intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 22 augustus 2021

een leuke plek

Vraag van de dag: wat is volgens jou het leukste plekje in Nederland? 

Middelburg. Er staan mooie huizen, de sfeer is goed en je hebt er leuke restaurants en winkels. Het is geen grote stad en daardoor lekker overzichtelijk. Ik kom er al mijn hele leven en ik heb er ook nog op school gezeten. Een dagje naar Middelburg gaan is voor mij beslist geen straf!

πŸŒ† πŸ™ πŸŒ† πŸ™ πŸŒ† πŸ™ πŸŒ†

De nachten zijn vochtig en dat is voor mij een reden om 's morgens even naar buiten te gaan als de zon opkomt, want dan is het licht mooi om foto's te maken. Zo ook gisteren. 


Het juffertje-in-het-groen is een decoratief plantje:


Ook als het uitgebloeid is:


Dit is een prachtkaars:


Bovenop de plant zit een spinnetje. Wat minder prachtig is, is dit:


Luizen?

Ik wilde ook graag deze ieniemienie paddenstoeltjes fotograferen:


Die kwam ik eergisteren tijdens het tuinieren tegen. En ik weet niet of het met deze paddenstoelen ook zo is, maar we hebben er in de tuin die binnen een dag weg zijn. We hebben veel verschillende paddenstoelen en ik denk dat het er mee te maken heeft dat ik niet zo heel erg van het opruimen ben. Gevallen bladeren laat ik altijd liggen en snoeiafval soms ook. We hebben ook best veel heesters en bomen en veel paddenstoelen leven daarmee samen. De vele regen dit jaar, zal er ook wel invloed op hebben.

πŸ„ πŸ„ πŸ„ πŸ„ πŸ„ πŸ„ πŸ„

Hierbij wil ik je een fijne zondag wensen!

15 opmerkingen:

  1. Mijn mooiste plekje is natuurlijk Zuid-Limburg maar specifieker Bij Slenaken stukje lopen langs de Gulp en daar is het heerlijk om te zitten en te picknicken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Limburg is prachtig! Ik vind het landschap en de (vakwerk) huizen mooi en de mensen zijn vriendelijk.

      Verwijderen
  2. Mijn plek is de Westeinder, mijn hele jeugd alle weekenden in de zomer en vakanties doorgebracht. En natuurlijk Amsterdam mijn geboortestad.
    Middelburg ken ik nog niet, is net weer wat verder, maar Goes vinden we ook erg leuk dochter en ik.

    Gisteren emmer mirabellen geplukt, het is zo veel dit jaar, als ik alles pluk nog wel 20 emmers schat ik, dat wordt teveel.
    Maar verder is het treurig, de andere jaren waren er wespen etc als we aan het plukken waren nu niet een gezien en ook zwaluwen zien we niet. En dat is in 2 jaar zo veranderd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben wel zwaluwen, maar wespen heb ik ook nog niet gezien.

      Amsterdam vind ik ook mooi en gezellig. Vroeger woonde daar familie van me en als kind ben ik er regelmatig geweest.

      Verwijderen
  3. Middelburg scoort bij mij ook hoog. Ik heb er vier jaar gewoond en in die tijd mijn opleiding gedaan. Daarvoor menige vakantie gelogeerd bij een tante en oom die een slagerij hadden. Het is niet mijn favoriete stad, maar wel in de toptien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is leuk! Nu ben ik wel benieuwd wat jij op nummer 1 hebt staan. Amsterdam?

      Verwijderen
  4. Ik kan hier echt geen antwoord op geven, ik heb geen favoriete plek, mijn oude centrum van mijn woonplaats vind ik mooi, net als het oude centrum van Brielle, waar ik ben opgegroeid. Maar ook in Rotterdam en Den Haag ken ik mooie plekken en ik heb op vakantie in Nederland ook zoveel moois gezien! Fijne week allemaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uiteraard zijn er veel mooie plekken. Ik heb ook een aantal favorieten.

      Verwijderen
  5. Prachtige beelden van pareltjes in de natuur.
    Persoonlijk vind ik Veere gezelliger dan Middelburg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben een paar keer in Veere geweest en daar is het ook gezellig! En Zierikzee ook.

      Verwijderen
  6. Oh, ik kon hier, sinds lang, eindelijk nog eens reageren! Dus profiteer ik ervan en stuur nog een tweede reactie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. HΓ©, dat is leuk! En nu maar hopen dat je kan blijven reageren!

      Verwijderen
  7. Ik weet Γ¨cht niet wat ik nu de leukste plek in Nederland vind.
    Haarlem, Den Bosch, Middelburg...ik denk dat het bij mij afhangt van wat ik daar deed (studie) of van het gezelschap waarmee ik daar was.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Met het risico dat ik chauvinistisch klink: de Achterhoek voor mij. Maar ik weet dat er nog veel meer mooie plekjes zijn natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen