intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 24 juni 2021

en weer terug

Vraag van de dag: waarin lijk je op je moeder?

Ik lijk uiterlijk heel veel op mijn moeder. Zelf zie ik het niet, maar iedereen zegt dat. Ik heb het nuchtere ook van haar en ik ben net als haar erg creatief.

👵 👵 👵 👵 👵 👵 👵 👵

Voor vandaag vonden we een wandelroute in de buurt van Eindhoven op route.you: klik!

We wilden niet naar de stad zelf en ook niet naar de heide en dit leek ons wel wat. 

(Bron: Google Maps)

We begonnen de wandeling alvast met een vrolijke snoet:


Kasteel Eckart:



De wandeling was zeker voor 90% onverhard en het pad was zo nu en dan ook erg modderig.


We liepen langs de beek de Dommel:


De Oude Toren bij Nederwetten:


De bijhorende kerk werd in 1898 afgebroken en in 1938 waaide de spits van de toren af.



Hieronder zie je een akker met aardbeiplanten:


We zijn regelmatig bankjes tegengekomen en we hebben een paar keer gepauzeerd.


Na de wandeling hebben we een snelle hap bij Mac Donalds gedaan en daarna ben ik nog naar een kringloopwinkel geweest. Ik kocht daar een boek en kopjes (om van de winter buiten te hangen met vet en zaden voor de vogels). En daarna reden we terug naar huis. We verbleven twee nachten in Leende, maakten drie wandelingen (1 kort en 2 lang) en we zetten 47.000 stappen. Het weer was niet echt top, maar voor te wandelen was dat niet erg. We hadden een paar fijne dagen. 


10 opmerkingen:

  1. Fijn, even een paar dagen eruit geweest, en heeeel veel gewandeld!
    Ik lijk uiterlijk sprekend op mijn moeder, als ik in de spiegel kijk lijkt het alsof ik haar aankijk. Het creatieve heb ik ook van haar, maar qua karakter konden we niet meer verschillend zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is inderdaad een vrolijke snoet! Wat een aparte horens heeft die zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn hè, even er uit zijn!
    Anderen zeggen dat ik op mijn moeder lijk, maar zelf zie ik dat niet.
    Qua karakter zeker niet, dat zie ik dan weer wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lijk erg op mijn moeder en nog meer op haar moeder. Grotendeels zelfde karakter, nogal ongeduldig in veel dingen, bij in de rij staan en wat kattig soms, maar ook geduldig en zorgzaaam.
    Mijn stem en uitspraken/uitdrukkingen gaan steeds meer op har lijken zeggen dochter en zus.

    Leuke paar dagen hebben jullie gehad, zoveel geien en gelopen dan lijkt het mesteen of het veel langer was.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat karakter betreft lijk ik niet op mijn moeder maar soms zie ik dat ik wat uiterlijk betreft wel op haar lijk .Heerlijk voor jullie een paar dagen erop uit en mooie foto's .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. was dit een uitgepijlde wandeling? Want volgens mij was het een heel mooie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De link staat bovenaan in mijn bericht (hopelijk werkt hij). Wij openen die op onze telefoon en dan kun je zien waar je loopt en hoe de route loopt. Ik heb wel altijd een beetje ruzie met de app, maar het komt toch altijd weer goed.
      Bij deze route konden we de auto makkelijk kwijt in de Amazonenlaan en van daaruit liepen we eerst door woonpark Eckartdal.

      Verwijderen
  7. Fijn om er even tussenuit te zijn. Dat was een mooie wandeling. Het was er idd goed weer voor.

    BeantwoordenVerwijderen