intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zondag 6 september 2020

ontzorgd worden

Wij verbleven een paar dagen in de buurt van Arnhem en om eens even iets anders te zien dan heide en bos, gingen we gisteren een dagje naar de stad. We parkeerden de auto vlakbij Huis Zypendaal.


Dat was dus gelijk een mooie binnenkomer.



We wandelden door Park Zypendaal en Park Sonsbeek.






Voor mijn gevoel is dit een park zoals een park hoort te zijn met bomen, gras, water en fonteinen. 




Via het park liepen we naar het centrum van de stad toe.







Door zware gevechten en bombardementen tijdens de Tweede Wereldoorlog, is er van de oude binnenstad niet veel overgebleven. Veel beschadigde gebouwen werden niet meer hersteld en daarvoor in de plaats kwamen nieuwe, moderne gebouwen. Een stadswandeling voerde ons langs de bezienswaardigheden. We vonden Arnhem toch best wel gezellig en er hing een fijne sfeer. 

Vanmorgen was het tijd om het hotel te verlaten. Eigenlijk best wel met een beetje spijt. Ik vond het fijn dat ik een paar dagen niks hoefde: niet koken, niet wassen, niet stofzuigen, niet poetsen. Ik hoefde gewoon nergens en voor niemand te zorgen en dat heeft me goed gedaan. 

De koffers gingen weer de auto in en omdat we nog steeds niet genoeg van de heide hadden, reden we op weg naar huis naar de Kalmthoutse Heide in de provincie Antwerpen. Het was daar drukker dan op de Veluwe en het was ook net alsof de heide daar veel paarser was. 

We beklommen als eerste deze tien meter hoge toren:


Om even over het gebied uit te kunnen kijken.



Daarna gingen we wandelen.



Schapen, koeien en paarden begraasden het gebied en misschien ook dat juist daarom de heide er paarser uitzag, want het werd goed open gehouden. 


En na deze wandeling was het nog een uurtje rijden voordat we weer thuis waren. Toen we woensdag op vakantie gingen, werd er helemaal geen mooi weer afgegeven:



Gelukkig is het echt 100% meegevallen. We hebben de donderdag veel regen gehad, maar op de andere dagen was het overdag gelukkig droog en mooi weer.

Zoonlief heeft ondertussen zijn handen vol aan ons herdershondje gehad, die een wondje had waar ze niet vanaf kon blijven en dat ging ontsteken. Gisteren nam zoonlief de hond mee naar de dierenarts, waar de plek geschoren en schoongemaakt is. Ze heeft nu antibiotica, een zalfje tegen de jeuk en... een lampenkap!


Een paar maanden geleden moest onze andere hond ook een kap om en dat ging zonder problemen, maar omdat de herdershond een veel langere snuit heeft, kreeg ze ook een veel grotere kap. Ze loopt nu echt overal tegenop. Het wordt echt een weekje afzien voor haar. 


9 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig park in Arnhem zeg. De Belgische heide ziet er inderdaad paarser uit, zo te zien nog volop in bloei, bij ons, net buiten het dorp, is de heide al bijna uitgebloeid, dus lang niet meer zo paars. Ach arme hond, sterkte ermee! Fijn dat je lekker een paar dagen weg was, ik denk dat je goed uitgerust weer terug gekomen bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk Park daar he. Vroeger gingen we daar naar het watermuseum met de kinderen. En daarna een stuk lopen in het park.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn, dat jullie zo genoten hebben en niks hoefden te doen dan genieten.
    Sneu voor het hondje, zo'n vervelende kap, dan duurt een week lang.
    Fijne week
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ontzorgen heb ik ook wel zin in, maar eigenlijk hou ik niet zo van hotels. Want dan moet je eerst aankleden etc voor je naar beneden gaat voor koffie, een eerste levensbehoefte vooor mij meteen en wat fruit.
    En op eigen tijden alles kunnen maken is ook wel fijn.

    "normaal" zouden we half september 2 weken naar huis in Frankrijk gaan maar nu niet. De leuke dingen die we daar doen, uit eten en supermarkten afstruinen en veel kopen is nu niet zo leuk. Dus we stellen het maar uit, misschien in het voorjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzorgen... wat een mooi woord is dat. En zo te zien had je het ook heerlijk, daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo mooi daar! En van de paarse heide kan ik geen genoeg krijgen. Als dat voor mij niet ver rijden was, vertoefde ik er rond deze tijd elke dag denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk genoten dus. We zijn het weekend op Texel geweest en ook daar was het goed toeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is Arnhem mooi zeg! Ik was het een beetje vergeten eigenlijk terwijl ik er toch vijf jaar gewoond heb ooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooh ... je bent bij me in de buurt geweest. Wat een mooie foto heb je van de schapen op de heide. Wij hebben ze niet gezien, wel de Galloway koeien.

    BeantwoordenVerwijderen