intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

dinsdag 29 september 2020

op dit moment

Nog steeds geen internet... Vandaag komt een monteur van KPN een kijkje nemen in de centrale in de buurt, want daar zou het probleem kunnen zitten. Ik heb er een hard hoofd in: jaren geleden hebben we ook veel problemen met internet gehad en toen heeft het bijna een jaar geduurd voordat alles weer naar behoren werkte. 

Van het weekend zijn we niet wezen wandelen. Wat het weer betreft had het best op zondagmiddag gekund, maar toen zijn we bij mijn moeder op visite geweest en ik kon daarvoor alleen maar een afspraak halverwege de middag maken. In het verpleeghuis waar mijn moeder woont, mag sinds juni de visite nog steeds alleen maar op afspraak komen. Dat is weleens lastig, maar begrijpelijk. Hopelijk gaat de boel niet weer helemaal op slot, zoals van het voorjaar het geval was. Ik hoop echt dat het mijn moeder bespaard blijft, zeker nu ze alleen is. 

Het gaat de verkeerde kant op met het aantal coronabesmettingen, dat zal vast niemand ontgaan zijn. In onze streek zijn veel mensen verkouden en er zijn ook wel coronabesmettingen, maar tot nu toe valt het gelukkig allemaal nog mee. 

(Bron: Facebook)

Vanmiddag ga ik maar weer eens naar de huisarts om de vitamine B12 injectie te laten zetten, daarna ga ik bij de opticien mijn contactlenzen ophalen en gelijk nog even een paar boodschapjes doen. En voor de rest ben ik thuis te vinden, onder andere achter mijn naaimachine. 

Hierbij wil ik je een fijne dag wensen!



8 opmerkingen:

  1. Wij hebben ook nog steeds problemen met internet, we wonen beetje aan het einde van de lijn ook.
    Paar weken geleden monteur geweest, alles gecheckt de straat is open geweest en kabels vervangen. Helaas nog steeds hebben we regelmatig storingen zoals de monteur ook al vertelde, als het gaat regenen komt er toch ergens vocht en dat kan het veroorzaken. Klopt in het weekend veel onderbrekingen. De snelheid is niet zo belangrijk voor ons, maar wel graag constant dan lage snelheid.

    Donderdag ga ik naar dochter en zullen we groot inslaan in Eeklo en kleiner rondje maken dan we anders doen. Helaas het is niet anders. Ik heb veel dingen voor haar staan en die staan ook behoorlijk in de weg, dus we hebben besloten dat mijn bezoek noodzakelijk is. Het kan dat anderen er anders over denken maar we zijn ons zeer bewust van alles.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben dat vroeger ook gehad: telkens als er een dip in de internetverbinding kwam, zaten wij dagenlang zonder internet. Ze hebben hier binnen gewerkt, de straat is open geweest, ze zijn in de centrale bezig geweest en niks hielp. Blijkbaar zaten wij ook aan het eind van de lijn en was die lijn overbezet. Uiteindelijk hebben ze onze lijn met iemand verwisseld die geen internet gebruikte en toen was het opgelost. Ik hoop alleen dat daarna die andere persoon geen problemen gekregen heeft. Want die kan toch besloten hebben om wel internet te nemen of misschien wonen er inmiddels andere mensen in dat huis.

      De monteur is inmiddels geweest en ons nieuwe modem, dat we sinds vorige week hadden, bleek niet goed te zijn. Hij heeft een andere geïnstalleerd en nu zijn we weer gewoon online. De monteur vond wel dat ze ons lang hadden laten wachten.

      Ik heb op 21 oktober een niet-noodzakelijke afspraak in België opstaan. Ik ben benieuwd of deze door kan gaan en of het wel verstandig is om te gaan, ook als het wel weer mag. Het duurt nog drie weken en in die tijd kan er nog van alles veranderen.

      Verwijderen
  2. Ja je moeder is belangrijk. Dat doe je heel goed, want inderdaad, straks kan het misschien niet meer als dat zo doorgaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In het tehuis moet je een mondkapje dragen en laatst stond er een vrouw, die op visite kwam, daarover te klagen tegen de receptioniste. Ik vroeg me echt af wat nou eigenlijk het probleem was. Een mondkapje is misschien niet prettig, maar daardoor een besmetting in een verpleeghuis kunnen voorkomen is toch een stuk belangrijker.

      Verwijderen
  3. Zo lang je dan in ieder geval nog maar wel op afspraak mag komen. Het naarst lijkt me als er helemaal geen bezoek meer zou mogen komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hebben we van het voorjaar gehad en dat was echt niet leuk. Toen mijn ouders en ik elkaar voor het eerst weer na maanden (achter glas) konden zien en spreken waren we allemaal best wel emotioneel.

      Verwijderen
  4. verstandig mevrouw W.

    gewoon je gezonde verstand blijven gebruiken hé

    BeantwoordenVerwijderen