intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 7 maart 2021

weg

 Vraag van de dag: liever vlees of vegetarisch?

 In de loop der jaren ben ik steeds minder vlees gaan eten en steeds meer vegetarisch. Ik eet nog wel vlees, maar allang niet meer iedere dag. 

👜 👜 👜 👜 👜 👜 👜 👜

Ik hou van mijn Zeeuwse landje, dat is inmiddels wel bekend. Maar zo af en toe is het ook fijn om het Zeeuwse te verlaten en een andere omgeving te ontdekken. En daarom streken wij dit weekend neer in Vianen, bij Utrecht. 

Het idee om een weekendje weg te gaan was vorige week ineens opgekomen. Het weer voor dit weekend zag er gunstig uit. Met toestemming van zoonlief boekten we een hotel en vetrokken we zaterdagmorgen richting de provincie Utrecht. Maar voordat we naar het hotel gingen, gingen we eerst wandelen bij Fort Everdingen.


Het fort is gebouwd tussen 1842 en 1847.

Het is onderdeel van de Nieuwe Hollandse Waterlinie, waartoe nog vijfenveertig andere forten behoren.

De Nieuwe Hollandse Waterlinie was een verdedigingsnetwerk waarbij bescherming geboden werd aan een groot deel van Holland en de stad Utrecht.

We wandelden verder in het gebied rondom het fort.

De zon en de wolken waren ons goed gezind en dat leverde mooie plaatjes op.






Na een mooie wandeling van zeven kilometer, gingen we naar het hotel toe om in te checken.


En na een kopje koffie gedronken te hebben, gingen we weer op stap. Maar daarover vertel ik de volgende keer verder, want anders wordt dit bericht te lang. 

🏨 🏨 🏨 🏨 🏨 🏨 🏨 🏨

Hierbij wil ik je een fijne week wensen!

8 opmerkingen:

  1. Zo fijn, een weekendje weg. Lijkt wel een eeuwigheid geleden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik eet af en toe vegetarisch. De meeste vlees vervangers die op vlees zouden moeten lijken, vind ik raar smaken, te zout, te vet en veel te duur voor de ingredienten die erin zitten.
    De omgeving waar je bent wezen wandelen, ken ik goed, ik woon daar in de buurt en geniet elke dag van al het moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Never too old to dream a new dream: mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je was een beetje bij ons in de buurt... Wij wonen in Hardinxveld-Giessendam:)
    Wat is het toch raar hè.. wij zouden nooit bedenken om in die omgeving een hotel te boeken, gewoon omdat het te bekend is, of te dichtbij, of niet spectaculair genoeg...
    En als ik nou jouw foto's zie, dan denk ik 'wow..., wat mooi daar!'
    Geweldige foto's weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heerlijk hebben jullie genoten fijn mevrouw w.
    mooie omgeving

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo fijn even weg! en nu weet ik het zeker, die wandeling gaan wij ook doen! Hij staat al een poos op m'n lijstje...
    Enne, ik heb liever vlees, maar niet meerelke dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. We zijn beiden echte vleeseters. Toen ik alleen woonde heb ik wel verschillende keren vleesvervangers gekocht maar vond het niet lekker, echt te zout en chemisch en vond het echt niet lekker en het vulde me ook minder, en peulvruchten hou ik helemaal niet van.

    Als het weer wat kan ga ik ook eens een huisje zoeken om een paar dagen weg te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi daar zeg.

    Ik kook regelmatig vegetarisch en dan ook 'echt' vegetarisch. Dus zonder vleesvervangers, want dat vind ik dan weer een raar fenomeen.

    We eten meestal kip trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen