intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 18 mei 2021

stom

Vraag van de dag: snoozen of direct opstaan?

Direct opstaan.

👷 👷 👷 👷 👷 👷 👷

Dinsdag. Dit was dag vier van de klusvakantie. Het plafond en de muren van de keuken zijn gewit. Een gaatje in de deur heb ik met kneedbaar hout gestopt. Ik schuurde wat houtwerk af en wilde dit in de grondverf zetten, maar dat ging niet helemaal volgens plan. Omdat de kozijnen donker geverfd gaan worden, kocht ik grijze grondverf. Maar na het openen van het blik en heel lang doorroeren, bleef de grondverf lichtgrijs. Op de foto zie je op het rondje op het blik wat ik verwachtte wat het ging worden, op het stukje karton zie je hoe de kleur werkelijk is.


Ja sorry, dat was niet de bedoeling! Op deze licht kleur moet ik minstens drie keer aflakken.

Man en zoon moesten toch naar de bouwmarkt toe en namen het blik en het stukje karton mee. Maar omdat het blik open geweest was werd het niet teruggenomen (wat ik nog wel begrijp), maar we kregen ook geen andere. Manlief heeft in de bouwmarkt voor een blik van een ander merk gekeken, maar overal stond datzelfde grijze rondje op en omdat hij bang was dat in die andere blikken ook van dat lichtgrijze grondverf zou zitten, kocht hij geen nieuw blik. Daarna ben ik maar naar de verfwinkel gegaan en heb daar grondverf op kleur laten maken. 

Ik vind het blik misleidend: wat beloofd wordt zit er niet in en we moesten een nieuw blik kopen (want ik wil donkergrijs) en maakten dus dubbele kosten. Ik heb via Messenger een bericht naar de bouwmarkt gestuurd om mijn ongenoegen te uiten. Op een nette manier, hoor. Ik vind dat een product moet kloppen met wat op het etiket staat.

13 opmerkingen:

  1. inderdaad heel raar zo'n groot verschil, ze hadden je ook een flesje zwart mee kunnen geven op beter op kleur te maken, daar zijn speciale flesjes voor.

    Ik vind even snoozen wel lekker maar sta net zo makkelijk meteen op

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onbegrijpelijk dat ze het niet terug namen. Het blik was geopend, ja natuurlijk, anders had je niet kunnen constateren dat de kleur niet klopt! Je had je geld terug moeten krijgen. De bouwmarkt behoort dit te melden bij de producent, met verfbadnummer, zodat de producent kan controleren of er wellicht een fout in de productie is, en als dat het geval is, krijgen alle bedrijven die dit product verkopen een melding dat het uit de schappen moet worden gehaald en retour moet naar de leverancier.
    In de bouwmarkt kan je ook grondverf op kleur laten mengen. Ze hadden het heel eenvoudig kunnen oplossen: de klant kocht huismerk grondverf, meng dan gewoon een blik huismerk op kleur, en geef dit aan de klant mee (in ruil voor het terug gebrachte blik), zonder bij te laten betalen. Klant tevreden, en commercieel ook nog eens slim, want je bindt de klant aan je door een huismerk...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Benieuwd of je nog wat hoort na je reactie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop ( en verwacht het toch echt) dat je alsnog je geld terug krijgt.
    Fijn voor jou en voor het bedrijf, die wil tenslotte tevreden klanten houden!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. absoluut, ik vind dat dit echt niet kan, konden ze daar niet mengen?
    ik neem aan dat er meer mensen komen klagen hierover, dat is toch bij lange na niet hetzelfde??

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is jammer, en het kostte je ook nog eens klustijd... Een drupje zwart had wonderen gedaan.
    Ik ben benieuwd hoe het gaat worden, altijd weer spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk om nog even te snoozen, hoor.
    Maar wat jammer van die verf! Het klopt gewoon niet, dat ze er niets tegenover stellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik verkies veruit snooooooozen!
    Wij maakten het ook al vaak mee dat de kleur op het blik niet echt overeen komt met de verf. Goed dat je reageerde.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En ik vind dat je he-le-maal gelijk hebt. Ik ben benieuwd of je het ook krijgt (gelijk en vergoeding voor het blik).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is inderdaad niet tof. De kleur lijkt in de verste verte niet op de sticker. Hoop dat je een positieve reactie krijgt want dit kan echt niet.

    En: snoozen. Toch wel. Al ben ik de laatste weken vaak voor de wekker al wakker helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het ook stom, het is meer wit dan grijs...
    Hopelijk krijg je een reactie terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Helemaal mee eens: de productomschrijving moet kloppen met de inhoud!

    BeantwoordenVerwijderen