intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 15 november 2020

eilandhoppen

Toen onze Jus net geboren was, eenentwintig jaar geleden, viel de wasdroger in panne. Manlief ging toen om een nieuwe en deze hebben we nog steeds.

Mijn wasdroger gebruik ik tijdens de wintermaanden of op regenachtige dagen. Bij mooi weer hang ik de de was altijd buiten. Ook heb ik een tijdlang de was binnen gedroogd, maar daardoor kregen we veel vocht in ons toch al vochtige huis en daar ben ik uiteindelijk mee gestopt. De afgelopen maanden waren er steeds problemen met de wasdroger en daarom werd het tijd om zo zachtjes aan eens voor een andere te kijken. 

Gisteren gingen daarvoor naar Middelburg. We vertrokken na de middag en bij de winkel aangekomen stond er een lange wachtrij voor de deur en daar hadden we eigenlijk helemaal geen zin in. En daarom gingen we eerst maar wandelen. Manlief had een route net buiten de stad uitgestippeld. 


We parkeerden de auto vlakbij kaasboerderij Pitteperk.


Deze melkveehouderij is tevens zorgboerderij en heeft daarnaast ook nog een een winkel en een camping. De koeien lopen in de wei, maar gisteren stonden ze op stal:


In de winkel kochten we oude kaas voor manlief en geitenkaas voor mij. Daarna begonnen we aan onze wandeling. 


We liepen over de kronkelpaadjes van het park van landgoed Ter Hooge.


Het park werd in 1947 aangelegd. Daarvoor was er ook al een park maar dat ging tijdens de onderwaterzetting in de Tweede Wereldoorlog verloren.




Op het landgoed staat Slot Ter Hooge:



Het huidige slot dateert uit de achttiende eeuw. Daarvoor stond er ook een slot, maar doordat dit vervallen was werd het afgebroken. Alleen een Middeleeuwse toren en een zaal bleven behouden. Het slot is privéeigendom en kan niet bezocht worden. Het park is wel vrij toegankelijk.

We verlieten het park en liepen een stukje door de polder over de weg.


Na een kilometer gingen we van de weg af en liepen we over een paadje door het gras langs de Biggekerkse Watergang.

Op de foto hieronder zie je touwen over het water. Die horen bij het trekvlot dat rechts ligt.


Met het vlot gingen we naar de overkant van het water.



We liepen daar over een eilandje en aan de andere kant van het eiland gingen we weer met een trekvlot naar het 'vasteland'. 


Het was inmiddels al vier uur en de zon was al aan het dalen.



Hier is de pompoenenoogst nog niet voorbij:




We maakten een heerlijke wandeling. Lekker afwisselend.


Na de wandeling zijn we naar de witgoedwinkel teruggegaan om te kijken voor een wasdroger. We hebben nog niks gekocht, maar weten nu een beetje wat er te koop is en wat we willen. 

Hierbij wil ik je alvast een fijne week wensen!

10 opmerkingen:

  1. Wat een leuke wandeling. Grappig dat er bij jullie ook Zandvoort op de kaart staat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zeiden voor de grap al tegen elkaar dat we nu wel heel erg ver gelopen hadden. helemaal naar Zandvoort!

      Verwijderen
  2. Wat een mooie wandeling, ik hou wel van bruggetjes, trekvlotten enz.
    En ja Zandvoort....wij begonnen vorige week onze wandeling bij Zandvoort (een huis in Amerongen :) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha, nog een Zandvoort!
      Dit was ook een erg afwisselende wandeling en dat was leuk.

      Verwijderen
  3. Wat een heerlijke wandeling. Leuk om even iets van Zeeland te zien. Succes met de aanschaf van de droger.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij kennen Middelburg wel, maar hier waren we nog nooit geweest. Leuk om weer een stukje van onze eigen provincie te ontdekken.

      Verwijderen
  4. Wat een prachtig en breed slot! Wij hebben hier kasteel Slangenburg, maar dat is volgens mij een stuk kleiner.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij vonden het ook mooi en groot. En ook wel leuk dat het nog steeds bewoond wordt.

      Verwijderen
  5. En zo werd de drukte jullie voordeel, een prachtige wandeling als beloning. Volg je die wandelingen volgens een voorgeschreven plan? Gebruik je een App? geen nieuwsgierigheid, maar om zelf bij te leren hoe je uitstippelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij gebruiken altijd de app van Route.you (gratis versie). Je kan daar zelf routes mee maken, maar er staan ook bestaande van anderen op. Ik mopper weleens op de app als ik iets niet terug kan vinden en soms moet ik daarvoor manlief inschakelen, maar om te plannen is het een makkelijke app.

    BeantwoordenVerwijderen