intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 2 januari 2021

de eerste

De eerste zaterdag van het nieuwe jaar en de eerste wandeling in het nieuwe jaar. Ik wilde naar de kust, maar niet per se naar het strand.

(Bron: Google Maps)

En in de polder is het ook fijn wandelen. Het was stil op de polderwegen en eigenlijk had ik het wel drukker verwacht, dus dat was een meevaller. Toen we vertrokken regende het licht, maar daarna werd het steeds mooier weer en op den duur was het nog best wel warm in de zon.

De kust trekt altijd veel toeristen en van Cadzand tot Breskens zijn veel campings en vakantieparken te vinden en er komen er nog steeds bij.



We moesten dwars door het graasgebied van de schaapjes lopen.


Ik heb even uitgezocht wat voor ras dit is en ik denk dat het hier om het Oxford Down schaap gaat.



Door de vele regen van de afgelopen tijd, was het erg nat.



De Zwartegatsche Kreek.



Later kwamen we ook nog de schapen van de schaapskudde tegen.



Ook daarvan heb ik proberen te achterhalen om wat voor soort schaap het ging en daar kwam ik niet helemaal uit. 


En misschien dat de kudde ook wel uit verschillende soorten bestaat, want zoals je misschien kan zien had het voorste schaap een andere vacht dan het schaap daarachter. Maar goed, het maakt ook niet zoveel uit. Ik vind schapen gewoon leuk.


We liepen negen kilometer en daarna ben ik nog even om boodschappen geweest, terwijl manlief in de auto bleef wachten.


7 opmerkingen:

  1. Het was op Tholen best lekker weer en vooral windstil. Voor mijn doen veel gelopen wel 1.2 km@

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi weer. Die dunne pootjes onder die schaapjes zijn zo aandoenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schapen ja. Wanneer ik schapen tegenkom is mijn dag automatisch goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig, dat zoveel mensen een goed gevoel krijgen bij het zien van schapen. Heeft deze schaapskudde geen website? De kuddes hier in de regio wel, daar kun je o.a. informatie vinden over welke rassen tot de kudde behoren.
    Bedankt weer voor het mogen mee wandelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ze doen mij beetje denken aan mergellandschapen maar weet niet of het zo is hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk wandeling! En ondanks de vele regen was 1 januari hier 's middags droog en ben ik ook gaan wandelen. De schapen zijn prachtig, die ken ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen