intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 10-02-2020) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 18 maart 2021

slecht

 Vraag van de dag: wat is jouw meest beschamende moment ooit?

Daar heb ik een dag over lopen nadenken en ik weet het niet. Je kunt me best wel op de kast jagen, ik begrijp weleens iets verkeerd, ik zeg soms iets voordat ik denk... maar ik geloof niet dat er ooit iets gebeurd is waarvoor ik me moet schamen.

🙀 🙀 🙀 🙀 🙀 🙀 🙀 🙀

Iemand van de dierenartspraktijk belde: het is niet goed met poes Spookje. De uitslag van de biopten was binnen en er zijn kwaadaardige cellen gevonden. Alleen wist degene die mij belde niet of die van de bult op de rug of van het pootje van Spookje kwamen. De afspraak die ik vandaag bij de dierenarts had is verzet naar maandag, want dan is de dierenarts er die de biopten genomen heeft. 

We hadden al een hond met kanker en nu dus ook een poes met kanker. 

🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧

Ik luisterde naar het boek De acht bergen van Paolo Cognetti. Een mooi boek, het raakte me. 

Momenteel heb ik het best wel lastig. Het antidepressivum is uit mijn lichaam, de afkickverschijnselen van het stoppen zijn voorbij en ik ben somber en best wel verdrietig. Het zou een reden kunnen zijn om naar de huisarts te gaan en weer te beginnen met die pillen. Maar ik ga niet. Eerst maar eens zien hoe dit zich verder ontwikkelt. Wie weet gaat het over een tijdje wel weer beter met me.

🤞 🤞 🤞 🤞 🤞 🤞 🤞 🤞


18 opmerkingen:

  1. Ach mevrouw W. wat naar om te lezen. Over de pillen; ik wilde het zo graag zonder pillen doen maar waarom eigenlijk? Als mijn leven er beter van wordt waarom dan niet. Ze zijn mijn redding geweest. Ben ik zwak omdat ik ze nodig heb? of vinden anderen dat? Ik heb het losgelaten. Het is zo. Denk goed na wat voor jou het beste is.

    Poes; ook weer zo triest nieuws. En dan een heel weekend moeten wachten op uitslag en hoe verder. Ook daarmee wens ik jullie veel sterkte.

    dikke knuffel van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er spelen op het moment ook veel dingen waar je normaal ook al verdrietig van zou worden en het weer helpt ook niet mee om je vrolijk te voelen.
    Wat Hélène schrijft zal ook zo waar zijn, waarom zonder als het met wel goed gaat.
    Mijn partner wil niet vaak slaappillen gebruiken om er niet aan verslaafd te raken maar wat dan nog, hij is 75 en die laatste jaren kunnen er veel prettiger van zijn als je goed slaapt, dan maar enigszins verslaafd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mevrouw W, blijf niet te lang met je negatieve gevoelens lopen. Ik herken het van mijn moeder toen zij gestopt was met de antidepressiva. Haar arts had haar nog gevraagd: waarom? als je je daar goed voelt? Zo zie ik het bij jou ook. Als je je daar beter mee voelt, neem dan zo'n pil. Ik neem ook een pijnstiller als ik pijn heb. Lichamelijke pijn of geestelijke pijn, ik zie geen verschil.
    Wat naar van Spookje. Veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het helpt natuurlijk ook niet dat nu Poes ziek. En het weer werkt niet mee. De medicatie is natuurlijk niet voor niets ontwikkeld. Als je je been hebt gebroken krijg je gips. Als je je beter voelt met tabletten, ga je die toch gebruiken. Mijn partner slikt al zeker 10 jaar slaaptabletten. So what, als je dan wel kunt slapen. En het is de enige verslaving (op mij na ;-) die hij heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga gelijk even op jullie lieve reacties inhaken. Met het antidepressivum voelde ik me mentaal beter, alleen ben ik veertien maanden (de tijd dat ik het middel gebruikte) enorm moe geweest. Ik sliep iedere nacht 8 à 9 uur en overdag meestal ook nog 2 uur. Nu ik het niet meer gebruik heb ik mijn oude energie gelukkig weer terug. Ik heb geen idee of je van ieder medicijn zo moe word, maar eigenlijk wil ik dit niet meer. Maar mocht ik toch verder afzakken, dan zal ik sowieso naar de huisarts gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien was je dosis te hoog? AD zijn niet voor iedereen het antwoord en ik geloof best dat veel mensen genoeg hebben aan een tijdje medicatie en daarna niet meer. Ik vermoed dat dat in het begin best wel effe terug moeilijker kan zijn als je dan stopt, zeker met poes en hond er nog bij. Ik wens je veel moed om deze wat lastigere periode door te geraken. Je kan nog altijd terug naar de pillen grijpen indien nodig hé. Ik neem overigens zelf ook AD, al flink wat jaren nu. Maar een lage dosis is voldoende voor mij: 3 keer per week een pilletje doe ik. Maar ik vermoed ook wel wat bijwerkingen in mijn gewicht en slecht geheugen.

      Verwijderen
  6. Je hebt er blijkbaar goed over nagedacht mevrouw W. Je doet het niet zomaar en je houdt het in de gaten. Heel goed lijkt me

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En misschien heeft die huisarts wel een medicament in de aanbieding waar je minder slaperig van wordt?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Er zijn ook lichte middelen. Sterkte, ook met de dieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat zijn geen leuke berichten van de dierenarts. Hou jezelf in de gaten en wat veel al schrijven; er zijn ook middelen die misschien een andere uitwerking hebben op je (qua vermoeidheid dan). Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel veel sterkte mevrouw W,
    probeer natuurlijke middelen, heel veel basilicum, sinaasappelen etc google er maar eens op, wie wete helpt het,
    ach poesie toch..... wat jammer om te horen.... * snik*

    dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat moe zijn. Eerlijk gezegd nooit bij stilgestaan dat ook ik zo moet ben van die pillen, maar ik durf echt niet zonder. nogmaals veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed dat je het nog een tijdje aankijkt denk ik. En stel dat blijkt dat het het niet zonder lukt, dan geeft dat toch ook niets? Sterkte hoor. HOop dat je je snel wat fijner voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goh, naar zeg. Een zieke poes is helemaal niet leuk. Of je nu al een zieke hond hebt of niet. Maar dubbel op is dubbel naar.
    Vervelend dat je je zo verdrietig en somber voelt. En dat is een understatement, want ik heb ook de ervaring hoe dat is. Ik vond het een enorme donkere zware deken. Maar je energie winst begrijp ik ook heel goed. Ik heb het gebruik van prednison en de gevolgen ervan vervloekt. Maar heb ook uitgesproken dat als ik maar 10% van de energiewinst kon behouden, ik daar veel voor over zou hebben. Want het vergrootte echt mijn kwaliteit van leven. Dus ik geloof dat ik jouw 'plussen en minnen' wel begrijp. Sterkte met alles...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Komt die somberheid nu weer naar de oppervlakte omdat het effect van het antidepressivum weg is? Hoe werkt dat precies? Was ze er al die tijd, alleen minder merkbaar? Dat intrigeert mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het middel regelt dat serotonine langer in de hersenen blijft. Dus nu ik het niet meer gebruik is het ook sneller uit mijn lichaam en dat is wat ik nu weer merk. Serotonine wordt ook wel gelukshormoon genoemd.

      Verwijderen
  15. Dan stelt de vraag zich, waarom ben je gestopt? Was het niet te vroeg?
    Ik las ergens dat sommige mensen een tekort aan 'dat stofje' hebben, en dat een hulpje onder vorm van een pilletje dan nodig kan zijn.
    Ik denk dat Sint-Janskruid ook helpt, een natuurlijk middel.
    Houd moed!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goed dat je het zonder pillen nog even wilt aanzien voordat je de keus wel geen pillen maakt.
    Sterkte voor Spookje.

    BeantwoordenVerwijderen