intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 9 september 2021

verlenging

Drie dagen op stap en toen zat onze minivakantie er alweer op. Toch bleven de mooie omgeving en het mooie weer naar ons lonken. We vroegen aan zoonlief of het goed was dat... En na zijn goedkeuring boekten we nog een overnachting! Niet in hetzelfde hotel, want dat zat helemaal vol, maar wel de laatste kamer in een hotel bij de Veluwezoom. 

Na een nacht in een piepkleine en warme hotelkamer, gingen we wandelen bij de Posbank.

(Bron: Google Maps)

We hebben wéér over de heide gewandeld en we vonden ook dit een schitterend gebied.


Het was er wel een stuk drukker dan op de Sallandse Heuvelrug. 



We 'deden' niet zo heel veel heide deze keer, want al snel begon het warm te worden en daarom zochten we de verkoeling van het bos op en daar was het totaal niet druk.



Ondanks dat er toch een paar behoorlijke klimmen in de wandeling zaten, bleven we het best wel koel houden.


Op de rood-met-witte-stippen-paddenstoelen moeten we nog een paar weken wachten, maar er waren genoeg andere paddenstoelen te zien.



We liepen toch maar weer mooi tien kilometer. Tussendoor dronken we koffie bij het bezoekerscentrum van Natuurmonumenten, waar het een drukte van jewelste was. Er waren veel fietsers op pad.



En toen onze minivakantie er echt op zat en we terug naar huis reden en steeds dichter bij Zeeland kwamen, stroomde onze provincie leeg. Het zal wel druk aan de kust geweest zijn.



De honden waren blij ons weer te zien en tijdens onze afwezigheid had zoonlief het gras gemaaid, de lieverd! 

We hebben een paar hele goede dagen gehad en het weer was natuurlijk geweldig! We hebben nu nog een paar dagen vrij. Manlief zal wel verder met de bouw van de schuur gaan en ik ga vandaag naar mijn vriendin toe om samen met haar een rondje te wandelen. 

Hierbij wil ik je een fijne dag wensen!

15 opmerkingen:

  1. Ja wij waren laatst ook naar de Posbank en ik vond het er ook prachtig. En jij hebt een heerlijke vakantie gehad. Ik weet nog goed hoe fijn het was om thuis te komen en dan nog een paar dagen te hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad fijn. De spullen zijn alweer opgeruimd en de was hangt al lekker buiten te wapperen.

      Verwijderen
  2. Dat is een fijne thuiskomst.
    Ik ben ook aan het zoeken in oktober, Hera gaat wel mee maar gezien haar leeftijd willen we niet te ver weg en we kunnen alle drie niet wandelen dus dat valt af. Steden bezoeken gaat ook niet. We zoeken dus een huisje met mooi uitzicht en ruimte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alleen al een andere omgeving doet een mens goed. Hopelijk vinden jullie een mooi huisje.

      Verwijderen
  3. Zo leuk om te lezen over de vakanties van een ander. Wat een prachtig weer hadden jullie en het is je zo gegund.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Posbank. Staat nu ook op mijn lijstje voor volgend jaar. Mijn vriendin postte ook al zo'n mooie foto's van de heide aldaar.
    Maar wat veel paddenstoelen al in het bos! Echt herfstig. Brrr ...
    Toch fijn hè, zo'n korte vakantie. Je haalt er dan wel echt alles uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is daar echt mooi en zeker dat glooiende landschap geeft het echt wel iets extra's.
      Wij doen nu een paar keer per jaar een vakantie van een paar dagen en dat bevalt ons goed. We vinden het ook leuk om steeds weer iets nieuws te ontdekken.

      Verwijderen
    2. Ja, dat vinden wij ook. We hebben het laatste jaar al veel nieuwe plekken ontdekt.

      Verwijderen
  5. Gek hè, we wonen best dichtbij de Posbank, maar komen er praktisch nooit, maar door jouw foto's krijg ik er toch wel zin in....wie weet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is vaak zo, want als je ergens vlakbij woont, denk je al gauw: dat komt nog wel een keertje.
      Wat fijn, zo'n mini-vakantie, het hoeft echt niet 3 weken te zijn om er gewoon even helemaal tussenuit te zijn en te genieten van een andere omgeving. En oh wat hebben we toch mooie gebieden in ons kleine landje!

      Verwijderen
    2. We hebben een mooi land en een gebied als de Posbank doet best wel on-Nederlands aan. Voor heuvels hoef je echt niet naar het buitenland te gaan. Wij houden ook best wel van de oude steden hier.

      Verwijderen
    3. Idem hier. Wij wonen op 2 min. fietsen van het Grenspark Kalmthoutse Heide. We komen er zelden

      Verwijderen
  6. Dat is een goed teken dat je nog wilde verlengen. Zo gauw ik 'de stal ruik' kan ik niet meer wachten en wil ik eigenlijk onmiddellijk naar huis. Een vakantie verlengen is mij dan ook vreemd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben graag thuis, maar ik ben ook graag op stap. Ik doe dus van beiden een beetje.

      Verwijderen