intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 10 december 2020

overdenken

Sinds onze jongste zoon overleden is, ben ik niet meer zo van de overzichten maken aan het eind van het jaar. Vroeger deed ik dat wel. Maar als ik het nog wel zou doen, wat zou ik dan over een jaar als 2020 moeten schrijven? We hebben (net als voorgaande jaren) gewandeld en hebben daarbij mooie dingen gezien. En gelukkig konden we steeds aan het werk blijven. Mijn vader is vier maanden geleden overleden en ik mis hem, maar ik heb vrede met zijn dood. Zijn leven was voltooid. De overlijdens van een goede kennis van ons en een collega van manlief, raakten ons wel enorm.

Het was een rustig jaar en eigenlijk vond ik die rust best wel lekker. Geen gejakker en geen volle agenda. Wel heb ik de wandelingen met mijn vriendin gemist, want die schoten er dit jaar nogal bij in. 


Het jaar is nog niet voorbij, maar die resterende drie weken zullen ook wel zo voorbij zijn. Met het nieuwe jaar verwacht ik niet dat er veel zal veranderen: aan die Covid-19 zitten we voorlopig nog wel even vast. Dat is niet zomaar voorbij als 2021 begint. Op dit moment laait corona waar ik woon weer op en ik wil aan mijn Vlaamse volgers vragen om er nog eens goed over na te denken als je naar hier wil komen. Denk aan je eigen gezondheid en kom niet naar Hulst, Terneuzen, Sluis of één van de andere drukke plaatsen. Zoek liever de rust op in plaats van de winkelstraten.

(Bron: RIVM) 

Dit weekend zou ik naar Disneyland Parijs gaan, samen met zoonlief en zijn vriendin en een schoonzus en haar kinderen. Omdat het park dicht is hebben we ons geld netjes teruggestort gekregen. Op het geld van de vliegmaatschappij, van de geannuleerde vluchten naar Boedapest(april) en Sicilië(juni), wachten we nog wel steeds. 

We maken nu maar niet al teveel plannen meer. Eerst maar eens zien hier goed doorheen te komen.  

Hierbij wil ik je alvast een fijne vrijdag en een goed weekend wensen! Pas goed op jezelf.


6 opmerkingen:

  1. Ik hoorde het op het nieuws, dat het in Nederland niet goed gaat wat corona betreft. Nu ja in België is het niet veel beter. We blijven maar lekker veilig thuis.
    Fijn weekend Mevrouw W.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. corona gooit veel roet in het eten hé,

    ik kan me voostellen dat jullie leven een hele andere invulling heeft gekregen..

    dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De rust die je noemt vind ik ook één van de positieve dingen van het afgelopen jaar. En hopelijk kun je binnenkort wel weer die wandelingen oppakken met je vriendin. Wandelen is toch behoorlijk coronaproof dacht ik?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee, die collage met maandelijkse foto's. Wie weet, bij tijd en zin?
    Nu de winkels hier terug open zijn, verwacht ik in de randgemeenten in het buitenland (hopelijk) minder Belgische bezoekers? Ik hoorde wel dat de Nederlandse kappers nu overbevraagd zijn door de Belgen. Mensen nemen duidelijk graag een risico extra om mooi te zijn....
    Ook voor jullie een fijn WE.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi, die collage over het hele jaar!
    Ja wat een vreemd jaar hè, wij hebben ook veel gewandeld, maar verder de contacten wel erg gemist (kinderen, kleinkinders minimaal en zussen/broer ook al...)
    Hartelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat vind ik ook zo raar: ondanks al het gedoe is dit jaar voorbij gevlogen. Hoop toch dat 2021 op een gegeven moment weer meer vrijheid geeft. Voor nu vind ik dat we ons gewoon moeten gedragen. Even een standje lager allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen