intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 23 augustus 2021

tachtig en een half

Vraag van de dag: wat is je favoriete geur? 

Als het om parfum gaat, vind ik veel lekker ruiken. Van musk houd ik niet zo, een klein beetje vind ik niet erg maar het moet alleen niet te erg aanwezig zijn. 'Lucht' van Zeeman (de witte) vind ik erg overheersend en dat vind ik daarom een echte wintergeur. Guess Seductive is momenteel mijn favoriete luchtje. Vroeger verkocht de Body Shop Neroli Jasmijn parfum en helaas hebben ze die niet meer, want ik vond dat een heerlijk luchtje. 

🎈 🎉 🎈 🎉 🎈 🎉 🎈

In maart werd mijn schoonmoeder tachtig. We zaten toen in een lockdown, er was de avondklok en helaas kon ze toen niet groot uitpakken met een feest. Eigenlijk mocht er toen helemaal niet veel visite komen, maar dat wisten wij (schoon)kinderen op te lossen. Zonder dat ze ervan afwist stonden we opeens met hapjes en drankjes en een terrasverwarmer bij haar voor de deur. Ze was totaal overdonderd, maar wat vond ze het leuk! We hebben toen drie uur buiten in de kou gezeten, want met zoveel personen naar binnen mocht door de coronaregels niet. 

Maar wat in het vat zit verzuurt niet en dat feest ging er komen! Er werd een datum gevonden waarop alle (schoon)kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen vrij waren en schoonmoeder nodigde verder nog wat familieleden, buren en vrienden uit. In de dagen voorafgaand aan het feest hebben we met van alles geholpen: de gehuurde partytenten ophalen en opzetten, tafels en stoelen naar buiten slepen, lampjes ophangen, iemand bracht zijn bbq mee en regelde het vlees, weer iemand anders ging samen met schoonmoeder om boodschappen, op de dag zelf werd de taart gehaald en later nog de stokbroden.

 Schoonmoeder kan altijd moeilijk iets uit handen geven en dus zorgde een schoonzus voor een taakverdeling voor tijdens het feest. En wonder boven wonder nam schoonmoeder daardoor toch de tijd om met haar gasten te praten. Tweeëndertig gasten waren er in leeftijd variërend van zes maanden tot en met drieëntachtig jaar. Omdat het huis een grote tuin heeft, was afstand van elkaar houden geen enkel probleem.

Zoals altijd hadden we liedjes en raadspelletjes voor de jarige verzonnen, want dat hoort er nu eenmaal bij. Geen feest zonder muziek en entertainment. Je zal vast wel al begrijpen dat we een hele gezellige middag/avond hadden. De (schoon)kinderen trakteren schoonmoeder over een maand op een etentje en we gaan tzt een paar dagen met haar en wie dat wil op stap. Dat waren onze cadeaus voor haar. 

De dag na het feest gingen we de boel  opruimen: de tenten werden afgebroken, alles moest weer naar binnen en er moest van alles schoongemaakt worden. En toen we daarmee klaar waren ging de bbq opnieuw aan, want uiteraard was er nog van alle over. 

Vorige week ging ik samen met twee schoonzussen en een nichtje winkelen in Middelburg en dat was hoofdzakelijk omdat één van de schoonzussen kleren wilde kopen voor op het feest. Daarnaast hebben we ook nog versieringen gekocht: een bord met 80 erop om aan de voordeur te hangen, vlaggetjes met 80 erop en nog andere dingen, waaronder ook een notitieboekje waarin de gasten bij aankomst iets voor de jarige konden schrijven. 

Schoonmoeder kan terugkijken op een geslaagd feest. En wij ook.


15 opmerkingen:

  1. Ik gebruik geen parfum meer, wel een beetje eau de cologne, die koop ik voor een habbekrats bij de Turkse supermarkt, heeft een hele lekker frisse citroengeur. Wat klinkt dat feest leuk, snap dat de jarige erg blij was!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is dan ook echt een eau de cologne uit Keulen in zo'n bekend flesje?

      Verwijderen
    2. Nee, een Turks merk, kost geen drol en wordt volgens mij ook door de Turkse barbier gebruikt na een scheerbeurt... maar lekker fris en niet specifiek man- of vrouwgebonden. Ik vind echte parfums te aanwezig. Heb daardoor ook geen favoriet.

      Verwijderen
  2. Wat een heerlijk feest!

    Ik vind dit heel lekker: https://www.douglas.nl/productbrand_236447.html?trac=nl.01psh.goo.9976225783.236447.70855139992.000000&gclid=Cj0KCQjwjo2JBhCRARIsAFG667UHDVu8tWq5FSmdRXXp5-QPZ6sCmheVxuFOSOpkQk34tZVa4WjbhhQaAi-HEALw_wcB

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar had ik nou nog nooit van gehoord. Als ik bij een parfumerie kom zal ik die eens testen.

      Verwijderen
  3. Geweldig feest hebben jullie georganiseerd voor schoonmoeder maar ook voor jullie zelf is het ook een mooi feest geweest en om met iedereen bij te praten.

    Mijn parfum is Boudoir van Vivienne Westwood een poedergeur. Helaas doet het H teveel denken aan de poederwangen van een oud tante die hij niet mocht.
    Heel veel andere geprobeerd maar alles gaat erg bitter ruiken op mijn huid, ik hou van jasmijn of gardenia maar die kan ik dus niet passend voor mijn huid vinden.

    Heb wel een in pure olievorm en ook Lotus en Patchouli maar die is erg sterk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een goedkope Patchouli van Kruidvat. Dat is een lekker luchtje.

      Verwijderen
  4. Wat een mooi feest hebben jullie kunnen vieren! Wat een mooie herinneringen gebouwd!

    Ongeveer 30 jaar geleden kregen mijn (allemaal mannelijke) collega's en ik een persoonlijk kerstcadeau van een bedrijf dat met mijn werkgever samenwerkte. Ik ontving een pakket met allemaal producten van Gabriela Sabatini. Ik kende haar als toptennisspeelster, wist niet dat ze een lijn had met verzorgingsproducten en geuren. Het pakket bevatte badschuim, parfum enz, en ik vond het een heerlijke geur hebben. Een aantal jaren later verloor ik bijna alle geur, mede daardoor ben ik nooit overgestapt op een andere geur, hij schijnt goed bij mij/mijn huid te passen, want ik krijg er vaak complimenten over.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn moeder ruikt ook niks meer en zij gebruikt ook nog altijd de parfum die ze vroeger gebruikte, omdat ze weet dat die bij haar lekker ruikt.

      Verwijderen
  5. Wat heerlijk zo een feest met iedereen erbij. Mijn favorite geur is al jaren Poême van Lancome

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Poême vind ik ook lekker. Ik kocht die vroeger vaak, maar nu is het alweer een hele tijd geleden dat ik die had.

      Verwijderen
  6. Dat is denk ik de geur van fris gewassen wasgoed op de waslijn! Van parfums houd ik eigenlijk niet zo. Ik vind het al snel teveel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dan schone lakens die buiten gehangen hebben weer gelijk terug op bed leggen... Heerlijk!

      Verwijderen
  7. Ik heb verschillende favoriete geuren: Modern Muse van Estée Lauder, Cool Water (de blauwe) van Davidoff, Romance van Ralph Lauren, ...

    BeantwoordenVerwijderen