intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 3 juli 2021

vergeet mij niet

Vraag van de dag: waar erger je je het meest aan in een relatie? 

In de relatie met mijn man? Ik erger me vooral als ik naast hem in de auto zit en hij tijdens het rijden een shagje draait of op zijn telefoon kijkt en ook berichten verstuurt of de navigatie instelt of van radiozender verandert. Ik zeg er regelmatig iets van en hij doet dit uiteraard ook als hij alleen in de auto zit. Doodeng, onverantwoord en gevaarlijk vind ik het.

🌸 🌺 🌸 🌺 🌸 🌺 🌸

Mijn vader is vorig jaar augustus overleden en toen ik een paar weken na de crematie zijn as op ging halen, kreeg ik een zakje vergeet-mij-nietzaadjes mee. Van het voorjaar zaaide ik daar wat van en nu bloeien de plantjes:



Ik vind het een mooi aandenken aan mij pa, die ook erg van bloemetjes hield. Vroeger had hij een filmcamera en daar schoot hij 8mm-filmpjes mee vol. Hij vond het altijd leuk om al filmende in te zoomen op bloemen.

Vorig jaar kocht ik online plantjes bij Plantbezorgd en ik koos toen voor zomer- en najaarbloeiers, want daar hadden we er niet zo veel van. Zo plantte ik asters, maar ook de zomerbloeiende kokardebloem.

De bloemen van de kokardebloem beginnen zo:



En uiteindelijk zien ze er zo uit:


Ook kocht ik toen het Zeeuws Knoopje:


Die mocht toch niet in een Zeeuwse tuin ontbreken, vond ik. 

In het weidebloemenmengsel dat ik dit jaar zaaide zat mosterdzaad en daar houden de bijen van:


Ik vind die vleugeltjes altijd zo mooi en fragiel!


De dille hieronder is teruggekomen van een weidebloemenmengsel dat ik vorig jaar gezaaid had.


Wij hebben verschillende hortensia's in de tuin en dit is daar één van: 


En ooievaarsbek hebben we in verschillende kleuren in de tuin staan:


Die moet wel goed in toom gehouden worden, want hij zaait best wel uit. 

Er zitten tot nu toe niet veel bijen en vlinders in de tuin dit jaar, terwijl we toch genoeg bloemen hebben staan. Het is te hopen dat dit iets tijdelijks is en dat er binnenkort meer zijn. 

14 opmerkingen:

  1. Lang nadenken hoef ik niet wat me het meeste ergert. Als er ergens een leeg plekje is, is dat dag later gevuld met iets. Dan ligt dat er even en even is dan eeuwig als ik er niets van zeg of zelf maar opruim.
    Iets in de auto doen als je rijdt is echt gevaarlijk, eigenlijk dacht ik dat alleen jongeren dat deden.

    Van mijn moeder heb ik een paar orchideen geerfd en die doen het aldoor erg mooi. Nu heb ik 3 andere paarse bloeinde staan een is dochter van de andere.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Orchideeën zijn fijne planten die lang bloeien.

      Nee, het zijn niet alleen de jongeren die met andere dingen in de auto bezig zijn. Ik zou het zelf niet eens kunnen en rijd waarschijnlijk gelijk in de sloot als ik iets anders doe. En als ik het wél zou kunnen dan zou ik het nog niet doen.

      Verwijderen
    2. Ik begrijp ook echt niet hoe je en app moet typen tijdens rijden.
      De enkele keer dat ik in een file zit en wil kijken of die op verkeersplaza staat lukt me dat al niet

      Verwijderen
  2. Wat lief die vergeetmenietjes. Dat je dat kreeg ook. Mooi gebaar. Ik was deze week op een uitvaart en we kregen allemaal een zakje zonnebloemenzaad. Omdat de overledene er vrede mee had was zo'n vrolijke bloem wel gepast. Wat jouw man doet ergert me zelfs op afstand. Onverantwoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar kan ik ook zo boos om worden,tijdens het rijden aan knopjes zitten draaien of
    i.d.Wat heb je toch veel mooie bloemen in je tuin, de Zeeuwse knopjes staan bij mij
    ook prachtig, maar vorig jaar had ik een roze geplant en die is verdwenen, jammer.
    Geraniums heb ik in verschillende soorten, ook die van jouw foto, dat is wel een van
    de mooiste.Op dit moment staat er ook heel veel cosmea in bloei, een heel dankbaar
    bloemetje.
    Fijn weekend,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      De cosmea zal ik onthouden en dan volgend jaar misschien zaaien.

      Verwijderen
  4. Oh, daar schrik ik wel een beetje van dat jouw man dat doet. Bizar dat hij dat doet. Ik zou dat heel erg vinden. Ik vind het al erg dat mijn man tijdens het rijden heel vaak links naar buiten kijkt, net alsof hij niets wil missen van wat hij voorbij rijdt. Kijk verdulleme recht vooruit.

    En waar ik me ook aan erger is zijn gebrek aan het nemen van initiatief. Altijd als wij iets gaan doen heb ik het bedacht. Al wordt dat beter.
    En zijn gesnurk! Dat is echt verschrikkelijk.

    Maar verder is ie heel lief. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De mijne is ook erg lief, maar dit is een heel groot minpunt. Ik zeg ook regelmatig "straks verongelukken we" of "straks rijd je iemand dood" of gewoon dat hij er mee moet stoppen of dat hij de navigatie van tevoren moet instellen en niet als je al vertrokken bent. Als ik naast hem zit kan ik nog opletten, maar hij doet dit dus ook als hij alleen in de auto zit en hij zit voor zijn werk ook nog eens veel op de weg.

      Verwijderen
  5. Oef, daar zou ik dus woest over zijn! Zo gevaarlijk!
    Waar ik me over erger is dat hij de afwasmachine weer op zijn manier inpakt als ik het heb gedaan@🙄.
    Wat een mooie bloemen heb jij toch!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook heel erg irritant!
      Bedankt voor het compliment.

      Verwijderen
  6. vergeten doe je hem nooit hé..

    ohhhhh meneer W... OHHHHHH WWW al sik het zie :-)

    billenkoek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu zijn sterfdatum dichterbij komt, ben ik er weer veel meer mee bezig. Gisteren was ik naar mijn moeder toe en zij is nog altijd kwaad omdat hij er zo stilletjes (in zijn slap) tussenuit gepiept is. Het arme mens.

      Verwijderen