intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 23 juni 2021

op de hei

Vraag van de dag: één of meer koekjes bij de thee? 

Eén. Ik ga trouwens niet bij iedere kop koffie of thee een koekje eten. Ik drink nogal veel en dan groei ik waarschijnlijk dicht. 

🍪 🍪 🍪 🍪 🍪 🍪 🍪 🍪

We gingen op de Strabrechtse heide wandelen. Vorig jaar waren we hier ook, maar vandaag liepen we over een ander deel van de heide.

(bron: Google Maps)

Het was een bewolkte en donkere dag. Het bleef gelukkig wel droog en om te wandelen was het fijn.


De rups van de sint-jakobsvlinder


Er liepen veel minikikkertjes:


Ze kropen echt overal en er zullen er vast veel door fietsers doodgereden worden. Ze waren namelijk zo klein en ze hadden zo'n goede schutkleur dat ze bijna niet te zien waren. 


De phegeavlinder:




Dopheide:


Vingerhoedskruid:



De tor is een geringelde smalbok:


Voor de heide te begrazen worden Schotse hooglanders, paarden en schapen ingezet. Schapen hebben we niet gezien, de rest wel.




We liepen een mooi rondje en onderweg hebben we nog een terrasje gepakt. Fijn dat dit weer kan.

10 opmerkingen:

  1. Prachtig, die Schotse Hooglanders, er zijn er daar best veel.Wij hebben er nog nooit ook maar 1 schaap gezien, wel paarden.
    Fijne vakantie nog,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi mevrouw W, ik weet waar je gelopen hebt... ik ken die plek goed, heb je geen wolf gespot toevallig, die loopt daar ook,
    die kleine padjes och arme, ja jammer dat ze niet gezien worden door mensen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij de middagkoffie nemen we een klein stukje chocolade. Koekjes heb ik niet in huis en eet ik ook zelden, ben wel gek op chocolatoe chip of american coockies maar die koop ik 1x per jaar want dan eet ik het hele pak te snel op.

    Prachige vlinder en mooit dat die bleef zitten voor de foto

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik neem niets. Wat prachtig die schotse hooglanders en die paarden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik eet 's ochtends en stroopwafel en 's middags een biscuitje bij m'n koffie. Mijn man heeft de koektrommel naast zich staan....
    Wat mooi die foto's van de dieren.
    Een paar jaar geleden waren we daar ook, maar wij hebben geen groot dier gezien...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Da's een flinke wandeling.
    Geen koekje bij de koffie/thee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nul koekjes bij de koffie/thee.

    Mooi hè? Brabant. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh ja, een tip: Ommetje Rijsingen in Sint-Oedenrode. Mooie wandeling!
    Of Ommetje Maai samen met Ommetje Olland. Heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal het onthouden voor de volgende keer als we daar in de buurt zijn. Dank je wel.

      Verwijderen