intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

donderdag 5 november 2020

zielepiet

De eerste werkweek na onze vakantie zit er alweer bijna op en ik ben een beetje stilgevallen. Ik begon twee keer eerder met het schrijven van een bericht, maar stopte daar ook weer mee. Inspiratieloos. Ik heb gewerkt, ben in de tuin bezig geweest, ging naar mijn moeder en naar naailes en ben een rondje wezen wandelen. En dat was het. Maar het is niet erg, laat het maar lekker rustig blijven.

De streek waar ik woon wordt nu een beetje geteisterd door het coronavirus. Iets met een sportschool en een groep van twintig sporters. De één na de ander wordt positief getest. Hopelijk komen ze er allemaal goed doorheen en blijft het aantal verdere besmettingen beperkt. 

Vanmorgen bracht ik hond Bee naar de dierenarts toe om een tumor van haar poot te laten verwijderen. Het knobbeltje zag er aan de buitenkant klein uit, maar onderhuids bleek het gezwel veel groter dan verwacht. Doordat de wond groot is en er daardoor veel spanning op de huid staat, heeft ze nu een spalk. Hiermee kan ze haar ellenboog en voet niet bewegen, zodat de druk niet groter kan worden. Om de dag moet het verband onder de spalk door de dierenarts verschoond worden.


Als ik haar nu zo zie, heb ik eigenlijk wel spijt dat we deze operatie toch nog hebben laten doen. Het was toch een zware ingreep en het herstel zal best een tijdje gaan duren 😢

27 opmerkingen:

  1. Achteraf kun je er spijt van hebben, maar je deed het met de beste bedoelingen, het zou haar laatste operatie zijn, en zo zou ze nog een tijdje fijn vooruit kunnen. Ik vraag me wel af, of de dierenarts vooruit niet heeft kunnen zien/voelen hoe groot dit was. Als dit pas tijdens de operatie bleek, valt er niemand iets te verwijten. Geef haar maar wat extra knuffels, en hopelijk geneest het snel en kan ze daarna nog lang haar pootjes goed gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zat onder de huid vertakt en dat was blijkbaar niet te voelen geweest. Ze is lang weg geweest: ik bracht haar om 8 uur en om 3 uur belden ze dat ik haar op kon halen en toen had ze nog steeds infuus. Na de operatie was ik wel al gebeld over hoe het gegaan was.

      Verwijderen
  2. Ach gossie arme Bee.Jullie hebben gedaan wat het beste leek voor haar meer kun je niet doen.Bij onze vorige poes werd ook een gezwel op haar buik verwijderd en de dierenarts vond het genoeg ,een evt volgende operatie moesten we beter niet laten doen.Kim heeft ondanks dat de kanker terug kwam nog 5 jaar geleefd .Beterschap voor die lieverd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het weer terugkomt, hoeft het inderdaad niet te betekenen dat we haar gelijk moeten laten inslapen.

      Verwijderen
  3. Ach jee, wat een lieve kop, hopelijk knapt ze op

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel.
      Het is ook een lieverd, maar ze moet iemand wel eerst even leren kennen. Nieuwe mensen vindt ze eng.

      Verwijderen
  4. Zo zielig, ik hoop dat ze snel opknapt. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ahhhhhh wat een zielig gezicht is het toch, ik hoop dat ze snel geneest, hoe oud is ze??

    kusje op neus lieve bee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach die lieve Bee, ze voelt zich echt zielig. Hopelijk gaat het wel weer goed komen en nog een tijdje fijn voor haar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is al een knuffelkont en nu nog meer. Vannacht moet ze ook nog een kraag om zodat ze van het verband af blijft.

      Verwijderen
  7. Och, zo erg als een huisdier iets mankeert! Sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vanmiddag vroeg ik mij nog af waar al die besmettingen aan jullie kant van de
    Schelde toch vandaan komen, nu dus een beetje idee daarvan.Ik baal er wel van, dat
    hier in Zeeland nu iedere dag zo'n stijging van de cijfers is terwijl het in een
    groot deel van Nederland beter gaat.
    Bee heeft echt een sneue snoet, hopelijk knapt ze snel weer op en heeft ze nog lange
    tijd een fijn leven, aan liefdevolle verzorging zal het niet ontbreken.
    Groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons ging het steeds zo goed. De hele zomer, met al die toeristen, waren er eigenlijk geen besmettingen en nu loopt het best snel op.

      Verwijderen
  9. Ik voel zo met je mee. Je hebt echt het beste voor met Bee. Ik hoop dat ze snel herstelt en nog een tijdje bij jullie mag blijven. Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na een nachtje slapen is ze nu gelukkig alweer wat fitter. Maar het is voor ons nu wel echt duidelijk dat we haar een volgende operatie niet meer kunnen aandoen.

      Verwijderen
  10. Lastig he, want je kan het niet uitleggen aan de hond. Lieve kop heeft ze. Hoop dat ze snel weer opknapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze ziet er inderdaad zielig uit zeg... Letterlijk een zielenpoot.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig gaat het nu weer goed met haar en lijkt ze geen pijn te hebben.

      Verwijderen
  12. Ach, wat sneu. Hopelijk blijft het elke dag een stukje beter gaan en kan ze weer snel op 4 poten staan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ze nu loopt hoor je steeds tok-tok-tok van die spalk op de vloer. Morgen moet het verband eronder verschoond worden.

      Verwijderen