intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

vrijdag 2 juli 2021

kleine dingen

Vraag van de dag: wat zijn de 'kleine dingen' die je dag beter maken? 

Een lief gebaar, een hand op mijn schouder, een mooi bloemetje of de vogeltjes in de tuin, een mooie zonsopkomst, een goede kop koffie, iemand die me op Facebook tagt in een hilarisch bericht, babydieren...

🐶 🐕 🐶 🐕 🐶 🐕 🐶 

Hond Bee moest naar de dierenarts voor controle en gelukkig mocht manlief nu ook weer mee in de spreekkamer, wat eerder in verband met corona niet mocht. Het is niet zo dat ik het allemaal niet alleen kan, maar ik vind het prettiger als hij mee is. De tumor op de poot van Bee was weer gegroeid. We gaven aan dat ze de laatste tijd hoestte en waarschijnlijk heeft ze een luchtweginfectie en daar heeft ze antibiotica voor gekregen. Haar longen klonken goed dus waarschijnlijk zitten daar nog geen uitzaaiingen. En ja, verder is het maar afwachten hoe het gaat lopen... Zolang ze nog vrolijk is en goed eet heeft haar leven nog voldoende kwaliteit.

😷 😷 😷 😷 😷 😷 😷

Gisteren ging ik dan eindelijk een winkel binnen zonder mondkapje. Ik moest om boodschappen. Er waren klanten die nog met mondkapje op rondliepen, maar ik heb het niet meer gedaan. 

Zoonlief ging zaterdag uit. In het café, waar anders altijd iedereen op een kluitje stond, stonden nu tafels en stoelen en was iedereen verplicht om te gaan zitten. Het is fijn dat er weer uitgegaan kan worden. Zoonlief ging wel regelmatig naar vrienden toe, maar het was ook leuk om weer eens anderen te zien.

🍺 🍹 🍺 🍹 🍺 🍹 🍺

Hierbij wil ik je alvast een fijn weekend wensen!


12 opmerkingen:

  1. Voor is dat inderdaad doorgaans ook een lief gebaar, een hartelijk woord. Het hoeft echt niet groot te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt. Zomaar iets aardigs kan je dag helemaal top maken.

      Verwijderen
  2. Ach die arme Bee. Ik vind dat iedere keer weer wat hoor als er iets is met je huisdier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig hebben we een hele goede dierenarts die ook echt naar het belang van Bee kijkt en, net als ons, niet tot het uiterste wil gaan. Zo lang het voor Bee comfortabel is, is het goed.

      Verwijderen
  3. Vanuit mijn stoel naar de grote bos gele stokrozen kijken is op dit moment een grote vreugde. En stukje dijk lopen langs de Oosterschelde, water zien maakt me ook altijd blij.
    Bee vind het nog steeds leuk leven zo rustig dat is ook mooi toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze is nog altijd vrolijk en dat is het voornaamste.
      Ik hou ook van water. Ik vind dat altijd erg rustgevend.

      Verwijderen
  4. ahhhh Bee... bah wat akelig, het zou niet moeten mogen dat zulke lieve dieren ziek worden hé.

    sterkte mevrouw W

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      We weten niet of er in haar lichaam uitzaaiingen zijn, maar hopelijk houdt ze het nog een tijd vol.

      Verwijderen
  5. Blauwe luchten, grapjes, blije dochters, een knuffel, een knipoog, een compliment etc etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat Bee nog even bij jullie mag blijven.

    BeantwoordenVerwijderen