intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 6 september 2021

kasteeltuin

Vraag van de dag: wat was de allereerste blog die je schreef? 

In oktober 2005 begon ik met mijn eerste weblog en dat weblog ging over consuminderen. In dat eerste bericht zal ik wel geschreven hebben wie ik was en waarom ik wilde consuminderen (er ging meer geld uit dan er binnenkwam). Toch begon ik al vrij snel over andere dingen te schrijven, want ik was niet de enige die over dit onderwerp schreef en ik kwam al snel tot de conclusie dat alleen maar over consuminderen schrijven misschien wat eentonig ging worden. 

💶 € 💶 € 💶 € 💶

Eindelijk vakantie! Wat waren we daar aan toe! En om even helemaal weg te zijn boekten we een minivakantie in Twente in Overijssel. 

We brachten een bezoek aan de tuinen en het park van kasteel Twickel in Ambt Delden.

(Bron: Google Maps)

De oudste vermelding van Kasteel Twickel dateert uit 1347.

In het kasteel konden we niet, wat niet erg was. Wij kwamen voor de tuinen.

Door de eeuwen heen is de tuin verschillende keren veranderd, omdat de bewoners meededen aan de trends van hun tijd.



Wij hebben fijn gewandeld langs vijvers, bijzondere en eeuwenoude bomen en langs borders.



Zelf hebben we één rozenstruik in de tuin, want ik heb niet zo heel veel met rozen. Deze roos zou ik daarom best wel in mijn tuin willen hebben:


De grijslila kleur vond ik erg bijzonder.


We zijn bijna twee uur in de tuin geweest en dronken een kopje koffie bij de Orangerie: 


Ik at Twents krentenwegge bij de koffie. Lekker hoor!


En we hadden mooi weer!

Eindelijk waren manlief en ik weer eens samen op pad. We missen beiden de wandelingen, maar de bouw van onze schuur kost veel tijd en gaat voor. 


18 opmerkingen:

  1. Prachtig, ik genoot eventjes met je mee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die lila-paarse roos hebben wij wel, ze zijn echt erg mooi.
    Ik heb nooit een blog gehad en er ook nooit over nagedacht dat ik er een wilde. Ik lees liever.

    Pampus was erg leuk. Weer niet geweldig maar daardoor was het waarschijnlijk ook rustig. Met bootje vanuit Muiden 20 min. Eerst rondje door se fortgracht en in en vd gewelven filmpje gekeken en er is een virtuele ballonvaart te zien waarbij je boven de stelling van Amsterdam, waar Pampus een onderdeel van is, drijft. Erg leuk gedaan.
    Daarna op het terras wat gedronken en daarna nog een rondje bovenlangs in andere uitlegfilmpjes binnen gedaan.
    Al met al een aanarader

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mochten we eens in de buurt zijn, dan kunnen we dat gaan doen. Het lijkt me erg interessant.

      Verwijderen
  3. tuurlijk gaat de bouw voor, snap ik wel, maar even lekker de teugels vieren geeft hernieuwde energie, da's toch ook niet verkeerd mevrouw W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt. Hierna kunnen we er weer vol goede moed tegenaan :)

      Verwijderen
  4. Ik schreef mijn eerste blog 2 jaar geleden, ging over zuinig leven, consuminderen en mijn persoonlijke zoektocht naar duurzaam leven. Ik ben er na een jaar mee gestopt, ik schreef drie artikelen per week. Ik kreeg het drukker en had minder tijd om te schrijven en ben er toen mee gestopt. Misschien pak ik het wel weer eens op, of combineer ik met mijn blog nu.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een combinatie kan natuurlijk ook. Vroeger heb ik ook twee weblogs naast elkaar gehad, maar ik vind één weblog voor mezelf toch prettiger.

      Verwijderen
  5. Fijn dat jullie ondanks de bouw van de schuur toch nog op vakantie zijn. Het is een prachtige tuin van kasteel Twickel. In 2010 waren wij er en dat verslag stond destijds op mijn oude blog van weblog. In 2008 begon ik daar te bloggen. In 2011 zijn alle blogs van weblog verloren gegaan door een fout. Ik ben toen bij blogger verder gegaan met twee blogs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vroeger heb ik ook bij Weblog gezeten en daarvoor bij Punt.nl, dacht ik. Toen Weblog ging veranderen ben ik naar Blogger overgestapt.
      Jammer dat je blogs verloren gegaan zijn :(

      Verwijderen
  6. Even er tussenuit, in een andere omgeving,leuke dingen ondernemen,van het weer genieten....
    dat doet de mens goed.
    Prachtig kasteel met tuin,goed idee om daar heen te gaan en ik geniet op afstand van de mooie sfeer op foto's.

    Mijn eerste blogpost is al weer van 2009 en ging over een wandeling in de fruitboomgaard.
    Het bloggen staat de laatste tijd op laag pitje door omstandigheden,besteed meer tijd aan lezen en reageren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Het is heerlijk weer en de omgeving is prachtig.
      Zelf ben ik drie jaar gestopt geweest met bloggen, maar ik heb het daarna toch weer opgepakt.

      Verwijderen
  7. Dat was ergens in 2001 geloof ik ... Echt heel lang geleden zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Twintig jaar... Dat is vast voorbij gevlogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke vakantie zo te zien. Van harte gegund.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn eerste blog was op MSN.
    Dat ging voornamelijk over verhuisplannen en de voorbereidingen daarvan.

    Toen MSN opgeheven werd kwam ik op een blog dat ergens op de Filipijnen bleek te zitten.
    Na een paar jaar werd dat opgeheven en kwam ik op blogspot terecht waar ik twee blogs heb.

    BeantwoordenVerwijderen