intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 12 mei 2021

bieslook

Vraag van de dag: wat is de mooiste treinreis die je maakte? 

Dat was in Egypte: van Cairo naar Aswan, een reis van dertien uur. We reisden tussen de gewone Egyptenaren en juist daarom was het ook een reis om niet te vergeten. We hebben veel leuke gesprekken gehad en ook veel gelachen. Het landschap en alle dorpjes waar we langsreden waren ook wel mooi om te zien, maar het waren toch vooral de mensen die deze reis zo bijzonder maakten. Velen van hun spraken trouwens geen Engels, maar onze reisleider was een Egyptenaar, die met alle plezier onze gesprekken vertaalde. 

🌇 🌇 🌇 🌇 🌇 🌇 🌇

De zon ging gisteren mooi onder:


En dit is bieslook in het late avondlicht:


Nu zitten de bloemen nog in de knop, maar het zal niet lang meer duren voordat het gaat bloeien. Wat ooit begon met een bloempotje met een bieslookplantje erin, is inmiddels uitgegroeid tot een bieslookwoud. De bijen en hommels zijn er dol op!


Dit was vanmorgen met de dauw erop:


En deze knop begint al open te gaan:



Op deze foto van vorig jaar, zie je de bieslook in bloei:
 

En bieslook is niet alleen mooi, ik vind het ook lekker!

Hierbij wil ik je een fijne Hemelvaartsdag wensen!


13 opmerkingen:

  1. Leuk he, die bieslook, ik kreeg een paar jaar geleden een stukje van een vriendin,
    dat is nu al een grote pol, vol knopjes. Ik geniet ook zo van het fluitekruid, dat nu
    volop bloeit, misschien ook maar eens in de tuin planten.
    Jij ook een fijne Hemelvaartsdag,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou niet zo van treinen de cadans maakt me altijd wat nerveus in maagstreek. Door werk bij reisorganisatie heb ik in een seizoen wel een aantal gemaakt. Maar dat was werk dus weinig tijd om naar buiten te kijken.

    Ik heb een Chinese bieslook geloof ik, die smaakt meer naar knoflook en ui. Wordt elk jaar mooier

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik reis zelden met de trein maar zo'n reis als jij beschrijft lijkt me magisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hm, lastig kiezen, de leukste treinreis was de Tienertoer met een paar vriendinnen, waarbij we alle uithoeken van het land bezochten (o.a. Maastricht, Groningen, Den Helder). Maar wat ik bijzonder vond, waren de ritjes voorin, bij de machinist, toen ik bij de infrastructuur-afdeling van de NS werkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bijzonder die reis lijkt me.
    En wat kan bieslook toch mooi zijn he! Maar vooral erg lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal met je eens. Lekker, maar zeker ook prachtig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige bieslookfoto's. Mijn mooiste treinreis is naar London. Omdat ik dan naar London ga!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtige foto's van dat mooie lekkere kruidje bieslook, geweldig mevrouw W
    fijne donderdag

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn wereldreis, Singapore, Indonesië, Thailand, Australië en de VS.

    Dit vergeet ik nooit meer, prachtige landen en heb ook hele nare dingen gezien zoals sloppenwijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh waw! Bij mij lukt dat niet! Ik ga het toch nog eens proberen, ik wil ook een woud van bieslook!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij hebben die treinreis ook gemaakt, in 1992 meen ik. Helaas is er toen een bomaanslag gepleegd op onze trein, met enkele doden en gewonden tot gevolg. Gelukkig reisden wij ook tussen de locals en hebben we niets gemerkt van de bom in de 1e klas.
    Toch was een angstige ervaring, waaraan ik nog vaak denk alser nieuws is over aanslagen oid.
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij waren er dus een jaar later en die dreiging van aanslagen (veelal op toeristen) was er toen nog steeds. We zijn toen ook door een gebied gereden waar, volgens onze reisleider, de extremisten vandaan kwamen en waar we ervoor moesten zorgen dat we niet gezien werden. Daar hebben we de gordijntjes van de trein dicht moeten houden.

      Verwijderen