naar manlief, maar naar mij voor geen meter.
    Nu hebben we alleen nog een poes, die duidelijk aanwezig is, maar op een lieve
    manier, ze weet haar wensen heel goed kenbaar te maken en heeft een soort vaste
    dagindeling. Van vreemden moet ze niet veel hebben, maar verder is ze superlief met
    mensen die ze kent en een echte schootzitter.
    Wat een mooie kleur asters, die van mij zijn een stuk lichter, niet zo sprekend.
    Groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sommige honden luisteren ook echt maar naar 1 baas. Dat is ook wel een beetje rasgebonden.

      Verwijderen
  5. Het kenmerk van onze Trixie is dat ze gewoon ontzettend Lief is : )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige herfstasters, die kleur! Ik wil er hier ook graag planten.
    Is het niet nog te vroeg voor bloembollen? Gaan die niet vervroegd boven aarde komen piepen?

    BeantwoordenVerwijderen