intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 14 november 2020

actie

Hij is er weer, het tijdschriften abonnement van Kruidvat:

https://www.kruidvat.nl/tijdschriften 

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Een maand geleden plantte ik tweehonderd bloembollen, allemaal voorjaars- en zomerbloeiers. Groot was dus ook mijn verbazing toen ik gisteren opeens roze bloemetjes in de border zag. Het bleek de oxalis iron cross te zijn, waar ik laatst bolletjes van geplant had. 


Geluksklaver is de Nederlandse naam van dit plantje. De bloeitijd is, volgens verschillende sites, van mei tot oktober. Het zal wel door het zachte weer komen dat ik nu dit geluk in de tuin heb, alhoewel we toch al een paar keer nachtvorst gehad hebben. 


Vanmorgen ben ik in de tuin bezig geweest, nog steeds druk met bramenplanten te verwijderen die echt overal groeien. Hoe blij de vogeltjes misschien ook met bramen zijn, ik hoef ze echt niet overal in de tuin te hebben. Die vogeltjes wel, maar die stekelige bramenplanten die alles overwoekeren niet. Ik ben er lekker mee buiten, samen met de honden en toen de zon doorkwam was het best wel warm.

Vanmorgen belde ik ook nog naar de dierenarts omdat er pus uit het wondje van hond Bee komt. Het is iets waar we ons geen zorgen over hoeven te maken en we moeten met dezelfde antibiotica door blijven gaan. Ik blijf het goed in de gaten houden. 


8 opmerkingen:

  1. Dat wordt een geweldige bloementuin volgend voorjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi is het hรจ, geluksklaver. Het woekert wel heel hard. Wij hadden ooit een paar bolletjes geplant en inmiddels groeit het doorheen heel onze tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is handig om te weten. We hebben nog een paar van die woekeraars staan, die soms op de meest vreemde plaatsen opkomen.

      Verwijderen
  3. Ik heb ook al flink veel in de grond gestopt tegen komende lente en ik kijk er al naar uit! Nu nog beslissen of ik mijn dahlia's al dan niet uitdoe ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben benieuwd naar jouw bloemen. Je foto's van de bloemen van dit jaar waren prachtig.

      Verwijderen
  4. DAnk je wel voor de tijdschrift-tip - anders had ik hem zeker gemist!

    BeantwoordenVerwijderen