intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 11 juli 2021

verkleed

Vraag van de dag: wat is jouw vaste ritueel voor het slapen gaan? 

Voordat ik naar boven ga krijgen de honden nog een hondenkoekje. Daarna tandenpoetsen, contactlenzen uit, wassen, plassen, wekker zetten en slapen💤

Lezen of televisie kijken doe ik niet in de slaapkamer. Ook op mijn telefoon kijk ik meestal niet meer. Mijn telefoon ligt wel op de slaapkamer zodat ik bereikbaar blijf. Ik heb een oude moeder en oude schoonmoeder en een zoon die soms laat thuis is. Als er iets is, wil ik dat ze me kunnen bellen. 

👻 🕸 👻 🕸 👻 🕸 👻

Toen ik vandaag wakker werd was het mistig en dat leverde deze foto op:


En dat past mooi bij de volgende foto:


Haha, een schoonzus was in april vijftig geworden en toen werd dat niet gevierd. Een paar weken geleden kregen we opeens bericht dat ze op tien juli een feestje zou geven, in Halloweenstijl. Dit kwam niet helemaal onverwacht want dat had ze altijd al gezegd. Er waren daar afgelopen najaar, toen de Halloweenspullen in de winkels lagen, ook al wat spullen door de familie voor aangeschaft.

Ik ging op internet op zoek naar ideeën en kocht uiteindelijk bovenstaand skeletjurkje, een zwarte pruik en een rode lippenstift. Om de maillot, die ik al had, bond ik witte veters en ik trok hoge wandelschoenen aan.

Bij een winkel hier in de buurt kocht ik goedkope make-up en gisteren ben ik er eens op mijn gemak voor gaan zitten om mezelf op te maken. Uiteindelijk werd ik best wel onherkenbaar:


Verkleed komen mocht maar was niet verplicht. Bijna alle genodigden van het feestje kwamen toch verkleed, tot grote vreugde van mijn schoonzus. Het was geweldig om de creaties van anderen te zien en gelijk zat de sfeer er ook goed in. 


Van tevoren hadden mijn schoonmoeder, een andere schoonzus, manlief en ik ons bezig gehouden met liedjes die we konden zingen en andere ideeën voor op de verjaardag. Schoonzus heeft een geweldig feest gehad!

13 opmerkingen:

  1. Mijn hemel... hoe krijg je het zo! Ik denk dat je eigen zoon je niet meer herkende? Fijn dat het goed uitpakte voor je schoonzus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een neef kwam, zeker na een uur, naar me toe. "Oh jij bent het! Ik had je niet herkend!"

      Verwijderen
  2. Leuk om je eens zo overdreven uit te dossen. Normaal hou ik niet zo van verkleden maar dit vind ik wel heel geslaagd.
    H gaat eerst naar boven na Hera uitgelaten te hebben en haar ook koekje geven.
    Ik ruim de laatste dingen op, haal boterham voor H uit de vriezer dis hij in de ochtend roostert en zet voor mezelf fruit klaar. Dan zelfde badkamerritueel en naar boven, meestal slaap ik binnen 10 min

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn hulp ziet er altijd zo uit. Geen grap! En ze is super lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk en nog leuker dat je onherkenbaar was voor sommigen. Dan heb je het echt heel goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen