intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 26 september 2020

afgesloten

We zitten al een aantal dagen zonder internet. Onze provider is naar een andere aanbieder overgegaan, maar in plaats van ons adres over te nemen, hebben ze ons afgesloten. En zoiets is blijkbaar niet zomaar op te lossen. Nu 'rij' ik even mee op de hotspot van de werktelefoon van manlief. 

Storm Odette trok over en heeft onze streek deze keer behoorlijk te grazen genomen. Heel vaak komen we er hier goed van af, maar nu is het overal een puinhoop. Bomen zijn omgewaaid, strandhuisjes zijn uit elkaar gewaaid, dakpannen zijn van huizen gewaaid en op de Westerschelde kwam een boot in de problemen. Het enige wat bij ons omging was het voederhuisje:


Het is gelukkig niet kapot en het moet alleen eens opnieuw ingegraven worden. Voor de rest hadden we al van alles veilig gesteld voordat de storm begon. Toen ik vannacht in bed lag voelde ik het huis soms gewoon trillen door de zware windstoten. Er is heel veel regen gevallen, maar na de wekenlange droogte was dat wel fijn. 

Vanmorgen waren we naar de verjaardag van een achternichtje toe. Ze is vijf geworden. Haar ouders hadden de verjaardag (door Covid-19) in tijdzones ingedeeld, zodat er niet teveel bezoek tegelijk zou komen. We waren daardoor maar met een klein ploegje, maar dat was misschien nog wel des te gezelliger. In elk geval hadden de ouders nu ook tijd genoeg om bij de visite te zitten. 

Hierbij wil ik je een fijn weekend wensen!

6 opmerkingen:

  1. Wat vervelend, dat je zonder internet zit, ik had je al even gemist.
    Ja, die storm was nogal heftig, geen schade gelukkig, alleen zwaar verregende
    planten. Wij hadden sinds gistermiddag ruim 60mm.water en het regent inmiddels weer,
    wel zachtjes.
    Fijn weekend gewenst,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hadden dat laatst ook: kleine gespreide visites. En inderdaad, dan heb je des te meer aandacht voor elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En dan te bedenken dat wij gisteren een heerlijk zonnige dag hadden, vandaag wel bewolkt maar alleen rond 6 uur wat spatjes regen, mocht geen naam hebben. Wat een verschil in zo'n klein landje. Gelukkig dat jullie geen schade hebben. Fijn weekend verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is kennelijk heel lastig met providers en wisselen gewild of ongewild. Mijn zus switsched ook en dr een foutje "ergens" heeft ze nu 2 weken geen internet. Gelukkig kon ik har weer eens helpen door haar te adviseeen het wachtwoord vd buurvrouw te vragen en nu zit je zo op die wifi en het werkt goed

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lastig zonder internet. Slim opgelost en ik hoop dat je weer snel thuis online kunt zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier heeft Odette ook flink huisgehouden. Ik hou van de wind die rond het huis raast, maar toch liever niet zo hevig.
    Vandaag is het grijs en donker, ik wacht 'geduldig' op de zon.
    Prettige werkweek.

    BeantwoordenVerwijderen