intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 18 juli 2021

vroeg

Vraag van de dag: wat deed je maar heb je moeten afleren? 

Ik heb vroeger gerookt. Na verschillende mislukte pogingen ben ik zesentwintig jaar geleden uiteindelijk met behulp van pleisters gestopt. Dat kwam trouwens ook door een collega die de ene sigaret na de andere opstak en door die pleisters ook wist te stoppen. Als hij het kan dan moet ik het ook kunnen, dacht ik toen en het is me warempel gelukt. Ik heb nooit meer een sigaret opgestoken. 

Ik heb ook op mijn nagels gebeten. Dat doe ik gelukkig ook niet meer.

🌞 🌞 🌞 🌞 🌞 🌞 🌞 🌞

Een vroege ochtendwandeling maakten we en dan zie je nog geen kip op het strand.

Maar wel meeuwen:

En konijntjes in de duinen:

Het had een reden dat we zo vroeg waren: ik zou vanmorgen nog naar mijn moeder op visite gaan en we wilden graag daarvóór wandelen. 


Normaal ga ik op zaterdag naar haar toe, maar omdat ze gisteren een uitstapje had, ging ik vandaag.


We liepen daarom ook 'maar' zeven kilometer, want naar mijn moeder toe is het ruim een half uur rijden en ik moest zoon onderweg ook nog even ergens afzetten. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik na een half uurtje mijn moeder alweer gedag zeg, meestal blijf ik anderhalf- tot twee uur. 


Maar het was lekker om zo vroeg al te gaan wandelen. Het was stil en het was ook nog niet te warm.


En voor mijn hielspoor schijnt het goed te zijn om op het strand te lopen, omdat ik mijn voet dan helemaal afrol.


Toen ik een paar uur later van mijn moeder terugkwam was het druk op de weg. Er reden veel auto's met een Belgische kentekenplaat, die vast op weg naar de kust waren. Eindelijk is het mooi weer! 

9 opmerkingen:

  1. Heerlijk hè, op het strand nu. En dan zo fijn rustig...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het geluk dat ik er zo dichtbij woon. Ik kom er echt enorm graag.

      Verwijderen
  2. Ik heb ook gerookt. Heel veel zelfs. Ben 28 jaar geleden gestopt, cold turkey. Nadien nooit meer een sigaret aangeraakt.
    Heerlijk weer is het nu. Wij waren gisteren in Zeeland.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb inmiddels bijgelezen. Waar jullie waren gaan wij ook graag wandelen. En het is ook fijn als je niet al teveel last van ander verkeer hebt.

      Verwijderen
    2. Het was bijzonder rustig. Ook nauwelijks andere fietsers tegengekomen.

      Verwijderen
  3. Ja er waren veel konijntjes. De kinderen vonden het fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat geloof ik goed! Er zitten soms nog hele kleintjes tussen. Die ik op de foto heb staan waren ook nog maar halfwasjes.

      Verwijderen
  4. Ja roken heb ik ook gedaan van 18e tot 36e en heel veel 2 pakjes van 25 waren niet genoeg ik rookte er ook shag bij. Bizar als ik er over nadenk, maar vrijwel iedereen deed dat in mijn omgeving.
    Ben op 1 april 1985 (35 was ik toen) gestopt na de dag ervoor 4 pakjes te hebben gerookt! Cold turkey zonder hulpmiddelen ik was het zo zat, de afhankelijkheid en stank vond ik zo vreselijk.
    Wat me hielp was de gedachte dat ik weer mocht als ik 60 was. Natuurlijk nooit meer gerookt en ik ben er vrijwel elke dag blij mee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van hele stevige roker naar helemaal niks meer. Knap hoor!
      Vroeger rookte iedereen. Ik herinner me nog de glazen met sigaretten die op de tafel stonden als er een verjaardag was.

      Verwijderen