intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 11 september 2021

decoratief voedsel

Vraag van de dag: waarvoor mag je jou altijd wakker maken? 

Deze vraag ben ik al eens eerder tegen gekomen en het antwoord is nog steeds hetzelfde: nergens voor! Laat mij alsjeblieft lekker slapen.

🎃 🎃 🎃 🎃 🎃 🎃 🎃 🎃

Er was eens een tijd dat ik veel pompoenen en kalebassen in de tuin had. Emmers vol plukten de kinderen en ik. Het is alweer heel wat jaren geleden en eigenlijk weet ik niet meer waarom ik er ooit mee gestopt ben.

 Vorig jaar had ik twee pompoenplanten die het niet echt goed deden en waarvan ik uiteindelijk één pompoentje kon oogsten. En dit jaar heb ik alleen een courgetteplant in de tuin staan.

Om aan pompoenen en kalebassen te komen moet ik ze nu dus kopen en daarvoor reed ik naar een kwekerij toe:



Zo leuk al die kleuren!



Ik kocht zomaar een paar kleine exemplaren om buiten te kunnen leggen:


⬆⬆⬆
Ze liggen op een veilige plaats voor de honden, want die waren nogal erg geïnteresseerd in al die mooie 'ballen'.

Ik weet nog niet of ik volgend jaar zelf weer pompoenen in de tuin ga zetten. Die planten worden zo groot en bij droog weer komt er al gauw meeldauw op. Eigenlijk vind ik één courgetteplant al meer dan genoeg. 


11 opmerkingen:

  1. Vlakbij op paar honderd meter zit ook een kweker met verkoopkar. Ik koop er ook maar om te eten, in stukjes met olie en kruiden in de Airfryer Ik koop ze voor 75 cent tot 1 euro.
    Het staat leuk maar eigenlijk vind ik het zonde om daar voor te betalen als decoratie alleen

    Ik hoef ook nergens voor wakker gemaakt te worden, alleen voor een lekker groot gewonnen geldbedrag of zo. Ik eet nooit iets na 7 uur anders heb ik er in de nacht last van als ik later eten dus in de naccht eten is helemaal fout.


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oké dan, een groot geldbedrag is misschien toch ook wel iets waar ik voor wakker gemaakt mag worden :) Maar voor de rest wil ik gewoon lekker blijven slapen.

      Verwijderen
  2. Ik vind pompoenen leuk als decoratie maar niet lekker om te eten.
    En ook mij mogen ze voor niks wakker maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind pompoensoep lekker en ik maak weleens een stoofschotel met pompoen, zoete aardappel, ui, paprika en wat ik nog meer in huis heb. Ik vind het wel altijd een heel karwei om een pompoen schoon te maken en te snijden.

      Verwijderen
  3. Leuke vormen hebben die pompoenen. Een echte herfstsmaak vind ik het, pompoensoep. Bijna nu al zin in.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, bij mij eigenlijk ook nergens voor, laat mij ook maar slapen! As zaterdag ga ik pompoensoep maken, er zat een mooie in onze biologische groente-en fruittas!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Afgelopen week heb ik courgettesoep gemaakt en daarvan porties ingevroren. Ik heb ook nog tomatensoep en Thaise kippensoep zonder kip :) in de vriezer zitten. Als mijn voorraadje ver op is ga ik ook weer eens pompoensoep koken.

      Verwijderen
  5. mij mag je absoluut niet wakker maken, 'k ben veel te blij als ik eindelijk slaap!
    Oh die pompoenen: hier in de buurt is ook zo'n verkooppunt. Elk jaar weer zo mooi!
    Zelf kook ik ze eigenlijk niet, maar ik koop ze wèl voor de sier ofzo.
    Misschien ga ik het toch eens proberen, want ik lust het wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn pompoenen toch grappig en bijzonder met al die verschillende vormen en maten.

    Je mag mij altijd wakker maken voor een bakje patat met...

    BeantwoordenVerwijderen