intro

Mijn naam is...

Mevrouw W. (Bijgewerkt op 14-03-2024) Een bekende in blogland, ook al is het alweer een aantal jaren geleden dat ik met mijn vorige webl...

zaterdag 25 juli 2020

family

De weken gaan open en dicht, hoor ik weleens zeggen, waar mee bedoeld word dat de tijd snel gaat. En het is zeker zo, dat de weken voorbij vliegen. De dagen zijn alweer aan het korten en als ik 's morgens beneden kom, moet het licht in de keuken alweer aan.

🌦🌦🌦🌦🌦🌦🌦🌦🌦🌦

Mijn tante in Australië is overleden en namens de familie heb ik bloemen laten bezorgen. Gewoon besteld via een Australische site. Dat is dan wel weer een groot gemak van internet, naast alle andere gemakken natuurlijk.

Mijn tante en oom heb ik misschien maar twee keer in mijn leven gezien: ze kwamen toen naar Nederland op bezoek. Zelf ben ik nooit in Australië geweest en mijn ouders evenmin. Hun dochter, mijn nichtje, ken ik beter. Zij kwam een keer alleen naar Nederland en werd verliefd op een Nederlandse man. Ze heeft hier een paar jaar gewoond, is hier getrouwd en uiteindelijk zijn ze samen naar Australië gegaan. Dat was in 1987 en tot op de dag van vandaag hebben we nog altijd veel contact met elkaar. Van die Nederlandse man is ze trouwens na een paar jaar gescheiden.

Vanmorgen heeft het hier wat geregend. Het kon geen kwaad, want het gras begon alweer geel te worden. Enkele zomerbloeiers, die uitgebloeid waren, heb ik van de week vervangen door bolchrysanten.

🌦🌦🌦🌦🌦🌦🌦🌦🌦🌦

Vanavond zijn we uitgenodigd voor een etentje, morgenochtend gaan we naar mijn ouders(dat moet nog steeds op afspraak) en morgenmiddag gaan we naar een verjaardag toe. Ons weekend is goed gevuld!

Hierbij wil ik je een goed weekend wensen.

1. Vanmorgen eerste mondkapje gemaakt! Ga toch maar wat maken voor als het echt gaat moeten.

Een vraagje: met dochter wil ik weer afspreken maar geen zin in Belgie ivm mondkapjes binnen. Maar in Nederland winkelen vinden we ook een minder goed idee.
    Dus zoeken we eigenlijk iets leuks buiten om te bekijken maar niet te wandelen want dat kan ik niet meer dan 1 km. Maar we zijn eigenlijk ook bang dat er teveel toeristen komen.
    Weet jij iets aardigs aan de ene of andere kant van de Westerscheldetunnel. Picknicken kan ook nemen we alles maa

1. Bij mooi weer zou je langs de Westerschelde op de dijk naar de langsvarende boten kunnen kijken. Ik zet mijn auto weleens bij het Churchill hotel en overal op de dijk staan bankjes om te zitten. Bij slecht weer zou je ook nog naar Brasserie Westbeer in Terneuzen kunnen.
      Als je naar een museum wilt, dan raad ik Museum het Warenhuis in Axel aan. Dat gaat wel over deze streek, maar er zijn ook heel veel gebruiksvoorwerpen van vroeger en het pand op zich is ook bijzonder.

Als je iets wil eten of drinken is Landgoed In de Morelleput in Nieuwvliet ook erg leuk. De kans dat het daar druk is, is wel aanwezig zo midden in het seizoen. Maar je zou er ook eens een andere keer heen kunnen gaan.

En als je een tuin zou willen bezichtigen dan kun je naar Juust wa'k wou in Schoondijke. Die kun je op vrijdagmiddag bezoeken.

Verwijderen
    2. Dank je voor de leuke suggesties. Ik heb ze allemaal genoteerd voor diverse keren.
      De tuin lijkt me heel geschikt deze keer

3. Die tips voor Lot ga ik ook noteren, ik kan ook niet ver meer wandelen en voor langere afstanden duwt mijn dochter of zoon de rolstoel. Bedankt voor de tips.

Verwijderen
  2. Goed, dan kun jij mij misschien ook wat verder helpen. Weet niet precies waar jij woont, maar ik breng begin augustus de jongste naar een vakantiekennisje in de buurt van Hulst. Plan was om samen met oudste dan ergens een hotel te nemen, maar ja, die zit weer in thuisquarantaine, dus die mag niet mee. Ken jij misschien een leuke B&B in de buurt van Hulst want de B&B in het landgoed dat je noemt is wel weer heel ver uit de richtig? Ik wil gaan wandelen in het verdronken land van Saeftinghe. Heb jij daar ook al ooit gewandeld?

1. Een B&B in die buurt weet ik zo snel niet. En de Morelleput is inderdaad te ver weg.

In het Verdronken land van Saeftinghe kun je wandelen, maar dat zijn maar korte wandelingen. Je kan wel over de zeedijk wandelen. Als je een excursie wilt doen, dan zou ik eerst eens even bellen, want op de site staat dat dit pas vanaf 1 september weer kan.