intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 2 juni 2021

beginner af

Vraag van de dag: wat is je favoriete kledingstuk dat je bezit? 

Een dik gebreid vest dat ik tijdens de koude maanden overal overheen draag. Ik draag dat niet alleen omdat ik het vaak koud heb, maar ik voel me er ook gewoon prettig in. 

🌞 🌞 🌞 🌞 🌞 🌞 🌞 🌞

Zoonlief heeft vijf jaar zijn rijbewijs en is nu van het beginnersrijbewijs af. In die vijf jaar heeft hij al heel wat kilometers gemaakt -reed zelfs een keer naar midden Spanje en terug- en kreeg hij één keer een ongeluk. Hij kreeg een strafpunt voor te hard rijden, maar daar is het gelukkig ook bij gebleven. 

Vandaag vertrekt hij met vrienden voor een paar dagen naar Limburg. Even eruit, even jongens onder elkaar. Fijn dat er ondertussen toch weer wat meer mogelijk is. 

πŸ•· πŸ•· πŸ•· πŸ•· πŸ•· πŸ•· πŸ•· πŸ•·

Ik maakte een foto van een springspin:


Van grote zwarte spinnen houd ik niet, maar dit beestje van nog geen centimeter groot, vind ik niet eng. Ik vind ze er ook nooit zo erg als een spin uitzien.

πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€

Hierbij wil ik je een fijne dag wensen. Ik moet zo gaan werken... de hele middag met een mondkapje op in een warme omgeving... pffff

11 opmerkingen:

  1. Mijn favoriete kledingstuk? Dat weet ik eigenlijk niet.
    Ik denk dat het rok en shirt/trui is en dan maakt het niet uit welke.
    Sterkte met het werken mèt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met stip op 1 een dunne fladderende zomerjurk bij voorkeur van india kreukelkatoen.Ik heb er al 30 jaar een patroon van met mooi geplooid tussenstuk voor en aan de zijkanten ook extra ruimte, ik heb er ongeveer 6 en dan nog 6 gekochte in simpel model. Heerlijk en als ik het draag is het mooi weer.
    Ze hebben afgelopen week buiten gehangen en nu in de kast waarschijnlijk vanmiddag een aan en morgen, als ik gevaccineerd wordt voor de tweede keer.

    De mondkapjes worden inderdaad steeds irritanter met warmte, lijkt me echt vreselijk om er mee te moeten werken zo lang

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb een hele dikke lange sjaal die ik overal mee naar toe neem en mij graag inwikkel.
    De reden van mijn reactie is bovenal al die prachtige foto,s,wat geniet ik daarvan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. STerkte op je werk, lijkt me vooral met warm weer niet prettig werken. Die spin is bijna schattig te noemen. Bijna he..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, nu het weer zo warm is, vind ik het dragen van een mondkapje tijdens het werk ook best zwaar. Ik zou een briefje om mijn nek mogen hangen dat ik vrijgesteld ben (slechte longen) maar ik doe dat niet, ik vind dat niet kunnen tegenover de klanten in onze winkel. En het zou alleen maar veel discussies opleveren, die hebben we al genoeg, want steeds meer klanten komen binnen zonder mondkapje, en als je ze er dan op wijst, is het antwoord: maar ik ben geprikt! Ja, dus, dan kun je nog steeds besmet raken en anderen besmetten, en de regel is nog steeds mondkapje op in openbare binnenruimtes.

    Volgens mij beleef je veel plezier met je nieuwe fotolens, leuk, want wij mogen meegenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb vorige week een jurkje gekocht. Ik, die nooit rokken of jurken draag. Maar dit zou best wel eens mijn favoriete kledingstuk kunnen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. knap gedaan zoon...

    leuk dat het weer kan hΓ© mevrouw W.
    enig.. ik wens ze vee plezier,
    die springspinnetjes... oeps, ik maakte eens een macro, en het beestje sprong op mijn lens, schrok me dood :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toen ik in 1968mijn rijbewijs haalde kreeg je er meteen een bromfiets/scooter aanduiding bij en aanhanger. Nu moet je die allemaal apart halen en dan 5 jaar beginner. Prima want het verkeer is zoveel drukker geworden en de jeugs overmoediger, natuurlijk niet allemaal.
    Ik had les in Amsterdam en hou nog steeds van in de drukke stad rijden

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb een oude Laura Ashley rok die ik echt geweldig vind, maar er zitten zoveel gaten in dat hij eigenlijk niet meer kan... Toch kan ik er nog geen afstand van doen, en draag hem stug door...

    BeantwoordenVerwijderen