intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

woensdag 2 september 2020

Veluwe

We maakten al wandelend kennis met de Veluwe. We waren er wel al eerder geweest, maar dat was lang geleden. Ooit waren we er met onze vriendengroep, lang voordat iedereen echt gesetteld was en kinderen had. En we waren er tien jaar geleden met onze kinderen, maar dat was terwijl we een rondje fietsten. Nu liepen we zomaar even een rondje van vijftien kilometer. Het was een enorm afwisselend rondje. 

We hebben best veel paddenstoelen gezien.


We liepen niet alleen door het bos, maar soms ook door open gebied.


Heel af en toe moesten we op een fietspad of over een ruiterpad lopen, maar de wandeling ging voornamelijk over onverharde wandelpaden.


Ook pakten we een stuk van een Klompenpad mee.

En mevrouw W. zou Mevrouw W. niet zijn, als ze geen bloemetjes zou fotograferen!



Nou ja, ik fotografeer natuurlijk ook wel andere dingen, maar bloemetjes vereeuwig ik toch altijd vrij vaak.


De vlinders zagen de bloeiende heide wel zitten.




En op deze besjes kwamen ook veel vlinders af:


Deze sprinkhaan was niet zo groot zoals hij op deze foto misschien lijkt:

Het station van Wolfheze. 

Bij ons in Zeeuws-Vlaanderen rijden niet zoveel treinen en de treinen die er rijden, zijn langzame goederentreinen. Hier bij Wolheze bij het spoor kon ik eens oefenen met het fotograferen van een snel langsrijdende trein. 

Het is de bedoeling dat de trein scherp is en alles wat stilstaat niet. Deze foto is nog niet perfect, want de trein is niet helemaal scherp, maar helemaal ontevreden ben ik niet.

De eerste dag van onze korte vakantie hebben we gehad. Omdat het vandaag mooi weer was en de rest van de dagen minder goed weer verwacht wordt, hebben we daarom vandaag ook gelijk maar een grote ronde gelopen.


8 opmerkingen:

  1. Prachtig is het daar nietwaar? En hoera voor de klompenpaden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, dat totaal andere landschap! Wat een mooie foto´s van de wandeling, echt genieten van alle planten met de vlinders. Je foto van de trein vind ik al heel goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke wandeling hebben jullie gemaakt. Fijn dat we mogen mee kijken naar de prachtige natuur. Veel plezier nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je mij ook kiekte...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vorig jaar had ik je ook al eens op de foto staan. Leuk om je weer tegen te komen ;)

      Verwijderen