intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 1 augustus 2021

stank voor dank

Vraag van de dag: hoe ontspan je na een zware dag werken? 

Of mijn dag nou zwaar was of niet, ik ga altijd achter mijn laptop zitten met een kop koffie erbij. Dan lees ik de mail, kijk ik op Facebook en op mijn weblog en op de weblogs van anderen.

๐Ÿ‘Ÿ ๐Ÿ‘Ÿ ๐Ÿ‘Ÿ ๐Ÿ‘Ÿ ๐Ÿ‘Ÿ ๐Ÿ‘Ÿ ๐Ÿ‘Ÿ ๐Ÿ‘Ÿ

Momenteel komen echt iedere dag op Facebook berichten van plaatselijke restaurants langs over klanten die hun eten/drinken niet betaald hebben of van winkels waar iets gestolen is. Gelukkig met een fotootje van de dader(s) erbij. En of dit gezien de privacy nou mag of niet... stelen mag ook niet! En soms helpt het delen van deze foto's op social media en worden de daders gepakt of tonen ze berouw. Vandaag las ik een bericht over zes kippen die gestolen waren van een boerderij. En nee, niet door een vos maar door mensen. Jammer dat sommigen zo diep kunnen zinken. 

๐Ÿ” ๐Ÿ” ๐Ÿ” ๐Ÿ” ๐Ÿ” ๐Ÿ” ๐Ÿ” ๐Ÿ”

Een tijd geleden kwamen we tijdens een wandeling dit kraampje tegen:

Ik kocht daar toen lijnzaad en walnoten. Omdat ik ondertussen de bodem van het doosje, waar ik het zaad ingedaan heb, begon te zien, besloot ik om gisteren even met de auto langs het kraampje te rijden toen ik van mijn moeder kwam.

De vorige keer kocht ik alleen licht lijnzaad. Deze keer nam ik donker en licht lijnzaad en maanzaad mee. Als ik mijn ontbijt blender, gaan daar een paar lepeltjes zaad doorheen.


Vorige week kocht ik ergens anders bij een kraampje een courgette en komkommers uit iemands moestuin. 

Ik ben dol op die kraampjes langs de weg!

๐Ÿฆ ๐Ÿฆ ๐Ÿฆ ๐Ÿฆ ๐Ÿฆ ๐Ÿฆ ๐Ÿฆ ๐Ÿฆ ๐Ÿฆ

En moet je dit nou toch eens zien:


Dit is het dakje van het vogelvoederhuisje en vanmorgen betrapte ik een bonte specht op het vakkundig slopen van dat dakje! De hele winter leg ik de vogels in de watten met strooivoer en vetbollen en zie eens wat ik ervoor terugkrijg... stank voor dank ๐Ÿ˜‚

15 opmerkingen:

  1. Hier ook: recht naar de laptop. En dat helaas niet alleen na een dag hard werken (toen ik nog werkte).
    Je leest het weer meer en meer dan mensen weggaan zonder te betalen. Alsof de horeca al niet genoeg heeft geleden onder de crisis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onvoorstelbaar dat mensen weggaan zonder af te rekenen!
    Ontspannen na een zware dag is ook voor mij even de laptop erbij, een rondje langs blogs, FB en Insta, en als de vermoeidheid wat zakt, pak ik er een handwerkje bij, dat ontspant echt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb wel en account op Instagram, maar doe er niks mee. Ik heb laatst de functie van meldingen uitgezet, omdat ik er even genoeg van had. Ik hou het maar bij Facebook.

      Verwijderen
  3. Ook als gepensioneerde kan je wel eens een zware werk of buiten de deurdag hebben hoor!
    Dan ga ik zelden wat lezen laptop of telefoon omdat ik me dan niet goed kaan concentreren.
    In de keuken beetje groente oid snijden en in pannen roeren ontspant me meer eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En over stank voordank. Er zat eens een hommel op de tuintegels en ik heb hem op tafeltje gezet en suikerwater en honing gegeven, dat dronk zij gretig van. H wilde hem op papiertje zetten en ergens anders in de tuin zetten met beschutting. Draait zij zihc om en steekt hem in zijn vinger, ook niet aardig.

      Verwijderen
    2. Dat was dan een chagrijnige hommel :)

      Verwijderen
  4. Dat van die gestolen kippen was bij een vriendin van me. Het ging om wat specialere kippen die door haar autistische zoon verzameld worden. Maar goed nieuws: ze hebben de dader gevat en het grootste deel van de kippen als ook het gestolen konijn van de kleinkinderen zijn alweer thuis!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig dat de meeste dieren weer terug zijn. Ik vind het zo erg dat dit soort dingen gebeuren...

      Verwijderen
  5. Ha het rondje dat je noemt, doe รฌk tijdens de koffie, 's morgens en daarnรก ga ik aan het werk.
    Leuk hรจ, die kraampjes langs de weg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook altijd klein geld mee voor als ik onderweg een kraampje tegenkom.

      Verwijderen
  6. Leuk die kraampjes. Dat geeft de burger moed dat er echt nog wel vertrouwen in elkaar is, ondanks berichten over gestolen kippen en niet betalen in de horeca.
    Waarschijnlijk bijzonder lekker spechtenhout dat vogelhuisje :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch komt er af een toe een bericht langs dat ook bij de kraampjes het geldkistje of andere dingen gestolen worden. Eigenlijk is gewoon niets veilig.

      Verwijderen
  7. Ik probeer elke dag muziek te luisteren en een boek te lezen aan het eind van de dag. Maar ik heb vaak last van mijn eigen onrust dan, dus dat valt niet altijd mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga naar de sportschool voor mijn ontspanning. Het is een kleine sportschool (geen onderdeel van een keten) en veel mensen komen er al jaren, het is daarom ook gezellig want mensen praten er ook met elkaar. Laatst was ik in een winkel waar ik wekelijks de tas met biologische groente en fruit ophaal. Ik kocht er diverse zakken losse thee (oa rooibos want dat drink ik graag) en haalde mijn pasje langs de pinautomaat. Terwijl ik afrekende waren de verkoopster en ik druk aan het praten. Toen de volgende dag op mijn bankapp keek zag ik geen afschrijving. Omdat ik twijfelde of ik dan misschien toch contant had betaald heb ik de winkel gebeld om te vragen of zij een tekort hadden de dag ervoor. En ja hoor... precies mijn bedrag! Ik ben 's middags meteen gaan betalen. Ik ben niet heiliger dan de paus, maar stelen....

    BeantwoordenVerwijderen