intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 31 maart 2021

kraamvisite

Vraag van de dag: stel je mag als een cartoonfiguur door het leven, welke zou je dan willen zijn? 

Ik twijfel tussen Kuifje en Panoramix 😀

Het was mooi weer om mijn fiets eens af te stoffen, de banden op te pompen en al fietsend de wijde wereld in te trekken. Naar mijn werk is het een half uur fietsen en daar heb ik mijn elektrische fiets toen ook voor gekocht. Met een volle accu kan ik twee keer heen en weer rijden. Voor de rest rijd ik ook geen grote afstanden en deze fiets is voor mij daarom gewoon goed. Omdat ik door een chronische ziekte weinig energie heb, is voor mij de elektrische fiets echt een uitkomst. 

Ik ging op kraamvisite om mijn achterneefje te bewonderen. Het mannetje is inmiddels al vijf weken, dus het was de hoogste tijd om hem en zijn beide mama's te bezoeken. De ene mama was ik pas bij het boodschappen doen al eens tegengekomen, maar de andere mama had ik na de bevalling nog niet gezien. Heerlijk hoor, zoveel liefde en geluk. Ik mocht de kleine een flesje geven, dus mijn dag was goed. 


9 opmerkingen:

  1. Ik vind mijn elektrische fiets ook de beste koop van de afgelopen jaar. Naast de smartphone,denk ik.

    Als stripfiguur zou ik wel in het smurfendorp willen wonen, maar niet als de smurfin. Meer al de grote smurf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was vroeger helemaal gek op Snoopy, dus die zou ik kiezen. Ik heb begin vorig jaar een nieuwe fiets "gekocht". Tussen haakjes, omdat ik hem via mijn werkgever aanschafte, en betaalde met overuren. Geen elektrische, daar wilde ik nog niet aan. Maar ik begrijp het helemaal dat jij er eentje hebt, en zo toch fietsend naar je werk kunt gaan. Genieten nu, met dat mooie weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen idee welk cartoonfiguur ik zou willen zijn, ben nooit zo gek op strips geweest.

    Ik heb een electrische driewielerfiets en na de eerste paar keer me erg gehandicapt ermee te voelen er heel blij mee. Mijn handen kunnen een gewone niet meer in balans houden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook heel blij met mijn fiets. Het was onze redding toen we geen auto hadden en nu we die wel weer hebben, ben ik er nog steeds blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou denk ik wel 'ns Wiske willen zijn. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Guust Flater. Dat was mijn idool vroeger. Alhoewel ik ook Douwe Dabberd wilde zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kraamvisite met vijf weken is ook net zo gezellig, dan zijn de ouders al goed gewend aan de baby en is er ook vaak meer tijd voor bezoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die elektrische fietsen vind ik de mooiste uitvinding die sinds de laatste 20 jaar bestaat. Het maakt zoveel extra mogelijk, je blijft trappen, je bent buiten, en het is echt genieten.
    Ik zou echt niet meer zonder kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen