intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 3 juni 2021

beestjes

Vraag van de dag: om welke grappen kun je heel hard lachen? 

Ik hou wel van flauwe grappen.

🍀 🌳 🍀 🌳 🍀 🌳 🍀

Om kwart over zes vanmorgen ging mijn telefoon. Het was zoonlief, die een paar daagjes op stap is, en hij had een teek. Oftewel HELP!!! En dat beest moest eruit en wel meteen. Zoonlief had een pincet en ik heb uitgelegd wat hij moest doen. Gelukkig wist hij de teek in zijn geheel eruit te trekken. Hopelijk droeg het beestje geen ziektes bij zich. Zoonlief zal de beetplek de komende maanden in de gaten houden.

Gisteren had ik juist weer nieuwe vlooien- en tekenbestrijdingsmiddelen en ontwormingstabletten voor de honden en de poes ingeslagen, want zin in kriebelbeestjes en andere narigheid hebben we niet. 


Eigenlijk zou het wel handig zijn als er voor mensen ook zo'n middeltje tegen teken zou zijn. Gewoon iedere maand een pipetje in je nek uitknijpen om daarna probleemloos door het gras en de bossen kunnen lopen... Ik ben alvast voor 😉 


Als wij wandelen probeer ik ook zoveel mogelijk in de gaten te houden of er geen teek tegen de benen van manlief of mezelf opkruipt. Op zich is dat ook wel een onbegonnen werkje, want een teek kan heel erg klein zijn. Eigenlijk zouden we met lange broeken de onverharde wegen moeten bewandelen, ook bij warm weer. 


Ik gebruik zo nu en dan wel een DEET-spray tegen muggen en teken. Het zou wel slimmer zijn om dat altijd te gebruiken als ik in de natuur ga wandelen, maar dat vergeet ik nogal eens.

Sommige beestjes had onze Lieve Heer niet moeten uitvinden, zou mijn moeder zeggen. Ze heeft helemaal gelijk!

6 opmerkingen:

  1. Sam en Moos grapjes van Max Tailleur kon ik vroeger met mijn vader erg om lachen die vandaag 96 zou zijn geworden dus dat komt mooi uit.

    Sam: "Moos, waar heb jij geleerd bomen om te hakken"? Moos:"in de woestijn" Sam: "maar daar staan toch helemaal geen bomen"? Moos: "Nee, nu niet meer"
    En
    Sam en Saar lopen door de Kalverstraat. Saar blijft stilstaan bij een sjieke boetiek waar een mooie jurk in de etalage staat. 'Vind je 'm mooi?' vraagt Sam. 'Ja, heel mooi,' zegt Saar. 'Vind je 'm echt heel erg mooi?', vraagt Sam. 'Ja, werkelijk prachtig,' zegt Saar. 'Nou, weet je wat?' zegt Sam, 'dan gaan we morgen weer kijken.'

    Van reclame hou ik helemaal niet maar nu kan ik erg lachen om de Jumbo reclame met de Snolleollekes: en dan gaane we naar links . . . . .

    Ik loop en heb ook altijd met blote benen in het gras gelopen., gelukkig nog nooit een teek gezien, ik wordt ook zelden meer gestoken na de overgang.

    Wel een irritante branderige en jeukende plek vd vaccinatie die ik vanmiddag kreeg, de tweede

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tja die vieze beestjes zitten overal hé. goed controleren steeds weer.

    ik zou geen pipetje nemen hoor, het is wel smerig gif...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij een teek zou ik ook jou hulp moeten inroepen, vrees ik....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De middelen die jij noemt zijn allemaal wel giftig, voor huisdier en mens. Ik heb er kittens aan zien doodgaan bij kennissen, ik kam de dieren en kijk ze dagelijks na.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt gelijk, het zijn nare beestjes. Enkele jaren terug had ik een geïnfecteerde tekenbeet. Gelukkig had ik het gezien en zat ik snel bij de huisarts. Met een dubbele antibioticakuur is me veel leed bespaard gebleven gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen