intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 13 december 2020

het is de tweede zondag


Ieder jaar, op de tweede zondag in december is het Wereldlichtjesdag; dag van het overleden kind. Om 19.00 uur 's avonds steken overal ter wereld, in iedere tijdzone, mensen een kaarsje aan ter nagedachtenis van overleden kinderen. Zo zal de wereld overal eventjes verlicht zijn. 

Wij herdenken vandaag onze Jus en alle andere kinderen die overleden zijn en branden een kaarsje om het leven van al die ouders, die een kind verloren hebben, iets lichter te maken.

💖


12 opmerkingen:

  1. De karsjes gaan nu al vanaf 5 uuur aan maar om 7 uur zal ik aan je denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal vanavond om 19 uur een kaart voor Jus aansteken en aan jullie denken. Heel veel liefs in deze moeilijke maand.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie traditie. Zal proberen aan jullie te denken rond die tijd, maar doe het eigenlijk nu al.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zal er aan denken vanavond, hoewel ze hier elke dag branden. Maar vanavond zal ik dat met extra zorg doen. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zal vanavond een kaarsje branden, voor Jus, voor mijn overleden broertje en andere kinderen die ik kende en zijn overleden, en vooral om het leven van hun ouders wat te verlichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alle rouw, gemis en verdriet is zo groot en niet in woorden te vatten. Elke dag denk ik aan mijn doden en de anderen die iemand kwijt zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik zal aan jullie denken, vanavond

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een kaarsje voor Jus vanavond en dat is een mooie maar ook moeilijke traditie ,ik denk aan jullie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb net een paar kaarsjes aangestoken buiten op de veranda. Voor iedereen die verdrietig is om verloren geliefden. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb een kaarsje gebrand, ook voor Jus.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij hebben ook een kaars gebrand. Daat doen we ieder jaar op de tweede zondag van december. Ik ken nogal wat mensen die een kind verloren hebben, helaas.

    BeantwoordenVerwijderen