intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 20 juli 2021

voddebaal

Vraag van de dag: wanneer was de laatste keer dat je een boom beklom? 

Ik een boom beklimmen? Ik geloof niet dat ik dat ooit al eens gedaan heb!

🌲 🌴 🌲 🌴 🌲 🌴 🌲

Zoya, de herdershond, is aan het verharen. Haar 'kraag' bestaat momenteel uit allemaal losse plukken haar. We noemen haar dan ook liefkozend 'voddebaal'. 

Ze heeft een hekel aan kammen en borstelen en gaat altijd, heel handig, op haar rug liggen als je haar kamt en zodra je haar halsband loslaat verdwijnt ze als een speer naar binnen toe. Eigenlijk is die stoere hond een enorme flauwerik.

Het juffertje-in-het-groen begint te bloeien:


Veel zaaigoed is niet opgekomen, maar het juffertje gelukkig wel en de alyssum ook:


De rood-zwarte streepwants:


Deze soort wordt ook wel pyjamawants genoemd en dat klinkt veel leuker, vind ik. Hij zat op de dille en toen ik een foto wilde maken liep hond Bee langs en viel hij van de plant af. Bee kon er niet mee zitten: die ging liggen en gaapte een keer.


Ik wil je een fijne dag wensen!

10 opmerkingen:

  1. Dat is echt heel lang geleden moet ik bekennen. Wat dat betreft ben ik niet zo avontuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In mijn jeugd at ik altijd graag in bomen, maar mijn jeugd ligt al zo'n 50 jaar achter me.
    Wel vorige week op schommel gezeten en ik vroeg me af of dat eigenlijk niet raar was op mijn leeftijd.
    Vond het heel leuk en de kleinkinderen ook omdat die geen andere (bonus)oma gewend zijn die dat doet. Ook inzo'n snel draaiding heb ik even gezeten, vind het echt leuk

    Juffertje in het groen is bij ons al uitgebloeid, was er spontaan gekomen en ik had een Bolderik is ook komen aanwaaien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk voor de kinderen dat je meegedaan hebt. Dat zijn de dingen die ze blijven onthouden.

      Verwijderen
  3. Oww heerlijk boompje klimmen hoe hoger des te beter .Wij kinderen hadden in een heel grote Eikenboom allemaal onze '' eigen '' tak .Ik denk dat ik dat tot ong mijn 13e heb gedaan .Wat is Zoya prachtig ondanks haar warrige kraag .En ah gossie die lieve slaperige Bee zo lief !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Boomklimmen was echt niks voor mij. In onze eigen tuin hebben we veel bomen en daar hebben onze kinderen altijd veel ingeklommen.

      Verwijderen
  4. Mooie honden heb je!
    Ik heb nog nooit in een boom geklommen en ik denk dat ik dat ook niet meer ga doen ook..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Voor mij is klimmen ook niks hoor. Vroeger gingen we met de kinderen weleens naar een klimbos, maar ik bleef altijd lekker met mijn voeten op de grond.

      Verwijderen
  5. Wij hebben ook zo'n soort wolbaal, maar dan in de vorm van een poes.Kammen vol haar
    komen eraf tot groot ongenoegen van mevrouw.Soms is ze zo boos, dat ze tegen mijn
    benen wil meppen.Maar ja, ik zou ook niet blij zijn als iemand aan mijn haar zou
    gaan plukken. Verder is het een schat!
    Groetjes,Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoya is ook een schat en zou ook echt niks naar me doen, hoe vervelend ze kammen ook vindt.

      Verwijderen