intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 24 juli 2021

en dat is twee!

Vraag van de dag: wat doe je als je niet kunt slapen? 

Dan blijf ik gewoon liggen (en honderd keer draaien en keren). Vroeg of laat val ik dan toch wel in slaap.

✂👗✂👗✂👗✂

En dat is de tweede jurk die deze week af is:


Deze maakte ik op naailes en het patroon komt uit Diana Mode Special 12/2021.


Als het goed is ligt deze nu nog in de winkels.

Op onderstaande foto kun je zien hoe de jurk er precies uitziet, want dat is door de drukke stof die ik gebruikte niet goed te zien. 


Ik gebruikte een viscose, die ik twee jaar geleden gekocht had. Er zat trouwens een verkeerd radarblad in mijn tijdschrift, een Italiaanse. Ik trok gewoon maat 38 over, maar toen ik het patroon ging nameten viel deze wel heel erg klein. Ik heb daarna maat 42 overgetrokken en deze viel eerder als een maat 38.

Afgelopen week was het de laatste naailes voor de zomervakantie. In september beginnen we aan een nieuw naailesseizoen. Ik heb gewoon weer voor een jaar bijgetekend en daarmee ga ik mijn zevende jaar bij deze docente in. Vroeger heb ik al eens vier jaar bij iemand anders op les gezeten, totdat zij met lesgeven ging stoppen. 

De naailesavond is gewoon een avond voor mezelf met gelijkgestemden. Met sommigen zit ik allang op les, soms stoppen er cursisten en er komen ook weer nieuwe bij. Maar het is altijd gezellig!

16 opmerkingen:

  1. Toch fijn,als je zelf je kleding kunt maken en het lijkt me een goed gevoel als iets
    goed gelukt is.Viscose draagt heerlijk, geeft mij geen kriebels en je ziet het
    gelukkig steeds vaker.Samen met katoen zijn dat de enige stoffen die ik kan dragen
    zonder problemen.Je jurk is erg leuk geworden.
    Groeten, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Ik draag meestal ook katoen en viscose. Ik vind het wel fijn als stof ademt.

      Verwijderen
  2. Wat een mooie jurk heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben een erg slechte slaper. Maar daar lig ik niet (meer) wakker van.

    Wat een mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Meestal val ik wel snel in slaap, maar het gebeurt weleens dat ik teveel heb om over na te denken en dan kan ik makkelijk een paar uur wakker liggen. Ik maak me daar verder ook niet druk om want dat helpt toch niet.

      Verwijderen
  4. Ook deze jurk vind ik weer een kunstwerkje. Zowel de stof als model.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Over het algemeen slaap ik wel goed. Maar soms wordt ik na uurtje wakker en dan voel ik onmiddelijk dat ik voorlopig niet kan slapen, lichaam voelt dan raar, kan het niet anders omschrijven, is onderzocht maar niets te vinden.
    Meestal ga ik naar beneden en drink wat cola en lees wat en voel wanneer ik wel weer kan slapen.
    Als ik blijf liggen duurt het nog langer. Soms heeft het te maken met de maanstand, net na volle maan heb ik er het vaakst last vann

    Leuke jurk, zo'n model wikkeljurk en plooien vind ik zo leuk maar staat mij totaal niet, maakt me 5x zo dik als ik ben.
    Vanmiddag patroon van doorknoopjurk princessenlijk gemaakt, morgen knippen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vervelend dat je die klachten hebt en ook jammer dat er niks tegen te doen is.

      Je bent ook weer druk met naaien! Eigenlijk jammer dat je geen weblog hebt waarop je je naaiwerk kan laten zien.

      Verwijderen
  6. Leuke jurk al denkt mijn lekenoog dat je de mouwen iets anders hebt gemaakt. Of komt dat ook door het patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat komt doordat de jurk in het tijdschrift uitgespreid ligt. Mijn mouwen zijn net zo wijd, maar zo vallen ze gewoon naar beneden.

      Verwijderen
  7. Mooie jurk en heerlijke stof. Je hebt goed oog voor wat je goed staat. Fijn als je iets kan maken wat helemaal bij je past.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! Ge doet me goesting krijgen in naailessen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Meestal ga ik dan maar liggen nadenken, en in het ergste geval ga ik een saai boek lezen.

    BeantwoordenVerwijderen