intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

maandag 19 juli 2021

snel klaar

Vraag van de dag: wat is jouw favoriete stamppot? 

Heb ik deze vraag al eens gehad? Ik weet het eigenlijk niet meer... Maar mijn favoriete stamppot is zuurkoolstamppot. 

๐Ÿ‘— ๐Ÿ‘— ๐Ÿ‘— ๐Ÿ‘— ๐Ÿ‘— ๐Ÿ‘— ๐Ÿ‘— ๐Ÿ‘—

Ik naaide een snel-klaar jurk:


Gewoon een voorpand en een rugpand zonder figuurnaden en zonder deelnaden. Gewoon lekker simpel! De armsgaten en de hals werkte ik af met elastische biaisband. 

Het patroon komt uit een Knip van zeventien jaar oud, maar dit is een model dat altijd 'in' is. De katoenentricot kocht ik vorig jaar al eens. Ik hou nogal van kleur en fleur en dit is dan ook een stofje dat goed bij me past. 

๐Ÿ‘ท ๐Ÿ‘ท ๐Ÿ‘ท ๐Ÿ‘ท ๐Ÿ‘ท ๐Ÿ‘ท ๐Ÿ‘ท ๐Ÿ‘ท

Ondertussen wordt er in de tuin al een paar maanden aan een ander project gewerkt:


De schuur! Man en zoon bouwen samen de schuur en echt iedere vrije minuut werken ze eraan. Het is eigen ontwerp, dus geen bouwpakket en alle onderdelen zijn bij verschillende bedrijven aangeschaft. Het is enorm veel werk, maar toch gaat het nog best wel redelijk vlot. Ik vind het erg knap van mijn mannen!


16 opmerkingen:

  1. Ik vind boerenkool,zuurkool,andijvie stamppot lekker. En natuurlijk Hutspot! Maar dan ipv klapstuk, draadjesvlees...
    Mooi jurkje heb je gemaakt. En heel erg knap van jouw mannen zo'n schuurtje in elkaar zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is echt een SCHHUUR, geen klein dingetje. Wordt mooi
    Ik hou niet van stamppot, heb liever alles apart op mijn bord en dan om de beurt een hap ervan nemen meestal.\

    Straks ook mijn naaispullen weer beneden halen, zijn even op mij kamer boven ivm bzoek kinderen etc. alles in tas en weg uit de keuken waar ik altijd mijn naaiwerk doe.
    Ik ga nu een doorknoopjurk maken met v hals en een zomerjurk met speghettibandjes en ingestikte plooitjes aan de hals

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben op naailes nog met een overslagjurk bezig, die zal ik hier binnenkort laten zien.

      Verwijderen
  3. Ik vind het ook knap van de mannen. Van jou ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk jurkje en de mannen zijn goed bezig..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk Zuurkool is ook mijn favoriet .Leuk je jurkje en fijn als het warm is .Compliment voor de mannen hoor !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, nog iemand die van zuurkool houdt :)
    Bedankt voor de complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eigenlijk lust ik alle soorten stamppot, ik "verzin" ze ook vaak zelf.
    Toch is hutspot denk ik wel nr. 1
    Leuk dat jurkje en dat draagt ook zo fijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn man houdt niet van hutspot. Hij vindt boerenkoolstamppot dan weer lekker en daar houd ik dan weer niet van. Het gebeurt dus wel dat ik beide stappotten maak en dat deze allebei op tafel staan: boerenkool voor hem en hutspot voor zoon en mij. Wat over is gaat de vriezer in.

      Verwijderen
  8. Stamppot? Geen! Ik wil alles netjes apart op mijn bord.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is natuurlijk wel zo dat de verschillende smaken beter tot hun recht komen als je alles apart eet.

      Verwijderen
  9. Mooi jurkje. Dat wordt een flinke schuur. Fijn dat je mannen daar samen aan klussen.
    Andijviestamppot en dat eten we ook het hele jaar door.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke jurk! En dat roze bandje maakt het echt helemaal af. Het is inderdaad een tijdloos model!

    BeantwoordenVerwijderen