intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 20 december 2020

Mondriaan in de polder

Het was een mooie middag om te gaan wandelen en we zochten de rust van de polder op.



Het was 9℃ en er stond weinig wind op deze laatste dag van de herfst. 


Op een akker stond een jong gewas. Wat zou het zijn? Misschien groenbemesting?



Dag poes 🐱



We liepen langs een huis dat ons door de vakken en de kleuren aan Mondriaan deed denken:


Het was een bijzonder huis en die gele auto paste er uitstekend bij. 

Als de bomen hun bladeren beginnen te verliezen, zie ik altijd een beetje tegen de kaalheid op. En toch ziet het landschap met de kale bomen er nog steeds mooi uit. 





Dag schaap 🐑



Ergens aan het begin van onze wandeling waren we bij een boerderij een kraampje tegengekomen:


En ik kocht stoofperen. Ik had ze best zelf willen dragen of de helft ervan, maar manlief stopte ze in zijn rugzak.


Toen we thuis waren en ik de stoofperen woog, bleek het bijna drie kilo te zijn. Het is een eeuwigheid geleden dat ik stoofperen klaargemaakt heb en ik zal deze week eens mijn ouderwetse kookboek voor het recept raadplegen.

Hierbij wil ik je een fijne week wensen!

7 opmerkingen:

  1. Oh, wat zal het dan heerlijk ruiken bij jullie in huis!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij ook een fijne week gewenst en succes met de stoofperen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk stoofperen, ik kook ze alleen maar heel lang zo der verder iets/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat wonen jullie toch in een prachtige omgeving! Het is Nederland, maar toch net een tikkie anders... Je ziet het aan alles!
    Ik vind kale takken toch echt heel mooi, het lijnenspel boeit me.. en als ze dan ook nog eens gaan zwiepen door de wind...
    Oh, wat een bijzonder huis! Bij ons in de buurt staat een schuur die we Mondriaan schuur noemen. Hij is wat minder fel van kleur, maar met de vakken doet hij me er toch aan denken. Ik zal hem eens op de kiek zetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gisteren was dé ideale wandeldag. Zon, blauwe luchten en wolkjes, dan is de winter mooi.
    Mijn moeder maakte vroeger ook vaak stoofperen, zelf heb ik het nog niet geprobeerd. Maar dat het lekker is, herinner ik me nog heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toen wij 3 jaar geleden een ander huis kochten was de voordeur knalgeel en de
    kozijnen allemaal verschillend in geel, rood en blauw.Voor veel mensen herkenbaar
    als het Mondriaanhuis.Manlief vond het niet erg, maar ik vond het foeilelijk, vorig
    jaar is het dan ook geschilderd in een mooie tint grijs, past veel beter bij mij.Ik maak altijd stoofpeertjes met perenrood (soort roze suiker) en kaneel,heerlijk!
    Groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. LOL. Die gele auto past inderdaad prachtig bij het huis. Nu vraag ik me af of de bewoners dat bewust hebben gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen