intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 20 augustus 2021

blond

 Vraag van de dag: welk stereotype is van toepassing op jou?

Over deze vraag heb ik toch even moeten nadenken, totdat ik op een gegeven moment in de spiegel leek en dacht: dít zou een vooroordeel over mij kunnen zijn! Ik zou best voor een dom blondje kunnen doorgaan! Ik ben blond en soms kan ik weleens dom uit de hoek komen (wie trouwens niet?). En dan zeg ik zelf al: " tja, blond hè!" al wijzend naar mijn haar. 

🌻 🌼 🌻 🌼 🌻 🌼 🌻

Met de ene vriendin ging ik een kop koffie drinken en met de andere vriendin weer wandelen en ergens een ijsje eten. Schoonmoeder gaat een feest geven en daar moest ook van alles voor gedaan worden. En zo gaan de weken door... Of vliegen de weken voorbij, kan ik beter zeggen. Er gebeurt veel, maar eigenlijk heb ik niet zoveel te vertellen.

Dus laat ik je dan gewoon maar een goed weekend wensen en geniet van het mooie weer morgen!


9 opmerkingen:

  1. Al verschillende keren heb ik gehoor ddat ik er afstandelijk, arrogant of zelfs uit de hoogte uit kan zien bij een eerste ontmoeting. Zeker als die onverwachts is.
    En al vele keren heb ik later gehoord dat ik zo meeviel als je me wat beter kent en totaal het tegenovergestelde is. Tja aan mijn uitdrukking ka ik weinig doen.

    Ik ben echt heel aardig, zorgzaam en kan over het algemeen met iedereen goed opschieten. In het Amsterdam waaar ik ik opgroeide in de 60 er jaren was het heel multi-culti en werd er nauwelijks naar kleur gekeken. Groepsvorming had je altijd en soms kwamen groepen ook hel leuk samen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt mooie eigenschappen. Gelukkig dat je de kans krijgt om te laten zien wie je bent, als de eerste indruk anders is.

      Verwijderen
  2. Door mijn lengte (1.88m) en mijn donkere haar (nu met wat grijs) en mijn houding denken mensen snel dat heel zelfverzekerd ben. Maar dat ben ik juist niet, maar om het te maskeren maak ik veel grappen en doe ik vaak stoer. Mensen die me beter kennen weten gelukkig wel hoe ik ben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Of je zelfverzekerd bent heeft uiteraard niks met lengte te maken. Dat is ook een mooi voorbeeld van stereotypering.

      Verwijderen
  3. Vroeger vonden mensen mij soms arrogant.Ik was wel stil en een beetje verlegen,maar nogal knap.(Dat vond ik zelf helemaal niet trouwens). Moet wel bekennen dat ik soms neerkeek op mensen, als ze nooit een boek lazen bv of met de bus naar Torremolinos gingen ��.Erg he, nu heb ik gelukkig zulke neigingen niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat knappe mensen arrogant zijn... dat is ook zoiets! Alsof arrogantie door het uiterlijk komt! Maar wel gek dat er zo gedacht wordt.

      Met het ouder worden verander je en kun je meer begrip tonen voor de keuzes van anderen. Ik herken dat wel hoor en ik doe nu ook dingen waar ik vroeger mee spotte.

      Verwijderen
  4. Ik ben zelf dik/gezet. Dus alle vooroordelen over dikke mensen...
    Maar ik let zelf wel op wat ik eet, geniet met mate. Alleen in de vakantie niet, dan doe ik lekker waarin ik zin heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou het eigenlijk niet weten. Je zet me wel aan het denken...

    BeantwoordenVerwijderen